Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-08-18 16:44:23 följande:
    Idag är jag glaaaaaad!

V15+4 idag och vi har för femte gången fått se vår lilla minibebis leva! Tänk, det kanske blir en bebis denna gången trots allt...det vore ju nått!

*kram*

Vilken underbar bild! klart att det blir bebis nu!!!

Daniela: skänker mina tankar till dig idag och hoppas på att läkaren kan komma med ett positivt svar ändå!

Tack för alla grattis

Röntgen: nej du inget kön fick vi se, med henne menade jag kvinnan som höll i dopplern (eller vad man nu kallar den) dvs BM för hon tryckte så hårt på min mage.... Men skulle jag gissa så tror jag på en kille i min mage

Sofy: det är många dom blöder under graviditeten, väldigt många! Vissa kanske har en lite blödning medans andra har större och varar längre! Men snälla su låt bli tampong!!! Det är inte alls bra och kan föra med sig en infektion! Använd binda OM du behöver ja något. Hoppas det bara var falskt alarm för dig och att din mini bebis mår bra! Kram!

Helvete, igen... Blir galen på det här! Färskt blod igen och inte ens för att jag passerat v 12 kan jag vara lugn!! Varför kan man inye få slappna av och njuta när kuben gick så bra!? Och åka im skulle jag inte göra förens jag fick kramper enligt förra läkaren! Åhhhh vill bara att allt ska vara bra!

Sofy: jo det stämmer med moderkakan men den borde ju vuxit fast nu? Hon sa inget om att den satt föreliggande eller tätt intill modwrmunnen för då kan man tydligen ha det såhär, men det sa hon inte att jag hade. På kub-ul satt den bara i framvägg sa hon... Vi som skulle berätta till helgen. ..

Igår berättade jag för alla syskonen (har 4 st) och ca 1 timme efter går jag på toa och blodet bara rinner! Världens panik fick jag och mamma körde in mig skakandes till sjukhuset. Tog 5 min sen var jag inne hos läkaren! Snacka om att det går snabbt i småland, är och hälsar på mina föräldrar denna helgen. Hon hinner knappt inte ens stoppe in vul grejen förens hon säger att bebisen mår bra hjärtat slår så fint och mini ligger och sprattlar! Men kunde inte se vart blödningen kom från! Troligen moderkakan sa hon men nu är det sängläge och vila som gäller! Och blostoppande medicin. Missade och fråga om min semester om 10 dagar då vi ska till new york och domenikanska... Måste ringa min bm och rådfråga på Måndag. Hoppas ni har en bättre helg än vad min är hitintills!

Längtan: cyklo fick jag, stämmer bra det. Visst fick du det oxå? Känns inte som jag är tidig graviditet lägre, v14 imorgon så jac kände det var dax att berätta... Men det är okej ändå, nu har de full förståelse för att jag onte hjälper till med festen mer! Men tre smörgåstårtor hann jag göra igår iaf!

Längtan: det verkar som om de funkar för nu forsar det inte som igår.. Hoppas det hjälper! Muffe: tror det är olika vart man bor om man behöver betala kub själv. Jag bor i stockholm och fick göra, är 25, utan att bekosta det själv. Men det vara oxå för jag var så orolig och med tanke på mitt första mf i v14. Kolla med din bm vad som gäller där du bor!

Längtan: jag har bara hunnt ta 4 tabletter och skulle ta upp till 9 tabletter/ dag om det skulle behövas. Men jag tror bara det är gammalt som kommer nu för det är mer brunt än rött nu. (ursäkta alla ortevliga detaljer) Hur går det för dig? Inga mer blödningar eller otrevliga flytningar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma