• Yossan

TV-tittande hos små barn - begränsar du det?

Barn upp till 4 år, hur mycket tv tycker du att det är ok att de ser/dag?
    Begränsar du det eller är det fritt fram?
    Tv:s vara eller icke vara till sma barn är ju ett ganska hett ämne just nu i bla föräldratidningar...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden TV-tittande hos små barn - begränsar du det?
  • April Mamma

Ja,begränsat.

Sonen är 5 år och kollar gärna på tv.vilket jag inte tycker är ok. Så han får kolla en stund på morgonen och en stund på em el kvällen. Totalt 1-2 h, ibland mindre och vissa gånger när vi städar osv så kan han få se en film.

• lövet2
    Ja, normalt gör jag det, men när han/hon är sjuk blir det vanligen mer!

Det svaret gäller för alla utom den yngsta. Hon har haft ett friare TV-tittande av olika anledningar. Tyvärr ...

• 071001

Nu tittar inte Siri på tv ännu men ibland vill hon se lite på film och det får hon då, men hon har hittills inte sett en hel film i hela sitt treåriga liv.
    Skulle hon börja titta på tv så skulle väl Bolibompa vara helt okej.

• Edwina

Nej, ingen begränsning. Det har inte varit aktuellt tidigare eftersom det inte varit ett problem hittills iallafall. Om det blir det längre fram kan det bli aktuellt med begränsningar.

♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • T M

Våra barn är inga direkta tv-tittare av rang. De kollar eventuellt lite på Pippi ibland, eller kanske ett avsnitt av Dora eller Fåret Shaun (eller hur det nu stavas), men sedan brukar de inte vilja se ngt mer. Så för oss har det ännu inte varit ett problem.
    Men om det hade varit mkt tittande, hade vi begränsat det. Förmodligen till den nivån det ligger på nu. Lite på morgonen och lite på kvällen.

• pigglet

Max 1 timme/dag. Gäller alla barnen (3-7 år).
    Men när de är sjuka blir det mer. De har varit sjuka 2 veckor nu, teven går varm...

• Saarraa

Sonen på 2 år tycker om att titta på tv, men har inga problem med att leka med annat när/om jag stänger av tv'n. Har inga begränsningar då jag inte tycker att hans tv-tittande är ett problem, begräsningar kommer när det blir aktuellt.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Namaste72

Vi har ingen tv..så begränsningen är väl där då kanske. {#lang_emotions_dreamer}

{ Mamma till världens finaste dotter }
  • April Mamma
    Namaste72 skrev 2010-04-22 21:12:36 följande:
    Vi har ingen tv..så begränsningen är väl där då kanske.
    Oj..ingen tv =) Hur kommer man fram till det beslutet?
Svar på tråden TV-tittande hos små barn - begränsar du det?