Inlägg från: Sommaren2005 |Visa alla inlägg
  • Sommaren2005

Plus igen efter mf/ma

Åh, vilken underbar tråd! Här vill jag vara med

{#lang_emotions_gravid}   Beräknad förlossning    {#lang_emotions_gravid}

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Mallanis 19 januari (3-4 försöket efter MA)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)
  • Sommaren2005

Hej alla... behöver lite peptalk här nu... Är i v 5+3 bara men är ju ändå lyckligast i världen som blev gravid efter mf i april (och innan dess 13 månaders resultatlösa försök). Har haft symptom som hungrig och ömma bröst... men idag när jag sitter här (förkyld och snorig som en tok) känner jag plötsligt att brösten inte är ömma längre. Inte alls. Inte ens bröstvårtorna :-O Det har de varit hela tiden innan. Kan det vara så att det kommer och går? Någon med erfarenhet där det inte säkert måste handla om ett annalkande mf..?

Försöker intala mig att det är den här mastodontförkylningen som tar död på all annan sensibilitet i kroppen :-S

• Sommaren2005

Åh gulliga Björnis, TACK! Jag är så ledsen och orolig här nu och det tar sån snurr när man sitter med allt själv och tänker och känner. Jag behövde en annan röst som sa något annat och där var du

Vilken fin bild av er lill* igår och vinkningen, det första mötet. Magiskt. Jag har också tänkt att få till ett tidigt vul någonstans där det finns möjlighet. Har du gjort det via din "vanliga" gyndr?

Tacktack IGEN!

• Sommaren2005

Här har du ytterligare en googlare

Jo, det känns faktiskt bra, det har du rätt i. Jag har fortfarande den där känslan i magen och blöder ju inte (vilket jag har hört talas om ska vara ett ganska tydligt tecken på mf... hm... ). Ja, det är på gott och ont det här, verkligen. Men varje gång man googlar så vill man ju bara få bekräftat att allt är normalt och att det kommer att gå vägen, vilket ju är omöjligt att få veta nu.

Well, man kanske skulle investera i en ultraljudsapparat och gå omkring och vara uppkopplad dagarna i ända..?

• Sommaren2005
    mallanis skrev 2010-06-01 10:22:17 följande:
    Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!

Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n
    Åh, hur går det? Jag hoppas det bara är något tillfälligt. Men jag känner igen mig hos dig. Har inte alls samma symtom längre och igår och idag lite, lite blodblandat på pappret. JAG VILLINTEVILLINTE igen Håller tummar för oss båda....
  • Sommaren2005

Hej och tack för alla goda omtankar och tummar som hålls. Jag älskar den här tråden. Här är det berg- och dalbana. Bättre idag. Inget blod eller rosa på pappret än så länge och jag känner lite ömma bröst nu på morgonen, älskade ömma bröst
    Puh... men har ringt och bokat tid för vul nästa vecka, v. 7+2, får se ifall det är för tidigt eller om man kan se något fint då.

Men inte kan väl ett mf börja så här? Pytteblödning i söndags sen inget, inget i måndags, och så lite igår och inget idag. Näää? Eller hur? Håll med mig ? När jag hade mitt mf började jag blöda lite lite på morgonen och sen blev det mer och mer för att övertyga mig morgonen därpå.

Mallanis - hur har det gått för dig??

Jag undrar också som Renoveringsobjekt (vars namn för övrigt väcker nyfikna frågor ): Vilken vecka har ni andra gjort vul?

• Sommaren2005

God morgon!

Det är klart att det är magen som växer, Bjornis. Du har ju kommit långt nu En vecka kvar till nupp - så spännande!! Då får ni se en ny pose av lill*n. Samma dag, den 10e, ska jag faktiskt på första vul. Tjohooo!

Jag var nyss på toa och där var det rosa tillbaka igen. Men nu har jag bestämt mig för att skita i oron (?) för jag har ömma bröst och känner mig gravid. Så det så. Jag vägrar något annat just... idag... denna timme... nu.

Mallanis: Jag har skrivit i din gästbok också och hittar inga fler ord än att det är så elakt och orättvist och att vi alla önskar att du fick vara kvar här...

• Sommaren2005
    Lallan skrev 2010-06-03 08:54:21 följande:
    Nu ska jag på inskrivning, supernervös även om jag vet att det ändå inte blir någon koll på bebisar. Samma bm som dom andra två gångerna så det känns skönt!
    Pssst, lycka till på inskrivningen idag!
  • Sommaren2005

Odd: Det behöver inte vara så!  Har också varit härinne och nojat och skrivit om småblödningar jag hade i v. 5-6 (utan sex eller tunga lyft eller annat som logiskt skulle orsaka) men nu har jag inte haft något på några dagar och känner mig åter gravid och lugn (för stunden men så är det ju alltid). Jag har googlat (så klart) och läst en massa övertygande och seriösa sidor där man helt normaliserar små blödningar i början. Jag hoppas så att det är precis det du är med om nu.

Inga76: Åh, vad jag känner igen det du skriver. Ditt sista stycke känns som mina egna ord

Välkomna alla nya! Vad kul att läsa att så många hittar hit.

Åh... Håller mina tummar för Odd nu. Du är ju en sån energikick i alla trådar  och har slitit så länge.

• Sommaren2005

Först blodstrimma på pappret, sen ev lite mer blod någon timme senare, sen rosa/bruna flytningar. Alternativt enbart rosa flytningar som sen blir lite blod och sen går tillbaka igen. Aldrig några mängder. Men faktiskt samtidigt som rätt mycket mensvärk. I torsdags var jag helt säker på att det var kört.

Men det måste inte vara så!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma