Happiness skrev 2010-08-27 12:48:14 följande:
färnevik:
Har suttit och funderat på lösningar.
Förslag 1: Byta region. Du skriver helt enkelt in dig på ny MVC. De kan inte se dina tidigare MVC journaler och du får en ny överläkare.
Förslag 2: Du har rätt till en second opinion. Så är det i våran region (Västra götaland) och jag misstänker att det är så även i er. Konfrontera BM och ÖL med det.
Förslag 3. Du kontaktar patientnämden och berättar ditt problem. De stöttar dig i kontakten med sjukvården och ställer sig på patientens sida.
Förslag 4: Det som andra sagt. Sök privat.
Förslag 5: Åk in akut!
Mitt förslag är nog ändå att du ska kontakta din BM. Tala om för henne vilka psykologiska följer detta kan få för dig. Sen säger du att i så fall måste du ha en psykolog kontakt) för detta kommer du inte klara. BM måste prata med ÖL i detta läge och de kan se det orimliga i beslutet. Det finns ingen psykolog som inte stödjer att mamman ska få göra ett extra VUL för att bli lugn. Att kroppen producerar stresshormoner är ju inte särskilt bra för fostret heller och det vet både BM, ÖL och psykolog. Så du ska bara stå på dig. Som sagt du har rätt till en second opinion av en annan ÖL. LYCKA tILL!
Tack för dina ansträngningar att hjälpa mig!
Här är det inte via MVC de fixar UL, utan i den ngt större staden 7 mil bort, så att byta MVC är tyvärr inte till ngn hjälp i det här fallet, om jag inte tar ngt lååångt borta, och då blir det ju svårt att ta sig dit sedan.
Just nu orkar jag nog inte bråka med dem, utan jag börjar med ett privat besök på onsdag, så får vi se sedan, beroende på vad det ultraljudet visar. Jag tror att jag gör som så, att
om allt är ok där på onsdagen, så gör jag ytterligare ett privat ul 2-3 veckor senare då jag passerat 12 fulla, och sedan väntar jag till RUL, om inget oväntat händer.
Åka in akut kan man ju alltid göra, men det skulle i dagsläget krävas att jag överdrev/ljög om de fysiska tecknen/problemen, och det känns som om de skulle fatta att jag inte är helt sann, med tanke på hur jag tjatat hittills...