Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Plus igen efter mf/ma

Hej,
    Jag hakar gärna på här också om det är ok. Jag hade ett mf i v5+3 i juni-09 och ett mf i v5+6 i november-09 och är nu gravid i v 8 (7+2). Jag självmedicinerar ,kan man väl säga, med albyl minor och progesterall (progesteronkräm). Jag har inte inskrivning förrän den 1/6 och väntan dit känns otroligt lång så just nu vet jag inte alls hur det är med pyret därinne...men än så länge lever jag på hoppet {#lang_emotions_laughing}.

• gemigsinnesro
    {#lang_emotions_gravid} Beräknad förlossning {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
  • gemigsinnesro
    Bjornis skrev 2010-05-15 18:10:24 följande:
    Men det är väl alldeles lysande att du kommit förbi de där datumen som du tidigare fått mf i! Det tror jag är ett mkt gott tecken! Jag tror också stenhårt på albyl minor och progesteron. Hade också köpt ProgesterAll men fick vagitorer av gyn när jag frågade så valde det då.
    Ja det känns iofs himla skönt :). Sen har jag inte haft tillstymmelse till blödning den här gången heller och före båda missfallen blödde jag från och till i ca en vecka innan.
  • gemigsinnesro

Idag kl 9 ska jag på vul och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer visa på ett MA. Kan bara inte bli av med den känslan. Det känns mer otroligt att det faktiskt skulle visa att allt är bra. Är så otroligt nervös ändå för hur det än är så är hoppet det sista som dör.

• gemigsinnesro

Tack för alla tumhållningar :)
    Jag vågade först inte kolla på skärmen alls men när hon började prata om fostret, hur långt det var och visa  olika kroppsdelar och så så tänkte jag att det måste ju vara ok då. Och visst ett litet frö på 17mm med ett hjärta som slog för fullt :). Lika stort som v8+4 vilket stämmer rätt bra med vad jag trodde...4 dagar framflyttat men det gör absolut ingenting :). Så himla skönt!

• gemigsinnesro
    Cat79 skrev 2010-05-20 18:16:22 följande:
    Härligt med lyckade VUL. Håll gärna tummarna för mig imorgon - är så nervös!Kram
    Tummarna hålls för fullt här :)
    Lycka till!
  • gemigsinnesro
    Bjornis skrev 2010-05-21 08:58:28 följande:
    Å, grattis till lyckat vul. Kunde man se kroppdelar i 8+4?! Spännande! Ska ju på vul om 6 dagar. Känns helt sjukt nervös så försöker tänka bort det!Cat79: Håller tummarna hårt!! Jag har varit på jobbresa i 3 dar nu och är så trött. Har varit sjukligt långa dagar och middagar på kvällarna. Tagit lite sovmorgon från jobbet idag men ska strax hoppa in i bilen. Blir dock en kort dag.
    Tack det känns himla bra nu. Ja eller antydan till armar och ben kunde man se. När hon pekade ut dom såg jag det jätteväl annars liknar ju  tidiga vul mest en grå massa :). Vilken vecka kommer du vara i när du gör vul då?
    Cat79 skrev 2010-05-21 09:19:14 följande:
    Är så lycklig! Idag såg vi ett pickande hjärta och ett foster i miniformat (huvud, rygg..) - känslan är obeskrivlig. Är i 7+6. Ha en underbar helg. Kram
    Grattis! Finns ingen bättre känsla!
  • gemigsinnesro

Hej, Var inne och skulle göra kub-test idag men krabaten var en aning för liten, (3 mm för kort). MEN jag som hade lite ångest över att jag inte känt så mkt gravsymtom sista tiden och trodde jag skulle få dåliga nyheter blev själaglad. Hjärtat tickade fint och krabaten låg inte still långa stunder :). Så himla skönt! Blev dock tillbakaflyttad 1 vecka men det gör inte så mkt då det stämmer bra mkt bättre med äldatumet.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma