Inlägg från: Kajsa 72 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 72

Behöver hjälp att ge råd

Jag skulle passa mig för att ge oombedda råd generellt vad det gäller barn. Exempelvis skulle nog många säga till er att 1) man ska inte ge barn i den åldern som erat barn har mat på natten 2) man ska absolut inte göra vällingen tjockare än vad det står på paketet.

Men det är väldigt irriterande med den typen av råd när man inte bett om dem. Så länge inte barnet far illa tycker jag inte man ska börja peta så mkt i hur folk tar hand om sina barn. Det finns kanske en anledning ´som ni inte känner till att barnet vaknar på nätterna.

• Kajsa 72

Han inte skriva klart fö så ska man inte äta havre heller om man är glutenalergisk så vitt jag har fårstått då det innehåller små mångder gluten.
    Så mitt råd är att låta dem pröva sig fram om det inte ber er om råd. Möjligen kan ni ju förslå att de ska prata med BVC om de vill få råd om hur de ska få henne att sova bättre om nätterna.

• Kajsa 72

Ok men då tycker jag att du för att slippa att hon/han blir störd över vad du säger ska rekommendera dem att ringa BVC och prata om det. De kan kanske få hjälp av en dietist via dem ex för att få rätt mat till ett barn med så mkt allergier. Sen kan de få råd om hur man avnänjer barn att äta på natten. Men om barnet nu äter tre ggr per natt lär det ta ett tag att gå från tre mål till noll gissar jag. Tre-fyra mål per natt var max vad våran åt som nyfödd.

• Kajsa 72
    Maja T skrev 2010-04-20 10:58:42 följande:
    Det tar tre nätter, sedan sover barnen hela nätterna. Uppmuntra dina vänner att ta tag i problemen. nattmaten bort, punkt och slut.
    Nja det är nog inte en regel som gäller ALLA barn.
Svar på tråden Behöver hjälp att ge råd