Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Plus igen efter mf/ma

Jag fick med en bild men då krabaten inte ville ligga still alls är den suddig och dålig...men rolig att ha i alla fall :) Fick bilden gratis med så...   Ja det är så skönt att det lever därinne när man är nästan säker på motsatsen.

• gemigsinnesro

Här gjordes det kub för ett par dagar sedan och siffrorna blev helt ok för min ålder =39 år så vi tänker inte gå vidare och riskera något med den här graviditeten. Enligt bm på ultraljudet så har moderkakan tagit över helt nu, är i v 14 så därför har jag börjat en försiktig nertrappning med progesteronkrämen. Känns helotäckt men moderkakan ska ju klara försörjningen nu. Jag tänker däremot fortsätta med albyl minor ett bra tag till så det inte blir något vajsing med moderkakan mitt i alltihop. 
    Grattis till alla bra nyheter på era vul/ul :).

• gemigsinnesro

Hej allihop.
    Jag går in i v 18 (17+0) i morgon och börjar bli orolig då jag inte känner minsta lilla sprattel/bubbel/kittel från bebisen. När började ni känna fosterrörelser? Jag tycer jag borde känna något då det är 3:e barnet...iofs är det ju 16 år sedan jag var gravid men ändå....

• gemigsinnesro

Usch jag ska på rul nästa måndag den 9/8 och håller på att oroa ihjäl mig över att jag inte känner några puffar eller något i magen. Börjar nästan bli helt säker på att det har hänt något med krabaten. Det blir en lång vänta nu :/.

• gemigsinnesro

Imorgon är det äntligen dags för rul. Ska bli skönt att få veta hur det är ställt därinne. Jag känner ju fortfarande inga sparkar eller buffar fast jag är i v 19+3 så jag är rätt rejält orolig. Kanske kanske att jag känt lite fladder och fiskstjärtslag i magen men är så rädd att jag lurar mig själv och det bara är gaser eller nåt men som sagt imorgon får jag äntligen veta hur det står till.

• gemigsinnesro
    kajsalisa skrev 2010-08-08 22:41:42 följande:
    Lycka till imorgon Gemigsinnesro! Du ska se att det ser jättefint ut. Jag gjorde RUL i fredags, 19+0 och har ännu inte känt nåt mer än möjligtvis lite fladder, men liten mådde jättebra därinne. Moderkaka i framkant som blir lite "isolering" och därför svårare att känna sparkar...
    Tack...jag pendlar mellan hopp och på att bli besviken som 17 men det är väl så för alla antar jag speciellt i vårt läge när man har mf/ma bakom sig redan.  Kl 15 får jag svar i alla fall.

Grattis till ditt lyckade rul. Måste vara en helt fantatiskt känsla :)
  • gemigsinnesro

Rul:et gick jättebra :). Krabaten har växt som den ska och har allt som behövs för att överleva. Så himla skönt. Att jag inte känt sparkar eller buffar än beror på att den låg djupt inne i magen samt att jag hade moderkakan i framkant. Kanske att jag skulle försöka börja tro på att det verkligen blir bebis i december nu då och börja knyta an så sakteliga. På tal om flytningar så har jag alltifrån gula,beiga och vita och i mängder dessutom. Riktigt ofräscht.

• gemigsinnesro

Jag är i v 22 och är nästan oroligare nu än i början. Ett tidigt mf kunde jag kanske klarat av men om något händer nu  när över halva tiden gått vad 17 gör man då? Jag kommer nog inte heller tro på det här förrän bebis ligger i famnen.  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma