Inlägg från: StinaGul |Visa alla inlägg
  • StinaGul

Problem med CSN om man avbryter studier mitt i terminen?

Varför skulle du behöva betala tillbaka allt på en gång för?
    nästa årskifte kommer du få en återbetalningsplan där du betalar ca 1600 per kvartal om du har lånat mer än 10 000.
    Ring csn 0771 276000 och be om att de skickar en kod till mina sidor så kan du kolla upp lånet, återbetalning och allt själv på internet!
    Lycka till!

• StinaGul
    marianne a skrev 2010-04-22 11:34:10 följande:
    Eftersom hon slutar studera mitt i terminen så kan få råka på att få betala det man fått denna terminen.
    jaha, hon menar så!
    men hon har ju fått beviljat utbetalning nu, då kan de inte komma och kräva pengarna tillbaka!
    Däremot kan det bli problem senare om hon ska försöka låna pengar igen så kan de bli problem att få igenom eftersom det fattas poäng jämfört med hur mycket hon fått utbetalt iaf.
    Så har det varit för mig iaf, att jag varit tvungen att samla ihop alla poängen innan  jag kan få låna ingen, med de har som sagt inte krävt tillbaka pengarna som redan beviljats!

jag har lite migrän nu så jag får inte till meningarna riktigt, men hoppas ni fattar!
  • StinaGul
    marianne a skrev 2010-04-22 14:37:30 följande:
    jo hoppar du hav och inte fullför kurserna du blivit beviljad pengar av så blir det återbetalning på allt.
    Vad menar du?
    Jag har alltid legat efter med kurserna men alltid blivit beviljad. Har låtat 6 ggr tror jag.
    men som sagt jag har samlat poäng eftersom men alltid legat lite efter.
    De har aldrig krävt pengarna tillbaka, men går det mer än ett halvår mellan gångerna jag låtat så får jag självklart en vanlig avbetalningsplan, men det har varit lite eftersom jag börjat låna igen,.
    fattar du? gu vad snurrit jag skriver, sorry...
  • StinaGul

jag självklart måste man betala allt man fått lånat men jag säger JAG har aldrig behövt betala nån stor summa på en gång de 6 gångerna jag lånat, jag har som sagt fått vanliga återbetalningsplaner som legat på 1600/ kvartal.

Sen ser jag till att få några poäng som jag ligger efter med innan jag ansöker igen annars blir det inte beviljat.

så skulle det fungerna på samma sätt för TS som det gjort för mig så skulle det inte bli några problem för henne så länge hon inte söker nytt lån utan att skrapa ihop sina missade poäng först!

Är du med? 

Svar på tråden Problem med CSN om man avbryter studier mitt i terminen?