BlommyNess12 skrev 2010-04-24 02:26:32 följande:
Din klänning var jättefin, men jag vet inte om den var min stil riktigt. Vad betalade du för den? Jag vill helst ha en väldigt enkel klänning, jag tycker det är lite obekvämt att klä upp mig alldeles för mycket, jag hade i så fall tänkt köra på en enkel håruppsättning, diskret smink och en diskret handbukett.
Köpte den av en tjej i Stockholm som importerar förra säsongens brudklänningar från USA. De har 3 säsonger där medans vi har 2 här, och de ligger steget före så att säga, så min klänning fanns inte att få tag på här när vi gifte oss, däremot såg jag dem sommaren efter

Om inte jag minns helt fel så gav jag 3500 för den och sålde den för 2000, i köpet ingick slöjan och tiaran (fick välja mellan flera slöjor och tiaror vilka jag ville ha). Den hade snörning i ryggen så passformen var det inga problem med. Såg att samma klänningar gick för runt 16000 året efter. :-P
Om du vill ha en enkel klänning och hålla det rent så är väl det en jättebra klänning, se upp bara med kvaliteten på tyget när klänningen är så billig. Tyvärr betyder inte alltid enkel klänning billigt om man vill ha ett snyggt tyg. Ju enklare klänningen är ju större krav får man på att tyget ska ha bra kvalitet och sömnaden ska va bra gjord för att inte klänningen ska se billig ut. Lycka till i bröllopsdjungeln.