• Cjes83

Plus igen efter mf/ma

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa, 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

Januari 2011
    Mami82 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)                                                                  Cjes   8 februari  ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09 )            Inga76 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

• Cjes83
    Odetta skrev 2010-06-18 11:09:09 följande:

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

Hållar tummarna att det går bra! :)
    Kram
  • Cjes83
    acure skrev 2010-06-25 12:46:42 följande:
    Åh äntligen får jag också vara med i denna tråd! :)
    Plussade svagt igår och lite starkare idag. Första försöket efter missfall 1 juni, hann inte ens få en mens imellan, helt otroligt, jag fattar ingenting. Nu ska pyret stanna kvar, accepterar inget annat!!!!

Glad midsommar på er!
    Grattis! :) o glad midsommar :)
  • Cjes83
    Odetta skrev 2010-06-29 20:48:07 följande:

Hej tjejjer!

Idag är jag glaaaaad!

Jag blev så otroligt orolig i morse för illamåednet var totalborta (jag tog ingen postafen så den var vekligen borta) och till och med kylskåpet luktade inte illa längre. Så tog jag ett test och det var SVAGARE än testet jag tog för några dagar sedan....så ni kan ju gissa paniken jag fick.

Ringde då till KK med gråten i halsen och tiggde till mig ett VUL idag....vi fick komma dit klockan 16.

Och vet ni vet ni....den mår BRA! Den var 20 mm stor nu och den rörde på sig och VINKADE! Åh, jag började nästan gråta....så underbart!

Läkaren sa att när man ser hjärtat så här sent så brukar det gå bra, så han tyckte att jag skulle sluta oroa mig nu....men jag är välkommen tillbaks om jag blir allt för orolig.

Så nu kan jag vara lite lugn. Har nytt Vul inbokat med min privata läkare i v12 och tills dess tänker jag faktiskt bara njuta nu. Och INTE ta några fler gravtest....det har jag skakat hand med min man med

(har en bild på mini men datorn vill inte just nu, så jag lägger in den i tråden sen)

*kraaaaaaaaam*

Åh va roligt!! :) va skönt att läkaren sa att du kan slappna av lite nu för att ni fick se hjärtat vid denna tidpunkt.
    Så försök o slappna av o njuuuut! :)

Hoppas jag också får ett lika bra besked på måndag :)
  • Cjes83

Ändrar mitt Bf-datum, fick se att det stod fel :) Grattis till alla som har fått bra svar på kub o vul!! :)
    Idag känner jag mig riktigt svullen o tjock om magen..jeansen stränar i midjan o magen putar över kanten a la muffins :) Är det tidigt för mig att vara svullen o tycker att magen har blivit större? v9+0 idag. När kom magen på er andra? o hur känner ni er som är runt min vecka? Känner mig även lite svullen i underlivet..normalt?
    Nojar mig riktigt här :)

Hoppas allt är bra med alla iaf! KRAM

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}

Cjes - 2 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)

• Cjes83
    Odetta skrev 2010-07-01 14:46:40 följande:
    Cjes,

Jag känner mig svullen jag med, det är heeeeeeeelt normalt!

Har du fortfarande dina vanliga kläder? Jag har bytt till mammakläder redan....jag resonerar som så: mina vanliga kläde kommer jag kunna ha på mig i flera år typ, men mammakläderna, dem kommer jag bara kunna ha just nu och 9 månader framåt OCH SEDAN ALDRIG MER I HELA MITT LIV. Så varför inte njuta av bekvämligheten dem ger och utnyttja dem till max?

Och att vara svullen i underlivet är helt normalt det också. Man får en ökad blodvolym i kroppen och det påverkar. så ingen panik där heller (det är helt normalt att bli blålila därnere också...så blir du det så är det av samma sak som varför man kan vara lite svullen)

*kram*
    Ja än så länge har jag mina vanliga kläder, har dock lite större toppar o linnen på mig :) Ja det är nog dags att börja inhandla lite mammakläder o du resonerar helt rätt där! mina kläder kan jag ju ha sen igen...förhoppningsvis :p  Det skulle ju vara skönt med lite skönare passform på byxor :)

Ok skönt! :) då kan jag släppa den nojan nu, hihi

Så det blir ingen mer graviditet för dig sen efter denna?
    Kram
  • Cjes83

Idag har jag varit o kollat det lill* livet i magen o det gick super fint!! :) är såå glad! Fick tom göra ett vanligt ultraljud då jag va rädd att få en blödning av vaginalt. Lite suddigare bild blev det men man såg hjärtat slå tydligt o allt såg bra ut:) så både jag o läkaren va nöjda.
    nu kanske man kan slappna av lite ;)

Kram

• Cjes83

Odd jag blev helt berörd av din berättelse :( kan bara tänka mig vad hemskt det måste ha varit det du gått/går igenom. Vet inte vad jag ska skriva för att lindra eller komma med nåt.. Vill bara ge dig en STOR styrkekram!! O hoppas att du får träffa dina flickor senare i livet iaf om det nu inte går nu.
    Tänker på dig o kram igen!!

• Cjes83

Välkommen hit Knotten! :)

odd: Känner du kanten på livmodern? är lika långt gången som dig 10+3 men jag tror inte att jag kan känna nåt. Detta är iof min första graviditet.
    Sammandragningar har jag ingen erfarenhet av men du kanske kan fråga din BM? o kolla med henne samtidigt om o få komma o göra ett test för o kolla UVI. har aldrig haft UVI så vet varken hur det känns, färg eller lukt. Men vad jag tror så ska det lukta lite mer. Har en vän som råkar ut för det titt som tätt o hon säger att det kan göra riktigt ont i ryggen.
    Hoppas du får ordning på allt iaf!

Idag åker jag o min sambo ut till sommarstugan o kopplar av ett par dagar :) Semestern har ju börjat!!
    Hoppas ni har det bra så hörs vi igen när jag är tillbaka.

kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma