• Hilles

min 7 månaders vägrar välling =(

Känner så väl igen mig. vår son är 6 mån och jag försöker trappa ner på amningen. Dagtid fungerar det med smakisar, gröt, puréer (och lite amning däremellan ibland) men på natten så ammar jag fortfarande då sonen inte vill ha napp, ersättning eller välling. Har läst hela tråden och "skummat lite". Men för att sammanfatta är det dessa tips som framkommit som ni testat och som fungerat för er?

- Prova flera sorters välling ex. färdigblandad på tetra (Vi har själva bara provat Sempers mild havrevälling och Nestlés majsvälling. Ska prova andra sorter...)

- Blanda i lite socker i vällingen och minska successivt (ska jag prova!)

- Att pappan tar barnet på natten och försöker under flera nätter i sträck, Att hålla ut (har vi provat både kortare och längre stunder under en och samma kväll/natt men blir mkt skrik och då har vi brutit för amning. Men kanske ska prova igen under flera kvällar/nätter i sträck. Men gillar eg inte det här med att skrika sig till sömns...)

- Att ge vatten istället (har vi försökt med men inte provat konsekvent under flera kvällar/nätter pga skrik. Men kanske får prova igen och hålla ut)

Ska prova. Fler tips mottages tacksamt=)

• Hilles

Nä det var inte så lätt att sluta amma och bara sluta!! För lillen tog varken välling eller ersättning eller flaska...

Men vid 7 månaders ålder så drack han välling när vi provade kall på tetra. Det funkade. Sen efter ett tag fungerade annan välling också, och varm. Så nu går det bra! Skönt!

Så det finns hopp men kan ta tid och värt att läsa lite tips och prova olika sorters välling.

Svar på tråden min 7 månaders vägrar välling =(