• ploten

min 7 månaders vägrar välling =(

Vi har haft samma problem med vår tjej, som nu är 8½ månad. Alla säger (precis som i den här tråden): "Men ge gröt istället, man måste inte ge barn välling" och liknande kommentarer. Jag säger: "Nej, men det är så himla mycket smidigare att inte behöva ge varje mål mat med sked, särskilt om man är ute mycket, och framför allt på nätterna - vem kliver upp 3 på morgonen och gör gröt?" Och ja, jag VET att en 8-månaders egentligen inte behöver äta på natten, men alla har inte turen att ha barn som sover hela natten. Vår tjej sover väldigt oroligt, och ska vi få någon som helst sömn måste man ibland välja den (kortsiktigt) lätta vägen.

Vi ville gärna att hon skulle ta ersättning, eftersom jag hittills ammat väldigt mycket (helammade 6 månader, sen var det trögt att få igång maten, och nu har jag precis börjat jobba heltid och mannen är hemma istället). Vi trodde nog att det var kört med flaska, men nu efter hur många försök som helst har det "lossnat". Den här veckan har mannen fått i henne både ersättning, majsvälling och vanlig välling.

(Och alla som tror att vi är lata föräldrar som vill slippa mata och bara ger vårt barn flytande föda kan jag lugna er med att hon äter "vanlig" mat också. Och gröt.)

Svar på tråden min 7 månaders vägrar välling =(