• Cjes83

Plus igen efter mf/ma

Först o främst vill jag skicka en tröstande kram till Daniela.
    Har inte varit inne o läst på ett par dagar o blev riktigt ledsen nu när jag såg de senaste inläggen :( fy så hemskt, skickar en tanke till dig!

Sen skulle jag vilja ha hjälp med att bestämma mig för vilken vagn vi ska köpa. Har varit o kikat lite idag o det står nu mellan Crescent classic och Teutonia prestige. Är det nån av er som kanske har nån av dom vagnarna o kan ge lite för o nackdelar eller nån som vill tycka till ändå? :)

• Cjes83

Pinklove: Vilken jobbig dag, kan känna igen mig lite ibland om det du skriver :) Hoppas den slutar bättre iaf o ett STORT grattis på din dag!! :)

Sofy: Jag tror att det är normalt :) så olika på vad man kan få se tydligen. Jag gjorde ett VUL i v 6+0 ca o det man såg då va en fin hinnsäck o en fin gulsäck.. o hon tyckte sig kunna ana liten bakom gulsäcken. Men hon (ultraljudsläkaren) va jätte nöjd med det o hade inte förväntat sig att få se mer. Fick göra ett nytt i v.8+ nånting (kommer inte riktigt ihåg) då kunde man se den lilla o ett hjärta som pickade på :)
    Så det är nog väldigt olika för har också hört dom som har fått se hjärtat så tidigt som i v.5+  men samtidigt dom som inte har det o det gått bra ändå o det gjorde det ju för mig. Än så länge iaf :) peppar, peppar.. Är i v. 15+5 idag o känner av den lill* där inne :)

• Cjes83

Smålands jänta du kan inte åka in o få kollat vad det är som blöder? Behöver ju inte vara från livmodern eller liten. Man är ju mycket skörare i slemhinnorna när man är gravid, kan ju va det. Håller tummarna för dig iaf!

• Cjes83
    sofy skrev 2010-08-31 14:26:31 följande:
    Heeemma! :D Hinnsäcken hade växt och va nu 15 mm (!!) Den va 3 mm för 6 dgr sen. Yiha! Och så såg vi en gulesäck nu också, så de e ju great! Dock inge embryo eller så än men de e ju liite tidigt för vissa. Nästa fre på mitt VUL lär vi se de också :) Fortfarande inge blod i eller runt livmodern, blodtrycket va dock lååågt, 96/65.. men de e som de e! :) Inge konstigt i urinen heller men ja hade lite svamp (kan man få av proggisarna..) dock inge dom behandlar nu, vi avvaktar för jag har inga besvär.

Åååh, va kul me VUL då! Och va roligt me semester! :D Tiden går såå sakta när man väntar på VUL eller liknande.. men de e ju värt de sen!
    Grattis!! :) superkul!
  • Cjes83

Åh va skönt Muffe!! :) håller tummar o tår för att dom ska hålla sig borta nu!

• Cjes83

Grattis Odd till ditt lyckade RUL o lille pojken! :)

Imorgon är det min tur att gå på RUL, hoppas jag också får ett bra besked om att liten mår bra :)
    Nervös som få nu..är så nära. Tänk att tiden snart är inne som man har vänta sååååå länge på ;)
    Får se hur det blir med sömnen inatt, kommer väl o drömma en massa konstigt.

• Cjes83

Ändrar mitt BF- datum hela 3 dagar :) Så har gått 3 dagar mer än dom sa på KUBen, 18+1 idag.
    Allt gick jätte bra idag o liten såg så fin o frisk ut :) Allt satt där det skulle o alla delar va där. Liten ville dock inte vara med på foto, så vi fick inga bra bilder. Men köpte 2 ändå :) 18 cm lång o vägde 177 gram.
    Jag tyckte mig minsann se en snopp o tänkte är det så enkelt o se vad det är för kön..men precis när jag tänkt detta så berättade BM att det va navelsträngen, Hahaha!! :)

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 25 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj

• Cjes83

Sofy : Det kan mycket väl vara så att du är lite känslig där nu, jag va det i början av min graviditet. Fick lite färgade flytningar efter sex vid 2 tillfällen men nu så blir det inte så. Man får ju lite skörare slemhinnor o vissa säkert mer än andra. Säkert inget att oroa sig för :)

• Cjes83
    sofy skrev 2010-09-08 20:01:30 följande:
    Jaa jag hoppas på de iallafall! :) Hade ju två små blödningar me färskt blod i början för 3v sen o de berodde på proggisarna. Nu kom de ju ljusbruna flytningar, dock inte mkt men men.. Jaja vi får se hur de utvecklar sig. Kan ju inte göra så mkt åt de ändå, VUL på fre..
    Det blir nog bra ska du se :) Men va skönt att du har ett VUL inbokat på fredag, då får du se hur den lill* har det. Vilken v är du i?
  • Cjes83
    kajsalisa skrev 2010-09-08 20:06:10 följande:
    Åh va skönt Cjes. Visst är det underbart när man får bekräftat att allt ser bra ut?! Grattis!
    Ja det är SÅ underbart!! känns som man äntligen kan koppla av lite nu o känna att det kommer att komma en lite till oss i februari :)
  • Cjes83

Hapiness: jag hade inte gått vidare med FVP eller MKP efter dom siffrorna. Men det är ju något som ska kännas helt rätt för er hur ni gör.
    Förstod inte alla siffrorna du skrev men förstod dom om trisomi.

• Cjes83
    sofy skrev 2010-09-08 21:04:37 följande:
    Yep :) De kan ju bero på min svampinfektion också som ja tydligen har men inte märker av. :) Allt annat e ju bra så de e nog ingen fara. V 8 idag, 7+0.. så 7+2 på fre :)
    Ja det kan det ju absolut göra :) jag håller tummar o tår för att det beror på det eller sköra slemhinnor iaf!
    Då har du ju kommit en bit på väg nu, har för mig att jag gjorde mitt 2a UL i v 8-9 (inte helt 100 på när) va så mycket då en sväng med kontroller :) Jag fick då se ett hjärta som pickade på :)
  • Cjes83
    Muffe80 skrev 2010-09-08 20:33:37 följande:
    Jag och sambon har pratat om vulet på fredag och han kan inte följa med då och det tycker jag är jobbigt både om det är bra eller dåliga besked vi får... Tänk om han inte finns där som stöd, och tänk om han missar hjärtslag eller att det typ är tvillingar där inne...

Så nu är vi tveksamma om vi ska göra det på fredag, flytta det till tisdag eller vänta två veckor då vi är i säker vecka för att troligen se ett hjärta slå...

Vi kom fram till att egentligen hjälper det oss inget att göra vul nu, vi får bara veta om vi kommer få missfall eller inte, och det lär vi få veta förr eller senare ändå, eller hur? Dock senast om två veckor.

Flytningarna har avstannat, jag har mått skitilla nu ikväll, har ömma bröst, samt lite molvärk till och från.... Så det finns ju tecken i alla fall....

Shit, vad skulle ni göra?

Läser även siffrorna om kuben ovan, jättebra siffor tycker jag. Jag skulle inte gå vidare med FVP. Hur gammal var du nu igen?

Jag är kluven till KUBen som vi har bokat, just för att den bara är en uppskattning. Tänk om man gör FVP och får missfall på ett friskt barn?!
    Svårt det där, men kanske skulle va skönt o vänta till på tisdag då han kan va med. Så hade nog jag gjort, för jag hade inte kunnat vänta i 2 veckor. Men det är ju jag :)
    Skönt att dina flytningarna har avstannat :)

Jag/vi hade också sådana funderingar innan vi gjorde KUBen men kom fram till att just själa KUBen inte är skadlig på något sätt o det är ju kul o få se liten där inne. Vi hade bestämt oss innan att om vi får över dom 200 som är gränsen skulle vi inte gå vidare med FVP eller MKP då det kan innebära en risk för MF. Men hade vi fått under 200 hade vi gjort endera FVP eller MKP.
  • Cjes83
    Odetta skrev 2010-09-08 21:14:53 följande:
    Cjes:

GRATTIS TILL DITT LYCKADE RUL

***kramkram***
    Tack tack :) Kram
  • Cjes83

Åhh va nervös jag blev där soofy!! :) Men GRATTIS till din räka o det pickande hjärtat!!! :) så underbart!

Muffe: Hinnsäcken brukar ofta se lite avlång ut på bilderna, det har den gjort på mina. Så du behöver inte oroa dig för det, BM hade nog sagt till om den va ihopsjunken. tror du inte de? :)

Jag äter inget annorlunda nu när jag är gravid. Lite mer frukt o grönsaker försöker jag få i mig. Kanske äter lite mer nu, hoppas aldrig över frukost längre som jag kunde göra förut pga tidsbrist o stress.
    Åt folsyra till v 12 som min BM rekomenderade, tror det är 400mg i den tabletten o den innhöll enbart folsyra.

• Cjes83

Trevlig resa Sugarrush!! hoppas du får det toppen o tabletterna hjälper mot illamåendet :)

Kajsalisa: jag vet många som har handlat en hel del grejer i ullared, finns tydligen en hel del grejer där :) bla har jag fått tips på badbalja med tillhörande ställning, sängkläder, madrass till spjälsäng, filtar o tvättlappar m.m.
    Ska själv åka dit i november tänkte jag o handla en del :)

Tips mot illamående som jag kan ge är tyvärr bara att prata med läkare o få tabletter mot det. Det gjorde jag o fick lergigan o är sååå tacksam för det, det hjälpte mig enormt mycket den första tiden. Mådde illa till v.15 ca :(

• Cjes83

Vad kan det vara? Det liksom hugger till eller ilar till där nere o går uppåt en liten bit. Vet inte hur jag ska förklara det...men det gör lite ont eller ganska.
    Känner det ibland inte varje dag..oftast på kvällen kanske en 4 ggr efter varandra.

Vad kan det vara? är det normalt?
    Blir ju orolig :(

Har inga blödningar eller smärta för övrigt o allt känns bra. Allt såg även bra ut på RUL i onsdags.. men kan inte låta bli att bli lite orolig.
    Hoppas det är nån som kan svara

Färnevik: skickar en massa styrkekramar till dig! Hoppas du inte behöver må sådär hela graviditetn.

Muffe: Hoppas vetekudden hjälper o försök o inte tänk så negativt..vet att det är svårt. Du kan inte få tiden på tisdag då? Va det inte i fredags eller nu på tisdag eller om lite över en vecka du kunde få komma?
  • Cjes83

Å nej inte blödningar :( Blir så ledsen av att läsa inläggen.. Skickar en massa kramar o tankat till er Muffe o Sugar!!Hjärta Hoppas, hoppas det inte är MF på g för er utan att det är "normala" blödningar. Håller tummarna hårt för det!

Det är jätteolika hur mycket man blöder o klumpar oså vid MF/MA. Vid mitt MF i v6-7 så fick jag som en mens kanske lite mer första dagen o nån klump. Vid mitt MA som jag fick avsluta i v 10 (göra som en medicinsk abort) blödde det massor o en massa stora klumpar. Kan säga att ont hade jag vid båda gångerna iaf, riktigt ont! Fick ta starka tabletter o när jag låg inne fick jag även en spruta i magen mot smärtorna.
    Kan även tillägga att jag har vid en tidigare graviditet som jag valde själv att avsluta pga att jag va ung oså, blödde jag som vid en mens o det va inga fel på den där inne..allt var som det skulle. Har även vid denna graviditet (v19+1 idag) fått småblödningar då jag haft sex i början..tror sista gången va runt v11-12 det hände. Man är ju skör där nere o vissa kan blöda lätt då mer eller mindre.

Muffe: Jag tycker absolut att du ska åka in o få kollat vad det är som händer. Dom har inget rätt att vara nedklankande på dig eller vägra dig råd. Här vill dom också ha med i journalen om man haft MF/MA för att efter 3 st får man göra en utredning om varför dessa har inträffat. Kanske hittar dom nåt som kan rättas till med lite medicin eller så finns det inga fel o man får försöka på nytt igen.

Kram på er tjejer o jag tänker på er!!

• Cjes83

Vilken lycka Muffe!!! Grattis till ditt lyckade vul :)  Hoppas du kan sluta oroa dig lite nu o njuta av att du är gravid, förutom att du mår illa då ;) Grattis igen!! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma