Inlägg från: VNmamma |Visa alla inlägg
  • VNmamma

BVC

ts,

adopterade blir inte tvåspråkiga de lär sig ett nytt modersmål. Så vad menade bvc-sköterskan med att ditt barn är tvåspråkigt? Hur kom frågan upp?
  • VNmamma
    V2009 skrev 2010-04-20 17:41:03 följande:
    Jag är ny på det här och vet inte hur ni får den där skuggningen när man svarar. Så jag gör så här,  VNmamma: adopterade blir inte tvåspråkiga de lär sig ett nytt modersmål. Så vad menade bvc-sköterskan med att ditt barn är tvåspråkigt? Hur kom frågan upp? Frågan kom inte upp, hon bara sa det. Och ja, man kan undra vad hon menade med att barnet är tvåspråkigt. Antagligen för att h*n kommer från ett annat land.  Har idag varit på bvc för vaccination. Jag tog aldrig upp frågan om basprogram eller att jag vill byta sköterska pga att hon kom med nya underliga frågor och kommentarer och helt plötsligt var tiden slut. Idag fick jag också veta att mitt barn har krympt en halv cm på en månad.  När jag påpekade dettta mätte hon om och helt plötsligt hade han växt en halv cm på en månad, istället. Har fått reda på en annan bvc i samma kommun, som går efter basprogramet för adopterade. Ska ta kontakt med dem.
    Sicken sköterska! Hon verkar...lite problemorienterad.
    Vad skönt att du bor i en kommun där det finns fler bvc och sköterskor att välja på.
    Lycka till!
Svar på tråden BVC