Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Mabaja: Även jag är uppvuxen i ett hem med en alkoholist, min mammas sambo som hon bodde med när jag var mellan 10 och 18 år drack dagligen de sista 3-4 åren. Han var en högt uppsatt snubbe inom skogsindustrin i norrland och ingen trodde att Han kunde ha problem. Han gömde whiskeyn i portföljen och vi hittade tomflaskor överallt. Just whiskey har jag oerhörda problem med än idag. Min man frågar alltid om han får ta whiskey om nån frågar om han vill ha. En dag fick jag iaf nog, gick till en av hyresvärdarna i stan, plockade hem papper på några bra lediga lägenheter, la dem framför mamma och sa "nu måste vi flytta". Hon sa "ja, det gör vi" och inom ett par månader hade vi flyttat ut.
    Även min pappa hade alkoholproblem men honom träffade jag inte efter 11-års ålder och sen dog han när jag var 15. Vet inte vad min mamma gjorde för att locka till sig dessa människor? Hon är sjukt vettig och reder sig själv och har nu träffat en underbar man. Äntligen.

Jag vet inte vad jag vill säga med detta men jag förstår din reaktion idag. Helt klart.

Ni är också lite yngre än vad jag och min man är va? Alla våra vänner har barn och familj sen 2-3 år tillbaka så vi har inte ens vänner att festa med längre (iaf inte enskilt om det inte är typ möhippa/svensexa) vilket gör att den här situationen inte ens kan uppstå hos oss längre.
    Men klart är att i början när vi var ihop så kommer jag ihåg ett tillfälle när vi diskuterat pengar (total avsaknad av detta) och jag gick ut och han gick ut. Jag och mina vänner skulle gått in på ett ställe men jag kände att jag har inte råd så vi gick och satte oss på en bar istället. Sen mötte vi upp maken med hans vänner och han hade bränt 300:- fram tills dess och då började jag storgråta. Tyckte det var så själviskt. Jag hade gjort av med typ 40:- och han 300 Vi skulle väl iofs ha gjort upp om en summa vi fick göra av med innan men jag trodde ju han skulle tänka som jag. Haha. Dumma jag, killar tänker ju aldrig "rätt"! Jaja. Suck.

Skickar dig massa kramar iaf!
  • Bjornis

Ja håller med Mabaja om puffar och knuffar. Är i 19+4 nu och kanske att jag känner nåt men kan inte lova och på RUL sa hon att "han sparkar ju mycket nu" och jag kände inget.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-01 18:31:22 följande:
    Så var det precis för mig också och så sa hon "det är fullt normalt om du inte känner, det kommer snart". Min man satt på rul "känner du det där, känner du det där" och jag "nej".

Men det roliga var att när jag började känna sparkar så var det just där den sparkade på rul. Mest nu med och då har det gått många veckor! Känner visserligen på andra ställen med men överhängande är på samma ställe som den sparkade på rul. :)
    Ja, det jag tror att jag känt (nåt?) är också där den hade fötterna på rul, plus att den låg nästan på samma sätt på ul två veckor tidigare. Hon på rul sa att den flyttar sig heeela tiden. Men jag vet inte jag. Min bebis är en lat bebis. Min kompis dotter låg åt samma håll från typ v 25 och hon sparkade på samma punkt hela tiden så min kompis hade så ont i sidan. Haha.
  • Bjornis

Flyttar mitt BF så det blir som de tänkt vid rul. 22 istället för 25 december.

September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA)
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
    Längtan efter liten - 30/31 mars (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet

• Bjornis

Weee. Va härligt med vul/RUL idag. Två fina sådana också!
    Grattis Rontgen och smålands jänta!

• Bjornis

På tal om sex så har vi inte haft sex en enda gång sen ägglossningen för ca 140 dagar sen! Jag har varit en "god fru" några ggr men annars nä. För det första har jag varit så trött och de första 12 veckorna var jag orolig så därav inget och nu är jag inte så sugen. Hemskt men ju mer sällan jag "får sex" ju mer sällan vill jag ha det. Om vi väl har sex två dar i rad då får jag upp suget. Men det var ju läääänge sen. Hehe.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-02 20:08:12 följande:
    HAHA, jag känner igen mig såååå väl i det du skriver Bjornis. Förra gången vi hade sex kändes det precis som att jag förlorade oskulden på nytt! :) Så ni kan ju tänka er hur ofta man har sex då. haha. och nu är magen i vägen så då blir det naturligt att det är ont om sex, vilket jag tycker är skönt! HAHA.,
    Är så rädd för hur det ska kännas när "den" ska in igen?! Kommer det kännas som första ggn i källaren när jag var 15? Bara vi inte använder jordgubbskondom så ska nog allt gå bra. Haha. MInns fortf doften av jordgubbe och plast. Hu. Ingen hit.
    Jag uppdaterar om det skulle hända nåt på sexfronten!
  • Bjornis

Fina bilder rontgensyrran (jag är inte så känslig så det är OK att visa livmodern, hehe) och grattis till lyckade vul och rul här i tråden! Fan va gött det är!!

Jag har sen i natt fått ett nytt symptom. Jag är kåt. Haha. Drömde två sexdrömmar inatt. Båda innehållande maken vilket också är ovanligt för om jag någon gång drömt om sex har det inte varit med honom. Haha. Så nu är det enda jag tänker på sex. Borde väl göra slag i saken. Vi har ju inte haft sex på 140 dar så.... Men vore intressant om detta tänker fortgå resten av graviditeten... Inte. Haha.

• Bjornis

Mabaja: Haha. Ja han kommer bli lycklig men vill inte ge honom förhoppningar om allt är tillbaka som vanligt imorn!

Så, du jobbar också mycket?? Jag måste bromsa mig själv hela tiden. Vissa veckor är jag schemalagd 50 timmar och så blir det mer ändå och jag vet inte vad du jobbar med men mitt jobb är sjuk fysiskt. Jag går, står och springer runt kanske 80% av dagarna. Någon gång varje dag rinner det svett om mig, fräscht. Helt sjuk. Känns så där. Jag säger till dig som många kollegor säger till mig: "ta det lugnt nu, det finns inget viktigare än familjen och bebisen". Sen gillar ju jag att ha att göra och tar gärna på mig lite mer än alla andra men man inser ju att de har rätt. Försöker alltid ta en halvtimma hemma och ligga helt stilla för mig själv ochklappa på magen och be om ursäkt för mitt tempo. Haha. Men om det är MIN kotte så gillar han tempo.

Jag kan bara ha en av ringarna så just nu kör jag bara vigselringen. Har jag båda blir det för brett och då får jag inget blod till fingret. Haha.

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-07 11:57:03 följande:
    Jag har varit uppe i Dalarna denna vecka med tjejen jag är asse åt och då jag åkte själv blev det många timmars arbete. 24 timmar ansvar per dygn men får inte betalt alla timmarna. Men 70 slutade det på åtminstone. Min brukares föräldrar vill att jag slutar jobba heltid, men jag tycker det är kul och kör på. Som tack för att jag tog med henne upp och körde ett race nu i veckan är jag ledig på måndag, med fullt betalt. De tycker att jag måste vila efter den här intensiva veckan.

Både jag och min man har nu suttit här i soffan och känt på bebissparkar! som min man säger "sparkar du på pappis, du får sparka på pappis. snart får du komma ut och då är det inte lika trångt längre". Han är så söt!
    Jag kan inte ha någon av ringarna! och då är båda för stora i vanliga fall. Vintertid tappar jag mina ringar. :) Eller förlovningsringen tappade jag flera ggr förra året så vigselringen lär ju glida fortare i vinter då den är större fast den är i samma storlek. haha.
    Ja, mina ringar är också rätt stora när det är kallt men nu är fingrarna goa och svullna. Inte så mkt vatten nån annanstans men är inte

Just det du skrev ju det förut ja att du skulle till Dalarna. Va skönt att du får en dag extra ledigt idag. Njut!

Nu har jag suttit och tittat på allt från DAniel och Victorias bröllop. Vi var ju i Vietnam då så missade allt och jag är så puffig nu. Nog gråtit 2 liter tårar. Shit. Jag vill gifta om mig, eller ja, gifta mig IGEN! Nytt bröllop! Även om vi hade ett fantastiskt bröllops å vill jag ge min man en chans att va lite som Daniel! Hehe. OCH jag vlil få chansen att filma vigseln. Jag minns knappt nåt från vår vigsel. Vill dock lämna er med en sång som vår kompis (som gjort ett par större roller på Göteborgs operan, för att ge en hint om att han sjunger bra) sjöng på vår vigsel:

">

Vi älskar "Whose line is it anyway" där Wayne Brady är med och hittade denna låten när vi surfade avsnitt och sa att "DEN ska vi ha på bröllopet!". Kantorn hade ett himla problem med att få till låten men hon fixade det!
    Hon fixade även denna som ingångsmarch, vars noter jag köpte på nätet:

">

Visst är versionen fin? Vi gifte oss i ett litet kapell så den passade så fint in på piano.

Sorry för allt ego men blev så bröllopssjuk nu. Haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma