• fyrtorn

Köra automat

Vi ska åka till florida i höst och har hyrt bil, problemet är att jag har aldrig kört automat och det är ju det ända som finns att hyra, Hur kör man med automatlåda??? Stor skillnad från manuell eller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 16:31
    Tack för svar. Bara gasa och bromsa då, ska jag nog klara:)
  • Svar på tråden Köra automat
  • fyrtorn
    Gorban skrev 2010-04-28 14:17:12 följande:
    Om du ska köra bil i USA så är det annat som är mycket viktigare att lära sig än automatlådan. T.ex. att man får svänga höger vid rödljus i de flesta korsningar. Där man inte får det står det en skylt med "No turn on red". Vissa påfarter på motorvägarna har blinkade trafikljus där man får vänta tills man får köra upp på motorvägen. Har sett ett sådant i Sverige också nu.En sak som jag hade lite svårt att vänja mig vid först var att trafikljusen hänger över korsningarna och ofta på andra sidan korsande väg. Här i Sverige kör man ju ofta ända fram till stolpen med det röda ljuset. Gör man det i USA så har man redan kört mot rött och över korsande väg i fall du fattar.Om polisen stannar dig så kliv inte ur bilen och se till att hålla händerna synliga på ratten.
    Tack för tipsen jo jag har kollat runt lite om trafikregler och sådant men att trafikljusen hänger över korsningarna hade jag inte koll på, har du kört mycket i florida vet du hur trafiken är runt Orlando och St petes, vi åker inte förräns i oktober så jag försöker luska lite innan
Svar på tråden Köra automat