Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-07-31 13:54:27 följande:
    Jag tog Länsförsäkringars gratis försäkring och sedan i v27 funderar jag på att ta deras plusförsäkring som kostar 650 kr för ett år....det låter väl bra?
    Vi tog sådan försäkring till våran dotter, men ärligt talat gav det inte mycket. När hon visade sig ha ett gravt medfött fel på urinledarna när hon var några månader gammal, så täckte den likförbannat inte det då det var medfött, trots att hon varit försäkrad hela tiden i magen till och med. Då blev jag sur, vad var det då för vits att försäkra bebis i magen?

Jag vet inte hur vi kommer göra den här gången, om vi lyckas komma så långt. En gratisförsäkring blir det, men en vanlig väntar vi kanske med till efter födseln...

3 dagar kvar till VUL här nu, hoppas verkligen vi får se ett hjärta då... *orolig*
  • färnik
    Odetta skrev 2010-07-27 22:11:01 följande:

Vi var ju till SpecMVC idag

Underbart att du får så mkt hjälp! Hur bar du dig åt för att få komma till specMVC istället för vanliga, och för att få så många UL beviljade? Här verkar de väldigt restriktiva... Rynkar på näsan
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:22:35 följande:
    2barnsmamma: ja, jag hoppas du har rätt jag ska på vul på fredag. Tror inte de kommer se så mycket då, men det får det vara värt iaf. Sen blir det troligtvis veckan efter och efter det varannan vecka fram till v.12
    Går du privat, eller har du bara mkt mer förstående människor på kliniken där??

Why why why är de så snåla med ultraljuden här för!?!Skrikandes Tycker att även jag borde få flera VUL/UL, med tanke på 4 tidigare MF/MA i olika veckor (7-11), men som jag förstår det, så får jag ett första tidigt VUL (på onsdag), ev ett andra en vecka senare om de inte kan se hjärtat (gud förbjude!!Gråter), men seda får jag snällt vänta till RUL?!?
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 14:50:15 följande:
    Jag var precis som du direkt det kom något på trosan sprang jag bara in och var beräd på att ta fram bindan men det var bara massa flytningar.
    Jag är likadan. Och kan jag inte få tag på en toa, får jag gömma mig någonstans och kolla ändå, helt fanatisk är jag. Skäms

v 6+0 idag. Oron och tröttheten är på topp, ligger och vilar mest hela tiden tycker jag...  Mår lite lagom illa också. Helt okej att må så här, om jag får behålla liten den här gången. Om inte, så vet jag inte vad jag gör...Gråter
  • färnik
    {#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Bjornis - 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes - 2 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
  • färnik

12½ timme till mitt VUL nu. Måtte det gå bra, jag är så orolig att det ska vara som sist i april, alldeles tyst och stilla därinne... Gråter

I övrigt mår jag rätt kasst, trött så in i norden, och mår väldigt illa. Ligger mest i sängen faktiskt, inte många timmar per dag som jag är i upprät ställning.

• färnik

Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara direkt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)

• färnik
    LittleJunia skrev 2010-08-04 15:26:42 följande:
    Färnevik- Varför fick ni sexförbud?
    För att öka chanserna till att vårt lilla risgryn får stanna kvar. Den här läkaren var av den uppfattningen att sex under första trimesten kan öka risken för missfall bla iom sammandragningar, och tycker man kan hålla sig ifrån det om man haft många missfall tidigare.
  • färnik

Satt och läste lite, och funderade...

Allra flest missfall sker tydligen mellan v 9 och 11. Vad är det för "sorts" missfall som sker då? Med tanke på att man säger ju att missfallsrisken sjunker jättemkt (från 30 till under 5%?) om man väl sett att hjärtat börjat slå.? Är det då i v 9-11, som kroppen bestämmer sig för att de "hjärtlösa" ska ut? Ngn som förstår min fundering?

• färnik

Här har vi ju till och med fått strängt förbjudet att ha sex, men det gör mig ingenting alls, mindre sugen än vad jag är nu, kan manknappast bli ändå. Flört

Våran 4 åriga dotter, som inte vet om att jag är gravid, pratar väldigt mycket om syskon. Alla andra barn på dagis utom ett, vars föräldrar har separerat, har syskon, och hon vill förstås också ha. Hon känner till senaste missfallet, eftersom vi då fick åka in akurt och inte hade ngn barnvakt, och har ofta frågat varför bebisen dog och sådär.

I går vid kvällsmaten la hon fram följande: "Men jag VILL ju ha ett litet syskon! Ett som inte dör... Ett flicka-syskon... Och hon ska heta... Nora. Och jag ska kalla henne för... lilla gullis" Hjärta

Åh,. jag hoppas verkligen det kan få bli en bebis den här gången... att vår dotter kan få sitt efterlängtade syskon, kanske en lite Nora...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma