rocky road skrev 2010-04-20 23:11:38 följande:
Vi flyttade till en 3:a precis innan jag belv gravid. Dottern är nu 2 år och sover fortfarande i vårt sovrum och leker i vardagsrummet. Däremot är det extra rummet superbra att ha för min sambo, han har sömnsvårigheter och sover där när han ska upp och jobba tidigt på morgonen. Dessutom har vi behövt utrymmet till alla kläder och saker vi samlat på oss. Nu ska vi ha nästa barn och känner att vi inom några år skulle behöva en 4:a. Ångrar oss lite att vi inte köpte det på en gång, men pengarna räcker ju inte riktigt till ibland, det får bli efter föräldraledigheter. Ni klarar er säkert på en 2:a också, det handlar ju om prioriteringar. Ni vill spara pengar och man kan ju fixa med olika smarta förvaringslösningar och inredningsknep.
Åhh, tack för att du delar med dig! Min guddotter sover fortfarande i sin mammas rum och hon är snart 3.. hon har en son sedan tidigare och dom bodde i en 1:a tills han var typ 4 år och det gick ju bra..
Vi hade som sagt en 3:a förut och vi använda extra rummet till att hänga tvätt i.. ;) haha..
Vi vill inte ha stort egentligen, jag bodde i hus förut och jag gillade inte att ha det så stort, på något sätt kände jag mig som jag slösade.. kan inte förklara på något bättre sätt.. ;)