Inlägg från: ÖrebroMalin |Visa alla inlägg
  • ÖrebroMalin

min 7 månaders vägrar välling =(

Har en dotter på 7 månader som jag hel ammade fram tills hon var 5-6 månader.. Nu äter hon gröt på morgonen och sen amningen imellan innan lunchen som består av "Barnmatsburk" sedan blir de amning på eftermiddagen innan kvällsgröten vid halv sju och efter det så blir de amning. Hon äter fortfarande på nätterna.

Nu till min fråga, Jag villsluta amma helt men hon vägrar äta välling. Har försökt flera gånger med två olika flaskor men hon vägrar. Hon förstår hur hon ska suga på flaskan eftersom hon dricker vatten till gröt m.m Hur gör man ??

Mjölken börjar också sinna.

Har ni några tips om hur ja får henne att dricka välling och hur jag får henne att inte vakna och äta under natten ?

Tacksam för svar och tips =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-19 17:13
    P.s skulle också vara glad om ni hade lite tips hur man slutar att amma.

• Svar på tråden min 7 månaders vägrar välling =(
  • ÖrebroMalin

Ok, så hon klarar sig enbart på att äta gröt sista målet vid sju på kvällen ?? Eller menar ni att hon ska äta gröt ytterligare en gång ..

Skulle bara tycka att det vart mindre oro hos en själv om hon åt välling. då kan man ju ge henne en flaska när hon vaknar framåt elva på kvällen istället för att amma.
     Sen är de ju lättare att ha barnvakt, känns de som ..om hon tar välling.

tack för alla tips.

Tycker inte att mán får ut så mycket av att fråga BVC.

• ÖrebroMalin

Tack för alla tips {#lang_emotions_smile} Ska prova om de kan funka med nån annan välling sort. Annars så får ja ge ett mål mat mer innan kvälls gröten.

Barbiedoll - Har aldrig provat nestle fullkornsgröt med smak, Värt ett försök att testa. =)

• ÖrebroMalin

Igår efter alla försök så åt hon upp 90 ml välling. Tack för alla tips och skönt att man orka hålla ut och fortsätta envisas. Nu får vi se om de slinker i ikväll igen =)

• ÖrebroMalin
    strawberrygirl skrev 2010-05-08 20:29:51 följande:
    Min 7 månaders vägrar ALLT utom bröstet
    Det vänder. Trodde aldrig att min dotter skulle sluta amma. men lyckades till slut. Har inte ammat på 2 veckor nu:D
Svar på tråden min 7 månaders vägrar välling =(