• Ögonsten till M

Skötbord till badkar

Hej,
    Sitter och kollar runt på skötbord och hittade en man kunde sätta på badkaret.
    I våran nya lägenhet så är badrummet tyvärr för litet för något skötbord.

Ville höra om någon av er har använt ett skötbord till badkaret? Fungerar dem bra. Tycker dem verkar lite läskiga :)

Alternativet är ju att ha skötbord i barnrummet, men tänkte att det borde vara bekvämare och vara nära vatten.

• Svar på tråden Skötbord till badkar
  • Jezamine

Jepp vi ahde skötbord på badkaret funkade utmärkt.

Avstängd tills vidare
  • jeeri74

Vi har också skötbord på badkaret, det finns åtminstone två varianter -ett man kan fälla upp. Det har inte vi..  Det enda krångliga är att vi måste ta bort det när barnen badar (dusch har vi på annat ställe i huset också), men annars har det varit jättebra.

• Ögonsten till M

Tack :) Känns lite tryggare och höra att det fungerat bra för andra

• Kakmonster

Hur bra som helst. Vi har världens minsta badrum på övervåningen så det är klockrent. Inte så rangligt som man kan tro. Vi har det man INTE kan fälla upp. Ovanpå det så har vi en sån där skötbädd med uppblåsbara kanter från Ikea så det blir mjukare för flickan.

• Amoudara

Vi hade ett på badkaret som gick att fälla upp mot väggen när man duschade, gick också att lyfta bort helt vid bad. Finns att köpa på babyaffärerna, vi köpte vårt begagnat på blocket, har varit supernöjd.

• Azusephre

Vi har också ett skötbord på badkaret, tycker det funkar skit bra, man har nära till vatten och blöjorna slipper synas i dotterns rum ;P

• Ögonsten till M

Vart har ni köpt era någonstans? Nått märke ni rekomenderar?

• Azusephre

Jag köpte vårat från blocket^^ Dom kostar annars asmkt om man köper nytt, sen var det vi köpte knappt använt.

• Amoudara
    Ögonsten till M skrev 2010-04-26 12:07:13 följande:
    Vart har ni köpt era någonstans? Nått märke ni rekomenderar?
    Jag rekommenderar det vi hade Tvättbjörnes som går att fälla upp mot väggen när man duschar har varit superbra. Men vi köpte det begagnat på blocket då det är så dyrt annars.
  • Snuttjulla

det är så smart med skötbord på badkaret, smidigt attha nära till vatten och tar ju ingen annan plats. det jag har är gammalt, mamma hade det till mig när jag var liten och  därför är det gammalt imodellen, som gör att de inte går att fälla upp. Antingen tar vi bort det när det ska badas, men mina barn älskar att bada "i grottan" som de säger...

• Ögonsten till M
    Snuttjulla skrev 2010-04-26 12:43:09 följande:
    det är så smart med skötbord på badkaret, smidigt attha nära till vatten och tar ju ingen annan plats. det jag har är gammalt, mamma hade det till mig när jag var liten och  därför är det gammalt imodellen, som gör att de inte går att fälla upp. Antingen tar vi bort det när det ska badas, men mina barn älskar att bada "i grottan" som de säger...
    Thihi va söta :) Så underbart med barns härliga fantasi!
  • Kakmonster

Tvättbjörne, finns på bla Babyland, ca 800 kr fr den man inte kan fälla upp, men det finns flera annonser just nu på blocket ser jag!

• Ögonsten till M
    Kakmonster skrev 2010-04-26 15:06:43 följande:
    Tvättbjörne, finns på bla Babyland, ca 800 kr fr den man inte kan fälla upp, men det finns flera annonser just nu på blocket ser jag!
    aaa det låter ju bra. Inte så farligt dyrt. Är ju ingen bråska för oss än. Då jag inte blivit gravid än.{#lang_emotions_smile} Men man är ju så ivrigt och börjar redan kolla på grejer till den lille {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Skötbord till badkar