Lattjo skrev 2010-04-27 18:22:52 följande:
Jag tog för bara automat och det har aldrig stoppat mig. Jag får alltid höra hur dumt det är men jag har aldrig saknat ett vanligt körkort. Det som är är ju att du inte får köra bilar med manuell låda sen. Jag har ett yrke som gör att jag kör runt i sthlms city dagarna i ända. Det finns säkert dom som älskar att växla, jag gör det inte så jag kommer aldrig ha en manuellväxlad bil (ja jag har kört manuellt växlad bil också). Jag tog det för att jag hade väldigt kort tid på mig innan vår son kom och det går fortare, det är ju liksom bara att gasa och bromsa :)
Skönt med någon som inte tycker att det bara är för handikappade etc.
Inte jag som ska ta körkortet men när jag väl ska ta mitt blir det nog automat, hatar att växla och vi kommer ändå köpa en automat bil. Kortfattat så föddes sambon med fel på foten så opererade sig som liten men är dock inte lika flexibel som vi andra vilket gör att det blir svårare för honom att växla och medför lite smärta efter ett tag.
Sen är det som du säger, går mycket snabbare. Och vi måste ha ett körkort så fort som möjligt då vi ska åka utomlands i 3 mån