Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

2:a el 3:a?

En trea är att föredra, helt klart! Vi skaffade oss en trea innan jag blev gravid, och det är jag tacksam för idag. Det är skönt att kunna ha sitt sovrum "ifred". Sonen sover bra i sitt rum (han flyttade in där när han var ca 7-8 månader, är dryga året nu), och jag och sambon sover bra i vårat. När sonen sov i vårat sovrum, kändes det som att ingen av oss fick någon ro för att sova bra. Klart han får sova hos emellanåt, men det är sällan han gör det.

• Stinky
    tessilus skrev 2010-04-20 22:31:35 följande:
     vuxna har inte så stort behov av sovrum precis
    Har vi inte?
  • Stinky
    tessilus skrev 2010-04-20 23:48:39 följande:
    ja vad fan ska du göra där? leka med dina leksaker? man sover ju bara ändå. barn har ju massa leksaker som behöver plats.
    Ja, precis! Jag sover där! Jag knullar där! Jag kanske vill ha en del av mitt liv ifred. Att just DU inte behöver det, är väl din grej, men du är knappast en förespråkare för hela mänskligheten. {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    tessilus skrev 2010-04-21 20:51:36 följande:
    men på kvällen bli ju ertt v-rum ett sovrum... då kan ni ju knulla i er säng o ha det som er egen vrå. vad är det som inte blir ifred?
    Varför ska jag använda vårt vardagsrum som sovrum om jag kan ha det bättre än så, menar du?
  • Stinky
    tessilus skrev 2010-04-22 09:08:03 följande:
    det var frågan om att ts undrade om de kunde bo i en 2a var av jag skriver att man kan ha v-rummet som sovrum  när barnet blir lite äldre så denne har ett sovrum/lekrum. då kommer du in o säger att du vil ha en egen vrå att knulla i...
    tessilus skrev 2010-04-20 22:31:35 följande:
    en 2a funkar fint. sen om ni tycker det är trångt så kan ni ju alltid ha er säng i v-rummet eller skaffa bäddsoffa. vuxna har inte så stort behov av sovrum precis
    tessilus skrev 2010-04-20 23:48:39 följande:
    ja vad fan ska du göra där? leka med dina leksaker? man sover ju bara ändå. barn har ju massa leksaker som behöver plats.
    Och vad fan ska man bo i en tvåa för, om man lika gärna kan köpa sig en trea? Och klart jag vill ha en egen vrå att knulla i. Att du vill leva som en trångbodd, är helt upp till dig. Du har väl helt enkelt inte behov av att ha lite privat utrymme i ditt liv. Du kanske inte har något sådant överhuvudtaget? {#lang_emotions_dreamer} Men kom inte och påstå att ingen annan har det, och dra alla över en kam.
  • Stinky
    tessilus skrev 2010-04-22 16:42:19 följande:
    sen var det ju ts jag pratade med o hon frågade om det går bra att bo i en 2a...ska jag inte svara som jag själv tycker då?
    Du skrev "vuxna inte har behov av ett eget sovrum precis", ungefär som att det var den enda sanningen. DU kanske inte har det behovet, men andra kanske har det behovet.
Svar på tråden 2:a el 3:a?