Ensamma gravida se hit!
Hej alla!
Jag har sedan jag fick veta att jag skulle bli ensam om min graviditet letat med ljus och lykta efter kvinns i samma situation. Här på forumet finns det många modiga och tuffa, men varför är vi så osynliga?! Nu har jag retat upp mig lite på hur läget ser ut. Vi utgör knappt 2% tillsammans. Det är ingen stor summa av alla graviditeter som finns registrerade, men det är ändå inget unikt med att vara ensam och vänta barn i Sverige år 2010. Däremot är det just ensamt och väldigt svårt att hitta information om. Och är man, som jag, en nyfiken researchande jäkel så vill man vet, läsa, höra om andra som gått eller går igenom samma sak som jag själv står inför. Jag tyckte det var otroligt frustrerande att inte kunna läsa om sådan som oss på nätet.
Stundvis är jag fylld av ett jävlar anamma och då vill jag göra något bra, använda och dela med mig av mina erfarenheter under den här tiden. Jag har bland annat startat en blogg (http://bulanojag.blogspot.com som ännu så länge mest funkar som en dagbok för min egen skull) men som jag hoppas ska kunna fungera som en mötesplats för oss alla. Jag har även ett projekt på gång tillsammans med ett förlag, som jag tyvärr inte kan avslöja något om ännu, men som jag så småning om skulle behöva era berättelser och erfarenheter till, så är det någon som skulle vara intresserad av att delge sin berättelse som ensam och gravid skulle det vara roligt om ni vill höra av er.
Jag har stött på många bloggar som handlar om exempelvis barnlöshet och IVF-behandlingar osv., men väldigt få om att gå igenom en graviditet på egen hand. Är det någon av er som bloggar? Vet ni andra som bloggar?
Jag tycker att vi förtjänar att synas, tycker inte ni? ; )