Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

BF Januari 2011, följas åt?

Hej hej! Får jag lägga till mig i listan?? Har Bf den 5 januari om man räknar från senaste mens första dag. Detta är vårat andra barn. Har en son som är 2 år.

• högbergarna

Detta är mitt andra barn så jag tänkte vänta till jag är i vecka 12 ungefär innan jag ringer MVC. Här kollar dom hjärtljuden vecka 15 och sedan är rutin UL vecka 18.. Väga o ta stick i fingret kan jag göra på jobbet.

Har redan ftt större bröst!!! Det fick jag aldrig med sonen. Dom kliar o känns tunga!! Är dessutom fruktansvärt otroligt trött!! Liten tendens till morgonillamående men det kom långt senare förra gången. Grymt sötsugen! Förra gången ville jag bara ha surt.. (och duschsvampen då ;))

• högbergarna
    Evsi skrev 2010-05-04 21:14:30 följande:
    jag har INGA symtom alls... men nu har jag gjort flera test som visar plus de andra 3 gångerna har jag vart sjukt trött i början. Men nu äter jag iförsig Herbalife för att få mer energi och få i mig alla näringsämnen som jag (och bebisen) behöver... men känns ändå som jag inte är gravid...
    Skönt att slippa det! ;) Jag blev förvånad nu! Förra gången kände jag inte att jag va gravid förrän i vecka 13...
  • högbergarna
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-05 08:27:28 följande:
    Hej!Hänger på här jag med!Plussade den 28/4 med BF enl senaste mens 5-6 Januari om allt går väl Inga direkta symptom som säger GRAVID Går upp och kissar på nätterna och är lite varmare det är typ det enda. Man oroar sig ju självklart för det
    Hej hej! Trevligt att ses även i denna tråd! :) Brukar skriva lite då o då i en annan tråd du syns i.. Dansktråden.
  • högbergarna
    lillebebisen skrev 2010-05-05 20:49:15 följande:
    Hur länge tänker ni vänta innan ni berättar för allmänheten! Jag har sån lust å SKRIKA ut VI ÄR MED BARN!!! Men man ska väll avakta till v.12-13 KRAM
    Jag har svårt att hålla mig så jag har redan berättat för många. Inte för chefen.. där tänker jag vänta! Känner lite som så att skulle det bli missfall så vet ju folket varför jag e så ledsen.

Fy jag lovade mig själv att lägga mig tidigt. Totalt slut!!! Upp vid kl 5 imorgon o åka till jobbet. Sonen är sjuk så han e hemma med farmor.
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-06 09:01:38 följande:
    På midsommarafton ska jag berätta, går då in i v.12+0 samma dag.
    Vilken bra dag! Det gör jag med.. tror jag... går in i vecka 12 alltså.
    Om jag inte räknat fel. Kan meddela chefen den dagen då! Haha!! Nä det får bli efter semestern...

Hugme: Nää fy vad tråkigt! Bra tips har du fått här angående TSH.
    Önskar dig lycka till och grattis med bröllopet!
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-06 10:26:28 följande:
    Nu börjar jag ställa in mig på att det här inte går vägen, känner mig helt tom och helt vanlig, va inte ens upp och kissa inatt, vaknade i morse och bara kände att nåt är fel Allt i brösten har försvunnit, inte ens liiite större längre.VUL är ingen ide än så länge heller utan det är väl bara att vänta och se.
    Den där eviga väntan är tärande!!
    Förra gången jag va gravid kände jag ingenting förrän långt efter vecka 12...

Denna gång e annorlunda känns det som! Å som jag svettas! Å andfådd blir jag!!
  • högbergarna

Jag tror jag väntar med att ringa mvc... Kanske till vecka 12 typ.. Här brukar man ändå ite få något besök inbokat efter det så jaa.. Känns som jag kan vänta. Smidigt att jobba i samma hus dock så det bara e att springa över.

Idag har vi beställt ny säng åt sonen. Ska renovera ett nytt rum åt honom.. Så han får flytta in dit innan bebis kommer. Har så smidigt skötbord i det rum han sover nu. Är egentligen en garderob som har ett bord.. Kvinnan som bodde här innan hade sin symaskin däår. Har varit perfekt eftersom det är väggar på alla sidor utom framsidan. Inte lätt att ramla ner därifrån. Ser verkligen fram emot detta!!
    MEN... så uppblåst jag känner mig! Känns allvarligt som jag e höggravid!! Tarmarna blir ju större i början av grav iallafall.. hoppas det lägger sig snart!

• högbergarna

Ser att det pratas folsyra. Bland annat ska man äta det för att minska risken för att barnet får gomspalt.. Åt det förra gånen men sonen föddes med... gomspalt.. utan att vi har det i släkten. Nåja..  Nu äter jag återigen folsyra för jag vågar inget annat! ;) Äter dock REN folsyra för jag tål inte järn!

• högbergarna
    Maluttis skrev 2010-05-14 07:40:57 följande:
    God morgon! Jag går in i v7 idag! Hade superkänningar av fogen på blygdbenet och ligamenten i ljumskarna i natt. Det växer! Men kan inte komma ihåg att jag hade sådana känningar i fogen så här tidigt. Men kroppen anpassar sig fortare andra gången kanske. Brösten som nästan var värst förra gången har jag knappt kännt av alls, bara lite stick då och då. Kram på er alla magisar!
    Å jag håller tummarna för inga känningar i fogar här! Hade fruktansvärd foglossning från vecka 14 förra gåången så jag levde i husarrest. Det va INTE roligt. Kom bara ut när jag skulle till MVC och blev skjutsad av svärmor. Plkus mathandling på helgen då maken o jag åkte. Kunde inte ens få på mig skor. Kunde inte lyfta benen alls.
    Klev in i vecka 7 idag o inte mer ont i fogarna än jag fortfarande har efter förra graviditeten. Min ena syster fick dock foglossning innan hon ens plussade sin sista gång hon var gravid. Ja man kan säga att det va så hon visste att hon va gravid.
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?