• Skojsuss

När på dagen ägglossningstest?

Jag undrar om det spelar någon roll när på dagen man tar ägglossningstest? Är det bäst med morgonsurin eller spelar det ingen roll?

• Svar på tråden När på dagen ägglossningstest?
  • Hemi21

På alla förpackningar står det att man ska ha morgonurin. men när jag gjorde ägglossningstest så gjorde det inte utslag på mig om jag tog det med morgonurin, endast med urin som var ifrån mitt på dagen men man ska ju helst inte kissat på ca 3-4 timmar. Vet inte om du blev så mycket klokare? :)

Testa dig fram, börja med morgonurin och visar det inget så testa nästa månad med urin från mitt på dagen.. :)

• Teskedsmamman

Precis, om man testar på morgonurin så kan man missa stegringen helt.

Bäst tid är för de flesta runt lunchtid och att man då har hållit sig några timmar....

En del får göra 2-3 tester om dagen i början, för att hitta bästa tiden.

3 killar & pojke v25 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • DevilsDaughter

Jag brukar oftast bara plussa på eftermiddagen. Testar jag vid lunchtid får jag negativt, och sedan negativt igen om jag testar lunchtid dagen efter, då har jag missat stegringen som brukar vara vid 14-18-tiden. Men denna cykeln fick jag positivt 2 dagar i rad, både fm och em.

• Teskedsmamman
    systertillknorr skrev 2010-04-24 15:08:45 följande:
    Är det lätt att missa om man testar på kvällen?
    Man ska helst inte testa på kvällen... men som sagt, alla är olika så man måste nästan hitta sitt "fönster".

Om jag inte testar mellan 11.30-13.30 så missar jag min stegring, har dessutom bara stegring 1 dag/cykel.... Hitta den var inte lätt
    3 killar & pojke v25 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Päron1986

oj... svårt att veta ju! jag funderar nämligen på samma sak som ts :)

• systertillknorr

ojj det förstår jag måste varit lurigt! Förut har jag hittat kring lunch, men det har inte funkat med mitt schema de senaste dagarna, för inte kan jag väl börja testa tidigare mitt i en testperiod? Är det bättre att fortsätta testa på kvällen den här månaden eller?

• artax

på mina test står det testa helst mellan 10.00-20.00.. jag har dock alltid testat med morgon urin och ibland inte fått något stegring!! :O

*springer till badrummet för att testa igen!*
  • systertillknorr

artax: tack för tidsinfon =) då borde jag väl kunna testa 20.00 istället för 21-22 tiden? det är ju bara 1-2 timmars skillnad...

• artax
    systertillknorr skrev 2010-04-24 19:15:09 följande:
    artax: tack för tidsinfon =) då borde jag väl kunna testa 20.00 istället för 21-22 tiden? det är ju bara 1-2 timmars skillnad...
    Det borde du absolut kunna göra.. jag testade imorse och då var det ganska starkt typ som det varit varje dag den senaste veckan men så testade jag nu och det var inte 100% lika mörkt som kontrollstrecket men det var farligt nära posetivt alltså så vi körde på nu! ;) 
    Ska testa imorgon igen men inte med morgonurin.
    Jag inser nu at jag missat en hel del info om detta med äl test, jag trodde att har man älstegring så syns det från 24-48 timmar innan och under äl, alltså typ 2-3dygn? men så är det alltså inte eller?
    Och jag kan få negatvit på morgonen idag och i morgon bitte men haft stegring typ nu på kvällen som jag missade för att jag inte testade just då?
    verkar som en helg djungel! 
    Snälla ni som vet mer om detta berätta för mig och ge tips på vart jag kan läsa mer (källkritisk ;)) Vi är på försök nr 7 nu och hoppas så innerligt på ett + denna månaden och om jag bara klantat mig med mina tester så kanske detta blir världens grej! :)
  • Hemi21

Jag testade först med testlagrets ägglossningstest, men tyckte dom var lite krångliga, höll på några månader utan att det blev någon bebis, sen så slog jag till en månad med att köpa clearblue digital ägglossningstest, mycket lättare, då blev jag gravid direkt :)

men det är ju som man tycker, ett tips till, använd Bisolvon (hostmedicin) 4-5 dagar innan ägglossning och sluta på ägglossningsdagen, löser upp "slemmet", vi hade försökt i 9 månader utan resultat innan och provade sedan en månad med denna metod och då blev jag gravid. :)

• artax
    Hemi21 skrev 2010-04-25 07:34:25 följande:
    Jag testade först med testlagrets ägglossningstest, men tyckte dom var lite krångliga, höll på några månader utan att det blev någon bebis, sen så slog jag till en månad med att köpa clearblue digital ägglossningstest, mycket lättare, då blev jag gravid direkt :) men det är ju som man tycker, ett tips till, använd Bisolvon (hostmedicin) 4-5 dagar innan ägglossning och sluta på ägglossningsdagen, löser upp "slemmet", vi hade försökt i 9 månader utan resultat innan och provade sedan en månad med denna metod och då blev jag gravid. :)
    Åhh.. detta är vårt 7:de försök.. börjar kännas väldigt trist om jag säger så! Men någonstans så hittar vi ändå bra saker med att det tar lite tid, först var det den kommer inte mitt i sommaren och det är ju skönt om det inte är så varmt, sen var det en höst bebis så mysigt perfekt väder att gå ut och gå. sen var det blir det nu är den beräknad till sambons födelsedag vilken perfekt present! sen var det åhh en liten julklappsbebis va mysigt om den får vara med på julafton! Nu är det en januari bebis va roligt, då blir ju liten äldst i klassen! ;) Hoppas det räcker där bara så vi slipper "åhh en vår bbis så trevligt" för nu börjar det tryta lite på den positiva andan om jag säger så! ;)
    Jag har testat med cb ältest förut och de var faktiskt lättare nu när jag tänker efter, men jag har tänkt att testlagrets är billiga blabla, men vad spelar det för roll egentligen? vi hade ju betalt vad som helst för ett plus! ;)
    Som sagt detta är vårt 7:de försök och tar det sig inte nu ska vi testa med någon "kur" grape bisolvon rosenrot något sånt, och det förstår jag att du förespråkar bisolvon då! ;)
  • aaaa

Alltså, ni som missar "fönstret" om ni inte tar det vid en viss tid... Menar ni att ni inte får tillsymmelse till streck alls eller att det är svagt streck?

• Hemi21
    artax skrev 2010-04-25 11:56:40 följande:
    Åhh.. detta är vårt 7:de försök.. börjar kännas väldigt trist om jag säger så! Men någonstans så hittar vi ändå bra saker med att det tar lite tid, först var det den kommer inte mitt i sommaren och det är ju skönt om det inte är så varmt, sen var det en höst bebis så mysigt perfekt väder att gå ut och gå. sen var det blir det nu är den beräknad till sambons födelsedag vilken perfekt present! sen var det åhh en liten julklappsbebis va mysigt om den får vara med på julafton! Nu är det en januari bebis va roligt, då blir ju liten äldst i klassen! ;) Hoppas det räcker där bara så vi slipper "åhh en vår bbis så trevligt" för nu börjar det tryta lite på den positiva andan om jag säger så! ;) Jag har testat med cb ältest förut och de var faktiskt lättare nu när jag tänker efter, men jag har tänkt att testlagrets är billiga blabla, men vad spelar det för roll egentligen? vi hade ju betalt vad som helst för ett plus! ;) Som sagt detta är vårt 7:de försök och tar det sig inte nu ska vi testa med någon "kur" grape bisolvon rosenrot något sånt, och det förstår jag att du förespråkar bisolvon då! ;)
    Förstår att det känns hopplöst, jag höll oxå på så att tänka datum :)
    men för dem flesta tar det nästan ett år att bli gravida, men jag grät endå varje gången mensen kom. Hang in there! det kommer, testa Bisolvon kanske funkar för er med.
  • lindaalbert

hej på er.

Jag har kört med digitala äl stickor, de visar ju på när man har ägglossningen, det blir en leende gubbe, i fredags mitt på dagen vart det en gubbe men dagen innan hade jag ej en leende gubbe, och på lördagen kl 07.00 hade jag leende gubbe men ingen gubbe vid 15 tiden på lördagen... då fattar jag det som att ägget har släppts då det inte visas någon gubbe.. eller har jag tolkat fel??

• aaaa
    aaaa skrev 2010-04-25 11:58:19 följande:
    Alltså, ni som missar "fönstret" om ni inte tar det vid en viss tid... Menar ni att ni inte får tillsymmelse till streck alls eller att det är svagt streck?
    Jag är lite fräck och citerar mig själv här eftersom ingen svarat än. Sorry! {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden När på dagen ägglossningstest?