När på dagen ägglossningstest?
Jag undrar om det spelar någon roll när på dagen man tar ägglossningstest? Är det bäst med morgonsurin eller spelar det ingen roll?
Jag undrar om det spelar någon roll när på dagen man tar ägglossningstest? Är det bäst med morgonsurin eller spelar det ingen roll?
På alla förpackningar står det att man ska ha morgonurin. men när jag gjorde ägglossningstest så gjorde det inte utslag på mig om jag tog det med morgonurin, endast med urin som var ifrån mitt på dagen men man ska ju helst inte kissat på ca 3-4 timmar. Vet inte om du blev så mycket klokare? :)
Testa dig fram, börja med morgonurin och visar det inget så testa nästa månad med urin från mitt på dagen.. :)
Okej!! Tack för tipset!!!
Precis, om man testar på morgonurin så kan man missa stegringen helt.
Bäst tid är för de flesta runt lunchtid och att man då har hållit sig några timmar....
En del får göra 2-3 tester om dagen i början, för att hitta bästa tiden.
Jag brukar oftast bara plussa på eftermiddagen. Testar jag vid lunchtid får jag negativt, och sedan negativt igen om jag testar lunchtid dagen efter, då har jag missat stegringen som brukar vara vid 14-18-tiden. Men denna cykeln fick jag positivt 2 dagar i rad, både fm och em.
Är det lätt att missa om man testar på kvällen?
oj... svårt att veta ju! jag funderar nämligen på samma sak som ts :)
ojj det förstår jag måste varit lurigt! Förut har jag hittat kring lunch, men det har inte funkat med mitt schema de senaste dagarna, för inte kan jag väl börja testa tidigare mitt i en testperiod? Är det bättre att fortsätta testa på kvällen den här månaden eller?
på mina test står det testa helst mellan 10.00-20.00.. jag har dock alltid testat med morgon urin och ibland inte fått något stegring!! :O
artax: tack för tidsinfon =) då borde jag väl kunna testa 20.00 istället för 21-22 tiden? det är ju bara 1-2 timmars skillnad...
Visst är det krångligt! men härligt att du fått stegring nu håller tummarna för er!
teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html
Här är -mina- erfarenheter av ägglossningstester, den fakta som finns har jag hämtat på tillverkarnas hemsidor.
Jag testade först med testlagrets ägglossningstest, men tyckte dom var lite krångliga, höll på några månader utan att det blev någon bebis, sen så slog jag till en månad med att köpa clearblue digital ägglossningstest, mycket lättare, då blev jag gravid direkt :)
men det är ju som man tycker, ett tips till, använd Bisolvon (hostmedicin) 4-5 dagar innan ägglossning och sluta på ägglossningsdagen, löser upp "slemmet", vi hade försökt i 9 månader utan resultat innan och provade sedan en månad med denna metod och då blev jag gravid. :)
Alltså, ni som missar "fönstret" om ni inte tar det vid en viss tid... Menar ni att ni inte får tillsymmelse till streck alls eller att det är svagt streck?
hej på er.
Jag har kört med digitala äl stickor, de visar ju på när man har ägglossningen, det blir en leende gubbe, i fredags mitt på dagen vart det en gubbe men dagen innan hade jag ej en leende gubbe, och på lördagen kl 07.00 hade jag leende gubbe men ingen gubbe vid 15 tiden på lördagen... då fattar jag det som att ägget har släppts då det inte visas någon gubbe.. eller har jag tolkat fel??