• BlommyNess12

Billig och enkel bröllopsklänning, vad tycker ni om den?

21127-IVORY

21127-IVORY

21127-IVORY

Sitter nämligen fortfarande och funderar på bröllopsklänningar och tyckte denna var lagom enkel och vacker. När jag såg priset blev jag om möjligt ännu gladare.
    Vad tycker ni om den, skulle ni kunnat tänka er den?

Pris: $89 (USA)
  • Svar på tråden Billig och enkel bröllopsklänning, vad tycker ni om den?
  • Lantismamman75an

Har man figuren för att bära en sån klänning så är den jättefin Roligt att Haléns börjat med bröllopskläder m.m! Lycka till med bröllopet!

• Lightning crashes

Tycker den är fin. Angående axelbandslöst så trodde jag själv aldrig att jag skulle ha det, men till min stora förvåning satt de axelbandslösa klänningarna tusen gånger bättre på mig än de med axelband som jag provade. Det som jag också märkte var att de klänningar jag trodde skulle vara finast på mig var de som passade mig minst. Jag beställde också en klänning på nätet först för att komma billigt undan, superfin tyckte jag, men när den kom så blev jag så besviken. Den såg precis ut som på bilden och allt men den passade helt enkelt inte mig. Så det blev till att åka till lilly och köpa klänning istället. För mig var det värt det att lägga lite mer pengar på klänningen och verkligen känna sig 100% nöjd. Lycka till!

• Kinya

Ang. axelbandslöst så kan man alltid få påsytt tunna, tunna axelband så håller sig klänningen uppe på ett snyggt sätt.

Jag tyckte att klänningen var jättesnygg men jag hade velat prova den innan jag köpte den.

• Maggis

Den är jättefin.
    Inget jag skulle välja, dock. Tycker inte riktigt jag har kroppskonstitution för det. Men jag har förstått att du är ganska kurvig, ts, och då tror jag det blir jättefint. Men jag hade nog velat prova den först så se till att det inte är krångligt med ev. retur.

//Maggis
  • Venna

Ååååh, vilken fin klänning! En av de finaste jag sett faktiskt.

• Banzai
    ImLost skrev 2010-04-24 08:26:03 följande:
    flera fina ..men vet inte om jag skulle vilja köpa min brudklänning där .
    Ja det är ju helt en smaksak, fans i alla fall många fina.
  • Anova

Inte riktigt min smak, tycker att den var för "avancerad" för min smak.

Men det faktum att du gillar den, och att den är billig så tycker jag att den är perfekt till dig.

• Viggo och pyrets mamma
    BlommyNess12 skrev 2010-04-24 02:26:32 följande:
    Din klänning var jättefin, men jag vet inte om den var min stil riktigt. Vad betalade du för den? Jag vill helst ha en väldigt enkel klänning, jag tycker det är lite obekvämt att klä upp mig alldeles för mycket, jag hade i så fall tänkt köra på en enkel håruppsättning, diskret smink och en diskret handbukett.
    Köpte den av en tjej i Stockholm som importerar förra säsongens brudklänningar från USA. De har 3 säsonger där medans vi har 2 här, och de ligger steget före så att säga, så min klänning fanns inte att få tag på här när vi gifte oss, däremot såg jag dem sommaren efter Om inte jag minns helt fel så gav jag 3500 för den och sålde den för 2000, i köpet ingick slöjan och tiaran (fick välja mellan flera slöjor och tiaror vilka jag ville ha). Den hade snörning i ryggen så passformen var det inga problem med. Såg att samma klänningar gick för runt 16000 året efter. :-P
    Om du vill ha en enkel klänning och hålla det rent så är väl det en jättebra klänning, se upp bara med kvaliteten på tyget när klänningen är så billig. Tyvärr betyder inte alltid enkel klänning billigt om man vill ha ett snyggt tyg. Ju enklare klänningen är ju större krav får man på att tyget ska ha bra kvalitet och sömnaden ska va bra gjord för att inte klänningen ska se billig ut. Lycka till i bröllopsdjungeln.
    -Mammas älskling 080425-
  • Miss Cee

Den var jättefint. Om något så tyckte jag att kjolen var lite "tunn". Sådana "ryunkor" (har hjärnsläpp och minns inte vad det heter) är jättesnyggt men det brukar vara dubbelt så mycket på de kjolar jag sett.

Men om man själv är nöjd med den så är den jättefin :)

En brudklänning blir inte automatiskt bättre för att den är dyrare...

• BlommyNess12

Oj vad många svar, tack för dem!
    Jo alltså, det är ju en chansning att beställa såhär.. Men jag tänkte ta en storlek större än vad jag ska ha, och sen gå och be att få den måttsydd efter mina mått och eventuella ändringar.. Efterso att den är så billig så förlorar jag inte särskilt mycket pengar om den skulle vara åt helvete fel och ful.

Att tyget skulle se "billigt ut" etc, är inget som riktigt slagit mig någon gång. Vadå billigt? Jag tror aldrig jag sett ett "dyrt" tyg annat än på tv.

• Faile

Tycker den är superfin.

Min kompis beställde sin nätet från Kina!
    Hon gick runt i olika affärer och provade olika modeller tills hon hittade en hon fastnade för. Tog bilder på den och mailade till företaget som sydde upp den enligt hennes mått.
    Tog ca två månader och hon fick en klänning för ca 2500kr som såg precis likadan ut som originalet som kostade 20 000

Har du den tiden kan jag kolla upp vad företaget heter.

• Kinne79

Den är fin. Men du behöver nog ha en underkjol för på bilden ser man trosorna igenom, visserligen har hon svarta, men tror att tyget är ganska tunt.  

• BlommyNess12
    Kinne79 skrev 2010-04-24 21:57:59 följande:
    Den är fin. Men du behöver nog ha en underkjol för på bilden ser man trosorna igenom, visserligen har hon svarta, men tror att tyget är ganska tunt.  
    Tack för att du uppmärksammade det! Jag får be den sy till en underkjol till den när jag lämnar den för ändringar och att bli sydd efter mina mått (om jag nu väljer denna)
  • BlommyNess12
    Faile skrev 2010-04-24 21:50:29 följande:
    Tycker den är superfin. Min kompis beställde sin nätet från Kina! Hon gick runt i olika affärer och provade olika modeller tills hon hittade en hon fastnade för. Tog bilder på den och mailade till företaget som sydde upp den enligt hennes mått. Tog ca två månader och hon fick en klänning för ca 2500kr som såg precis likadan ut som originalet som kostade 20 000 Har du den tiden kan jag kolla upp vad företaget heter.
    Åh tack, gör gärna det, jag har all tid i världen, vi har ett preliminärt datum om 1 år ungefär
  • Faile

Haha, ja då hinner de nog få klart den om du skulle beställa därifrån.
    Ska kolla upp det och så inboxar jag dig om någon dag.

Min kompis var jättenöjd med klänningen och den satt som ett smäck

• Viggo och pyrets mamma
    BlommyNess12 skrev 2010-04-24 21:49:07 följande:
    Oj vad många svar, tack för dem! Jo alltså, det är ju en chansning att beställa såhär.. Men jag tänkte ta en storlek större än vad jag ska ha, och sen gå och be att få den måttsydd efter mina mått och eventuella ändringar.. Efterso att den är så billig så förlorar jag inte särskilt mycket pengar om den skulle vara åt helvete fel och ful. Att tyget skulle se "billigt ut" etc, är inget som riktigt slagit mig någon gång. Vadå billigt? Jag tror aldrig jag sett ett "dyrt" tyg annat än på tv.
    Ett billigt tyg faller inte lika snyggt som ett dyrare tyg av bättre kvalitet, det dyrare tyget ar tätare vävt och får därmed mer tyngd vilket gör att det faller snyggare, sen bör du kanske undersöka hurvida det är insydda underkjolar eller ej för annars får du nog se till att hyra det för annars kommer klänningen defintivt inte se snygg ut då modellen är en sort som mer eller mindre kräver underkjol (något modellen defintivt har på bilden) för att se snygg ut. Försök från leverantören få fram ett mått på hur lång klänningen är på framsidan ifall du är en ganska kort el ganska lång person, för inte alla klänningar klarar av att läggas upp så mycket som en kort person kräver för att den ska bli lagom lång, och är du lite längre än "normalen" kan det hända att klänningen blir för kort för dig. Vill inte mästra dig på något sätt så ta det inte på fel sätt, vill bara att du ska bli så fin som du drömmer om i din brudklänning
    -Mammas älskling 080425-
Svar på tråden Billig och enkel bröllopsklänning, vad tycker ni om den?