Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

GravidElla skrev 2010-05-24 09:22:05 följande:
    Nä här får man inget sånt i normala fall förrän v. 18 Man kanske skulle få om man verkligen ville och var orolig men jag vill inte. (Iaf INTE före v.12-13. Är lite skeptisk och tyckte att allt sköttes så jävla dåligt sist. (Kan ju ändå inte göra nåt åt de om det blir mf igen)Aa usch va hemskt, vilken vecka är du i nu då? Hoppas det kommer gå bra!
    Jag är idag 7+3 , det hoppas jag med. Även för dig också så klart! :) Jag går ju privat så därför har jag ju VUL. Annars hade man ju inte fått något här heller.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-24 10:25:29 följande:
    Tack snälla ni för alla tankar och kramar. Känns så overkliget men tyvärr så är sanningen en annan. Härlig känsla ni har i tråden och jag hoppas på att återvända hit någon dag. Önskar er all lycka och härliga magar.Kram från mig
    Det hoppas vi verkligen. Hoppas vi får se dig igen snart :) Kram på dig vännen
  • rontgensyrran

Igår efter jag avslutade mitt arbetspass på akuten , 21.15 så var jag såå hungrig. Hade ju inte ätit nåt förrens vid 15.30 -16.00 tiden, förutom en massa bilar ;P

Så tvingade mannen att köra förbi mc donalds och köpa ett litet meal med chokladmilkshake, guuuud sååå gott! *mums* Däremot vaknar jag ju massa av att jag är kissenödig och när jag skulle somna om så ´låg jag i sängen och började må illa. Inte så kul, så det bidde inte mycket sömn.

Nu får ni hålla tummarna för mig och pyret klockan 15.00 i em. *hoppas*hoppas* hoppas*

Gud vilket egoinlägg detta blev, hoppas ni har överseende :)

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-25 15:40:22 följande:
    Röntgensyrran; hur har det gått??! Sitter ju som på nålar här i väntan att höra ifrån dig. Hoppas, hoppas, hoppas du har goda nyheter... Kram
    TJOOOOOOOHHOOOOOOOOO.... Ett litet pyre på hela 15mm (jättestor eller hur?) och ett fint hjärta som slog perfekt! Kan det bli mer vacker än det? Enl dr beräkningar är jag idag 7+5 enl mina beräkningar 7+4. Så en hel dag längre blev man genast gången :) Fick också tid till KUB test som är den 30 juni. Så det är nästa stora datum :)

Jag är fullkomligt överlycklig, undrar om man kan börja njuta nu?

Kram på er för alla tumhållningar.

Och återigen välkomna till alla nya! Känns som man gör det varje gång man är inne, vi har blivit många! En grupp underbara kvinnor med småttingar i magen :)
  • rontgensyrran

Tack alla sötnosar! Jo underbart it is! Känns som om solen skiner lite extra på mig just nu. Fast man vet att det ändå inte är någon garanti så är det väldigt svårt att hoppas på annat än bebis i januari.  Speciellt nu när man fick se den underbara lilla ostbågen! Vem är näst på tur med VUL? Vad det inte nån på torsdag eller fredag om jag inte minns fel?

Kram

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-05-26 08:49:49 följande:
    Jopp, torsdag. 07.40! Eller ja, det är ju om 23 timmar... Haha. Inte alls obsessed. Klart ostbågen ska ha blivit en finfin bebis i januari!
    Idag är det tumhållning för Bjornis! Nu är det bara en timme kvar till VUL. Det kommer säkert att gå fin fint :)

Tack återigen för alla fina gratulationer :) Jag äröverlycklig även om jag har svårt att visa det nu. Sov bort hela dagen igår och kissar som en tok på nätterna och sen har jag svårt att somna om för då börjar jag må illa när jag har gått upp på natten. Kanske borde ha en potta vid sängen ;P

Illamåendet kommer och går under hela dagen. Men är tacksam över det, jag är tacksam över allt bara pyret vill stanna och så får man bara hoppas att det rättar till sig senare under graviditeten :)
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-05-27 08:43:15 följande:
    Ja, visst är det bra?! Hehe. Bild finns nu att skåda i galleriet!
    Wow så häftig bild.riktigt poserade med sin framsida :) Härligt att allt ser bra ut! Kramar
  • rontgensyrran
    maria204 skrev 2010-05-27 21:26:06 följande:
    Vad kul att se era VUL-bilder! Jag har en liten bild i handskfacket på bilen av alla ställen.Jag var på återbesök idag. Sambon var med och fick även han se den lill*. 21mm och 8+5 veckor. Jag ska ha is i magen sa läkaren. Så länge jag har bruna flytningar så finns det risk för missfall, men det finns det ju alltid! Fostret var i alla fall där det ska, pulserade och har vuxit exakt så många dagar som det skulle. Jag måste ju bra få njuta av det.
    Härligt! Du får lägga in den fina bilden här så vi kan beskåda det lilla miraklet. Såklart du ska få njuta av det! Gör det :)
    Minmami skrev 2010-05-28 07:43:21 följande:
    Hej tjejer!Gick jätte bra. Den lever o växer som den ska. blev lite flyttad bara till 10 jan men vad gör det. Nu är nästa koll KUB. Hoppas den hänger kvar nu bara.Lycka till no med när det är dags för er!
    Grattis till dig mig! Vad var ditt Bf datum från början? Ingen bild. Jag med mina bilder, men tycker det känns så underbart att se hur de kan vara så små och välfungerande.
  • rontgensyrran

Hej flickor.

Förlåt för min inaktivitet. Men efter jobbet orkar jag ingenting. Gör inget annat än att sova och försöker äta lite för att jag inte ska må illa :/

Men som sagt är glad för alla mina symptom :)
    Fungerar ni normalt hemma och på jobb?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-31 08:48:22 följande:
    Vet hur du känner dig. Mitt illamående varade dock en väldigt kort period, men tröttheten sitter i.Jobbet går bra tycker jag, men spenderar mesta hemmatiden på soffan. Känner mig som världens sämsta fru, men lyckligtvis så har jag en förstående man....
    Även jag. Har aldrig vart så tacksam över honom som nu. Ifredags så storstädade han hela lägenheten, jag blev så glad att jag snyftade lite. Har inte orkat ta tag i nåt när det gäller matlagning och städning, känns som man bara exicesterar och inte mer :/ Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma