• pp08

min 7 månaders vägrar välling =(

Det är inget "måste" att dricka välling. Men om du vill ge henne en drickbar måltid istället för amning kan du välja ersättning (tex Babysemp2) eller så kan du börja med att göra gröten (som du skriver att hon äter) mycket tunnare så att hon kan dricka den (använd en "vällingnapp" eller napp med stort hål).

Gröt och välling är egentligen samma, men vällingen är finare fördelat och därför lättare löslig i vatten.

De små ska ha max 3 måltider gröt/välling per dag (sammanlagd).

Jag började ge min tjej en blandning av ersättning och välling och så småningom började jag öka mängden välling; nu dricker hon enbart välling eller enbart ersättning; jag behöver inte blanda mer.

• pp08
    ÖrebroMalin skrev 2010-04-19 17:24:34 följande:
    Ok, så hon klarar sig enbart på att äta gröt sista målet vid sju på kvällen ?? Eller menar ni att hon ska äta gröt ytterligare en gång ..Skulle bara tycka att det vart mindre oro hos en själv om hon åt välling. då kan man ju ge henne en flaska när hon vaknar framåt elva på kvällen istället för att amma.  Sen är de ju lättare att ha barnvakt, känns de som ..om hon tar välling. tack för alla tips.Tycker inte att mán får ut så mycket av att fråga BVC.
    Det kanske blir dags att införa kvällsmat (hemlagad eller burkmat), sedan kan du ge gröt (ätbar eller drickbar) eller ersättning innan läggdags; då kommer hon kanske att sova hela natten. Du skulle även kunna testa drickfärdiga sma tetraförpackningar med mild havrevälling eller majsvälling. Vissa barn accepterar denna välling bättre än pulver välling.
Svar på tråden min 7 månaders vägrar välling =(