Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

BF Januari 2011, följas åt?

Väntan på en liten skrev 2010-05-18 21:38:18 följande:
    och sedan gjorde hon 2 till? Är det konstaterat att alla 3 MF berodde på FVP då?
    Jopp det är det.
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-18 22:00:41 följande:
    Och hur konsterades det att det berodde på FVP och inte skulle ha hänt ändå?
    FÖr att det hände i exakt samband med undersökningen.
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-19 21:36:07 följande:
    Så läkarna var helt säkra på att hon fick en infektion då? Hur kom det sig att hon gjorde FVP 78, inget med dig och sedan 2 till på 80-talet? FVP har inte funnits så länge.
    För att hon va över 35...
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-19 22:21:34 följande:
    När hon gjorde det 78 eller på 80 talet?
    Ja om hon va det 78 så va hon ju även det på 80-talet!?
  • högbergarna
    Yelem skrev 2010-05-19 22:27:38 följande:
    Hej Hej! idag var jag på mitt första BM samtal :) Ska dit igen den 9/6 :) Längtar redan :) Underbart väder det varit idag! Grillat o ätit tårta, Min dotter fyllde 5 idag :) Lägligt att dagis var stängt idag då med...
    Härligt! Själv har jag köpt lite grillbart inför helgen och hoppas på bra väder! Här har det varit 19 grader varmt men ingen direkt sol. Luften är som vattenånga. Behövs åska.. å gärna innan helgen!!! Längtar efter att vara utomhus! Jobbar hela dagarna typ så jag hinner aldrig gå ut! På fredag slutar jag redan kl 12. Lyx!
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-19 22:30:37 följande:
    Men jag fattar inte. Hon gjorde det 78, inte 79 och sen på 80 talet igen? varför inte 79? Sedan har FVP bara funnit i 30 år så det låter konstigt tycker jag.
    79 va hon inte gravid! Svårt att göra det då!!Du kan ju få hennes nr så kan du fråga henne själv!
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-19 22:35:23 följande:
    Det är samma här, så kvavt så. Känns som det behövs en urladdning. På dagarna går det inte att var ute på balkongen för det är som en bastu där och man kan inte andas där ute.
    Fick andnöd på jobbet!! Är instängt där normalt men nu är det katastrof! Dessutom har jag blivit extra känslig mot värme nu känner jag!
  • högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-19 22:37:54 följande:
    Men du föddes ju då sa du igår? Och 78 gjorde hon det första gången skrev du också igår och sedan på 80 talet och fick MF 3 ggr pga det. Varför utsätta sig för det igen när man har fått MF första gången pga det och sedan igen? Ja ja strunt samma, låter bara konstigt.
    Nä jag föddes 78 å hon gjorde inget när han va gravid med mig utan ett innan! Å dom rekommenderade henne att göra ett eftersom hon va "till åldern kommen".. ja å sen att risken e ju itne så stor osv.. så en gång är ingen gång... Ja men det blev två... å efter gång två.. det kommer ju inte hända igen... men jo.. Ja så va det. Nog pratat om min moder! Arma kvinnan har fött 6 barn och närt 7! Hon har gjort sitt!
  • högbergarna

Detta blir mitt andra barn o allt går som det ska! Är fruktansvärt rädd för att få samma graviditet som förra gången!! Gick int upp ett kilo och mådde illa i några veckor bara.. däremot hade jag en grym foglossning så jag kunde inte lyfta fötterna ens 2 cm från golvet! Började bli riktigt illa redan vecka 14.. så ja jag e nervös!! Foglossningen har inte ens gått över riktigt efter sonen så.. jaa antingen blir det ett helvete igen med husarrest... eller så får jag itne alls lika ont! Har slutat gå i trappor för att förhindra ett påskyndande iallafall!

• högbergarna
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 00:01:48 följande:
    Jag skulle tipsa om att kontakta sjukgymnast då ska absolut inte sluta röra på dig, det är nog ett sämre alternativ. Jag hoppas jag inte får för besvärligt, för jag bor på tredje våningen utan hiss, så lyx har vi inte här inte
    Ehh jag har kontakt med sjukgymnast och jag hade det då oxå! Jag har bäckenbälte men det hjälper inte. Ibland blir foglossning så illa att man måste ha rulstol. Man ska INTE gå i trappor! OM man mot förmodan måste gå i trappor så ska man gå som ett barn. DVS ett trappsteg i taget! Och man ska inte göra rörelser som gr ont.. så nej då ska man inte promenera om man har illa foglossning. Däremot kan man ju flyta runt i vatten.. inte sparka med benen eller så.. Inte sära på benen osv.
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?