Muffe80 skrev 2010-09-08 20:33:37 följande:
Jag och sambon har pratat om vulet på fredag och han kan inte följa med då och det tycker jag är jobbigt både om det är bra eller dåliga besked vi får... Tänk om han inte finns där som stöd, och tänk om han missar hjärtslag eller att det typ är tvillingar där inne...
Så nu är vi tveksamma om vi ska göra det på fredag, flytta det till tisdag eller vänta två veckor då vi är i säker vecka för att troligen se ett hjärta slå...
Vi kom fram till att egentligen hjälper det oss inget att göra vul nu, vi får bara veta om vi kommer få missfall eller inte, och det lär vi få veta förr eller senare ändå, eller hur? Dock senast om två veckor.
Flytningarna har avstannat, jag har mått skitilla nu ikväll, har ömma bröst, samt lite molvärk till och från.... Så det finns ju tecken i alla fall....
Shit, vad skulle ni göra?
Läser även siffrorna om kuben ovan, jättebra siffor tycker jag. Jag skulle inte gå vidare med FVP. Hur gammal var du nu igen?
Jag är kluven till KUBen som vi har bokat, just för att den bara är en uppskattning. Tänk om man gör FVP och får missfall på ett friskt barn?!
Svårt det där, men kanske skulle va skönt o vänta till på tisdag då han kan va med. Så hade nog jag gjort, för jag hade inte kunnat vänta i 2 veckor. Men det är ju jag :)
Skönt att dina flytningarna har avstannat :)
Jag/vi hade också sådana funderingar innan vi gjorde KUBen men kom fram till att just själa KUBen inte är skadlig på något sätt o det är ju kul o få se liten där inne. Vi hade bestämt oss innan att om vi får över dom 200 som är gränsen skulle vi inte gå vidare med FVP eller MKP då det kan innebära en risk för MF. Men hade vi fått under 200 hade vi gjort endera FVP eller MKP.