BigDaddy skrev 2010-05-17 16:40:21 följande:
Fubar, jag har länge menat att det egentligen inte är den invandringspolitiska och, i min TS visade, främlingsfientligheten som är det egentliga problemområdet som Sd dras med. Det är snarare deras ekonomiska politik kopplad till den internationalisering som ekonomi har idag och som ställs mot Sd:s isoleringspolitiska ställningstaganden. Kan du utveckla något inom det här området och kanske problematisera lite kring de olika strikt ekonomiska ställningstaganden och överväganden som SD gör i sitt partipolitiska program? Jag skulle vara mycket tacksam över det! Det blir extra intressant då Maxi förhoppningsvis presenterar vad han tycker är fördelen och styrkan med Sd och deras ekonomiska politik och ställningstaganden. Så kan man jämföra lite mellan åsikterna.
Är inte intressant att diskutera med en sån som maxi - han kan helt enkelt för lite om ekonomi och det han påstår ligger sällan i linje med det som SD tycker. Tyvärr är det svårt att uppfatta vad SD egentligen tycker, de olika programmen på deras hemsida motsäger ofta varandra i olika frågor.