• Anonym

Kliar i rumpan

Anonym (sådetså!) skrev 2010-04-23 17:55:35 följande:
    Om du hade haft hemorrojder hade du vetat det, för det gör nåt DJÄVULSKT ont. 
    dom behöver inte göra ont, utan dom kan "bara" klia...
  • Anonym

Hade alltid klåda förut, rev och grävde jämnt..prövade alcosanal, den var för mej jättebra, jag tror mitt problem är att jag är så noggran när jag torkar vilket ju är bra, men jag blir helt enkelt torr i  röven, huden där..det hjälpte mej och idag har jag oftast ingen klåda, har jag det så smörjer jag..

Lycka till, inget är värre än att klia jämnt, och även om man är aldrig så noga så gräver man tillräckligt så blir det äckligt i byxorna...

• Anonym

bara ett litet tips som kan vara värt att pröva, tills du får en tid hos en ny läkare som jag tycker du ska boka.
    Inom vården använder vi tvättbalsam, som tvål och mjukgörande i ett som man inte sköljer bort. Ta bara en klick på pappret när du torkar. Tänkte om det är så att huden blir irriterande när du torkar dig noga där bak.

• Anonym

När man får små sår alt sprickor och dem ska börja läka så kliar det nått så in i. instinktivt så kliar man och de spricker och blir sår igen. Jag tog en salva som jag använde till barnen när dem var röda som små som heter Jokun salva. Tvättade efter varje toa besök och smörjde direkt med jokun salvan. så fort jag fick kli attack så smörjde jag istället. Tog 2-3 dagar sen var allt läkt och blivit mycket bättre =)

Svar på tråden Kliar i rumpan