• Anonym (arvslös?)

    Kan kronofogden ta mitt arv

    Jag har en lite större skuld hos kronofogden. Nu ska jag få utbetalt arvet efter min far, kan kronofogden ta alla pengarna?

  • Svar på tråden Kan kronofogden ta mitt arv
  • Anonym

    Tror det! Det blir ju en ekonomisk tillgång oavsett hur du fått det. (men jag är inte säker)

  • Bakeapple

    Är det inte bra att bli av med skulderna då? Ingen aning om kronofogden tar hela arvet, ring och fråga?

  • Anonym

    Ja, men om du tänker efter lite så är det väl rätt så bra? Du får kanske inte pengarna, men i gengäld blir du kanske helt skuldfri eller bara har en liten skuld kvar? Och det är ju positivt och du kan se det som ett arv efter din pappa - en chans att bli skuldfri på!

  • Anonym (vän)

    Ja det kan de.


    Min vän hade skuld hos KF och då sålde de henne sparobligationer för att betala det.
    Utan att fråga liksom, de bara gjorde så tydligen.
  • Anonym

    Använder du upp arvet och dom kommer på dig är det ett brott och du kan få böter/fängelse.

  • Anonym (nej)
    Anonym skrev 2010-04-21 08:02:22 följande:
    Använder du upp arvet och dom kommer på dig är det ett brott och du kan få böter/fängelse.
    Vilket djävla skitsnack. Vad har du för källa på det?
  • Anonym

    Det är väl självklart att kronofogden ska ta av arvet och betala skulderna! Bakom skulden finns det ju faktiskt företag som inte fått sina pengar. Se det som en fantastisk möjlighet att kanske bli skuldfri!

Svar på tråden Kan kronofogden ta mitt arv