Behöver hjälp att ge råd
Barn är individer och vi är alla olika. Jag hade också gett rådet att ta upp detta med BVC eftersom de är väldigt bra på just kost och mattider. Vår dotter har nu slutat äta på natten (hon är endast 4 månader). Sonen kom till oss vid 13 mån ålder och han åt inte heller på natten men han fick sista flaskan välling vid 23-tiden och sedan vid 05-tiden. Det har varit välling för det är mer mättande och han sov så gott på det. Nyponsoppa tycker jag är fel, men jag gav inte sonen saft eller nyponsoppa dagtid heller för vi ville vänta med socker och sånt så länge det gick.
Jag tycker inte att det är bra att tänka i överviktstankar när det gäller barn!!! Barn behöver mjölk, kolhydrater, smör osv osv och det är också BVC noga med att poängtera. Vår dotter åt och äter rätt mycket mjölkersättning och hon är en mullig bebis på 4 mån. Det är verkligen inget som påverkar henne senare i livet - tvärtom! Även sonen som var 13 mån när han kom var mullig och hade gott hull, han är en smal och normalviktig 3,5 åring nu.