• Anonym (Arbetslös)

    Jag trivs jättebra som arbetslös

    Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.

    Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.
    Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.
    Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.

    Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb

    Känner du likadant?

  • Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös
  • Anonym
    Anonym (Me 2) skrev 2010-04-20 18:56:52 följande:
    Nu har jag förvissao jobbat i 3 mån 50% och stämplar 50% så jag får ut i lön som en heltid.
    där blir t.o.m. jag grön av avund. vilken dröm att jobba 50% och få betalt för 100%. Då kan man ha energi kvar till både sig själv, barnen och hemmet.
  • LinneaEleonora

    Du känner aldrig att du vill kunna försörja dig själv och tjäna egna pengar istället för att leva på samhället? Jag förstår att du tycker att det är skönt att va hemma men det är ju en härlig känsla att få lön för något man gjort själv.

  • Anonym (Arbetslös)
    LinneaEleonora skrev 2010-04-20 19:00:40 följande:
    Du känner aldrig att du vill kunna försörja dig själv och tjäna egna pengar istället för att leva på samhället? Jag förstår att du tycker att det är skönt att va hemma men det är ju en härlig känsla att få lön för något man gjort själv.
    Efter att ha arbetat 20 år av mitt liv, 15 år för samma företag, och nu ha varit arbetslös i några månader så känner jag ingen panik efter att försörja mig själv.
    Detta är en övergångsperiod. Jag vet hur det känns att tjäna egna pengar, det är inte en känsla du behöver beskriva för mig.
    Jag kommer att få jobb tids nog så som jag arbetar med att skicka ut ansökningar och ringa företag.
  • Anonym (trist)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-19 16:17:34 följande:
    Vill vara anonym då jag inte vill riskera att någon eventuell arbetsgivare eller ams eller så läser detta.Jag älskar att vara arbetslös, trivs som fisken i vattnet.Det är skönt att gå hemma om dagarna, städa, dona och ta hand om hemmet och mig själv.Jag saknar inte att ha ett jobb att gå till och hoppas det tar lång tid innan jag får ett nytt jobb.Jag söker jobb som jag ska enligt reglerna för A-kassa och jag går på allt som AMS bjuder in till, så jag gör ingenting för att medvetet förbli arbetslös. Men jag hoppas innerligt att det tar lång, lång tid innan jag får jobb Känner du likadant?
    Om man önskar att man skall få en lång ledighet som ts skriver.  Det tror jag syns igenom i det pesonliga brevet.
    Att söka 22 jobb men ha en önskan att ej få jobben då är det rätt meningslöast att söka dem då det lyser igenom i brevet och skulle det bli intervju så skulle det synas då med. Och troligen skulle tjänsten gå till en person som verkligen vill ha jobb.

    Det är en sak att njuta av det som är, men en annan sak att önska sig en lång ledighet på andras bekostnad.

    Trist.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2010-04-20 18:59:16 följande:
    Säger inte att den inte ska finnas. Bara att den inte ska utnyttjas i onödan. Det är många som gör det. Om du gör det eller ej vet jag inget om, men din inställning skvallrar om att det skulle kunna vara så.
    Min inställning?
    Så om min tråd hade varit ångestladdad över att jag har varit arbetslös i några månader. Om den hade drypt av desperation och massor utan "jag hatar att vara hemma" inlägg och ledsna smileygubbar, hade jag förtjänat min a-kassa mer då?
    Hade jag sökt mer jobb då?

    Jag söker över hela sverige, fastän jag inte behöver göra det enligt reglerna förrän efter den 6e månaden.
    Jag gör allt som krävs av mig OCH jag mår bra och njuter av att vara "ledig". Då förtjänar man inte a-kassa.
  • LinneaEleonora
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-20 19:04:47 följande:
    Efter att ha arbetat 20 år av mitt liv, 15 år för samma företag, och nu ha varit arbetslös i några månader så känner jag ingen panik efter att försörja mig själv. Detta är en övergångsperiod. Jag vet hur det känns att tjäna egna pengar, det är inte en känsla du behöver beskriva för mig. Jag kommer att få jobb tids nog så som jag arbetar med att skicka ut ansökningar och ringa företag.
    Jag trodde inte heller att du aldrig fått lön men själv kan jag inte förstå hur man kan trivas med att leva på bidrag. Men det är ju upp till var och en hur man vill leva. Låter lite som att du kanske skulle börja kolla efter något arbete du skulle tycka var lite roligare.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym (trist) skrev 2010-04-20 19:06:51 följande:
    Om man önskar att man skall få en lång ledighet som ts skriver.  Det tror jag syns igenom i det pesonliga brevet. Att söka 22 jobb men ha en önskan att ej få jobben då är det rätt meningslöast att söka dem då det lyser igenom i brevet och skulle det bli intervju så skulle det synas då med. Och troligen skulle tjänsten gå till en person som verkligen vill ha jobb. Det är en sak att njuta av det som är, men en annan sak att önska sig en lång ledighet på andras bekostnad. Trist.
    Vad vet du om mitt CV?
    Mitt CV och mitt personliga brev är båda ett resultat utav ett samarbete med min jobbcoach på trygghetsrådet. Betvivlar att han hade godkänt dem om de mellan raderna skrek; "GE MIG INGET JOBB, JAG VILL INGET HA!!!"

    Nu får ni fan ge er.
    Vad jag än berättar om mitt arbete för att få ett jobb så kommer ni hitta någonting att klanka ner på.
    Mina tankar är fel.
    Min inställning är fel.
    Jag är fel!
  • Anonym (Arbetslös)
    LinneaEleonora skrev 2010-04-20 19:07:49 följande:
     Låter lite som att du kanske skulle börja kolla efter något arbete du skulle tycka var lite roligare.
    Va? förklara den meningen för mig är du snäll.
  • Anonym (trist)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-20 19:09:14 följande:
    Vad vet du om mitt CV?Mitt CV och mitt personliga brev är båda ett resultat utav ett samarbete med min jobbcoach på trygghetsrådet. Betvivlar att han hade godkänt dem om de mellan raderna skrek; "GE MIG INGET JOBB, JAG VILL INGET HA!!!"Nu får ni fan ge er. Vad jag än berättar om mitt arbete för att få ett jobb så kommer ni hitta någonting att klanka ner på.Mina tankar är fel.Min inställning är fel.Jag är fel!
    Jag skrev om CVn i allmänhet men använde din syn om lång ledighet som utgångspunkt.
    HJa jag tror det syns igenom. Jobbar med att välja ut folk till olika jobb,,,
    det brukar synas rätt bra.

    Ge oss?  Varför då?  Jag svarade på din TS. Inge fel med det anser jag.

    Tagga ner istället!
  • LinneaEleonora
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-20 19:09:59 följande:
    Va? förklara den meningen för mig är du snäll.
    Låter som att du inte tycker att du har haft så roligt på ditt förra arbete och då kan det ju vara roligt att se sig om efter något jobb med lite andra arbetsuppgifter. Jag skulle också vara trött på att jobba ifall jag arbetat på samma företag i 15 år. Kan kanske bli lite enformigt. Du har liksom taggarna utåt mot alla som kommenterar och inte delar samma uppfattning. Varför skriver du ens ett inlägg om du inte kan ta att andra inte tycker samma sak?
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös