Inlägg från: My opinion |Visa alla inlägg
  • My opinion

2:a el 3:a?

Det beror ju även på hur många m3 som lägenheterna är på. Det finns tvåor på 80 m3 och 3or på 50 m3. Är det ett stort vardagsrum där det finns möjlighet att ha en lekavdelning så håller jag med om att barn ändå tycker det är skönt att sova hos föräldrarna (det är ju mer hur ni vill sova, har aldrig hört en unge klaga på att de sov hos föräldrarna i den åldern). Om barnet förväntas leka i sovrummet så skulle jag säga att det krävs ett eget rum.

Själva har vi ett ganska stort hus men sonen har ändå sin säng i vårt rum istället för i sitt eget rum och leker mest i vardagsrummet eftersom han vill vara med oss men då har vi avdelat mer än halva vardagsrummet till hans lek.

• My opinion
    artax skrev 2010-04-20 23:35:50 följande:
    Stämmer som flera nämner att det beror på storleken på lägenhet.. naturligtvis får det vara en rymlig 2:a 50 kvadrat räcker ju så klart inte. Men jag tänker ett ordentligen kök badrum vardagsrum och ett sovrum där man minst får plats med vår säng 140+spjälsäng/barnsäng.. sen gärna garderober mm. Barnet skulle få ha ett eget hörn i vardagsrummet som sagt, en stor hylla med massor av korgar till leksaker kläderna skulle vi väl få köpa en byrå till och ha någonstans.. men det är ett jätte svårt val. känns skönt att vara ute i god tid om jag säger så! ;) Men om ett barn får sova i vårt rum och leka vart det vill sovrum vardagsrum el kök då borde det ju funka eller hur? i värsta fall så får vi ju flytta är klart men helst inte.. svårt!
    Ett problem är ju när de är i värsta rivaneråldern att ni inte har något eget rum till barnet där allt är ok att riva. Kan dock lösas med att ni avdelar lekdelen av vardagsrummet med t.ex. Flex från BabyDan
Svar på tråden 2:a el 3:a?