Pimpinellan skrev 2010-04-20 18:26:01 följande:
Men vad är det för ställen? Jag har gjort mina operationer på 3 olika V.c och ingen har vägrat förutom då han som ville ha mig på antibiotika ett par dar först. Alsolsprit i all ära-det torkar ut,men dödar inte bakterierna och tar inte bort ursprunget d.v.s den felväxta nageln. Det är en sån befrielse att få bort nageln så man skiter i att tån ser hemsk ut ett bra tag efteråt! Dessutom blir man oftast av med eländet för all framtid,det blev jag.
Jag har två vc av den anledningen att jag flyttat nyligen och vill behålla min läkare på gamla eftersom det bara är hon som tar min sköldkörtel på allvar och har kunskap om den.
Så jag har varit hos en annan läkare där för jag behövde tid samma dag, och hos en på nya vc här i krokarna. Båda var lika ointresserade.
Den första skickade remissen och menade att det var för att jag hade sagt (??) när jag var där att jag inte ville att vc gjorde nåt vilket är bs för jag sa att jag ville ha bort anlagen på båda tårna eftersom detta är ett återkommande problem men jag understök samtidigt att detta NU är akut.
Alsolen tog ju bort varet men absolut inte själva nagelbiten som köttat in sig i köttet.. såklart. Det borde ju även de ha fattat tycker jag.
Den första ville dessutom sätta mig att käka voltaren när jag frågade vad fan jag skulle göra åt smärta. Ibland undrar man om man ens kan lita på vad de säger.