Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Tjejer måste bara kolla med er om ni hört talas om att man får en blödning av pevaryl!? Hade helt oskyldiga vita flytningar igår och vul så ju bra ut, hon kunde inte se någon blödning, så igår bestämde vi oss för att NJUTA! På kvällen tog jag ett piller pevaryl som läkaren skrivit ut och gick och lade mig. På morgonen rann den ut och var vi men nu kommer det rosa flytningar med blod i! Nu undrar jag om man kan gå en lite blödning av pevarylen!?

Sofy: TACK! Nu blev jag lite lugnare men det är svårt slappna av och njuta när man helatiden får blod i byxan. Vi som bara vill skrika ut att vi ska ha barn men vågar ju inte berätta när det är såhär! 13+5 vill man ju berätta...

Sofy: okej det låter som en rimlig förklaring för hon såg igår att moderkakan hade börjat dra sig uppåt, blödde troligen från den i fredags när det bara rann blod. Så jag går på att det var ett känsligt blodkärl eller slemhinnorna så är jag lite lugnare! Bor i Älvsjö så huddinge är närmast! Har förstått att vi är ganska så många 08 här i tråden! Kul!

Sofy: då blir det massor med bebis träffar i april eller så ju! har knappt varit i hagsätra men är inte det lite samma sak som älvsjö? Älvsjö är super mysigt, letar hus här men 5 mille är lite mycket tycker jag..!

Sofy: jo tack här är dyrt! Bor i långbroparken, mellan fruängen och älvsjö. Nybygd trea men ett hus hade inte varit fel! Absolut en fika! Får ta det lite längre fram för nu är det snart semester! Får höras om det, kanske fler från sthlm som vill hänga på? Även ni som inte bor här och vill fika är oxå välkomna givetvis!!!

Sofy: skulle vara super kul om vi var några som sågs! Kanske när magen börjar växa ännu mer och våra kämpor börjar? Det blir semester i New york 5 dagar och sen åker vi till domenikanska för 1 vecka med sol! Hoppas bara att det är lugnt när vi åker och allt som heter blod håller sig borta!

Mabaja: bålsta skulle nog vara något för mig oxå! Gilla det där med lite lande känsla men ändå närhet till allt, värre är det med sambon som absolut vill bo kvar här. Än så länge är det okej med lägenhet men ett hus skulle inte vara fel! Bor ni i hus?

Mabaja: hahaha det skulle jag aldrig våga göra! Min sambo skulle säkert flytta till en etta själv och så skulle jag få bo där själv isf! Starkt gjort utav dig! Ja tänk om man hade köpt ett hus här för bara 5 år sedan då hade man verkligen gjort ett kap! Även om vi gör stor vinst på vår lägenhet vi har nu så är det kanske 4 mille vi behöver låna ändå och det känns som om man vill ha lite pengar till annat oxå, tex resa! Och händiga är ingen av oss så något ruckel vill vi ju inte heller köpa. Får kanske hoppas på en lottovinst!?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma