Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-10-08 13:05:08 följande:
    Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden . Är uppväxt med den där underbara doften som lägger som ett täcke och man går bara och sniffar.mmm. Du måste absolut ta vägarna förbi. Priserna är rejält nedsatta. Själv tycker jag nog Baddaren är väldigt godTungan ute. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?
     ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger. Mariekex gav jag mycket till sonen när han var liten. Praktiskt att ta med till stranden om inte annat. Digestive blir lite väl mastigt. Bra att det finns en GBG:are i tråden så jag kan snacka lite göteborska änna . vart bodde du innan?
    Har de öppet på helgerna? Kanske jag kan hitta på nån hemsida iofs...

Jag bor numera i Vasastan. Är f.d. Sundsvallsbo men tycker själv jag är grym på göteLAborska något min man hävdar att jag aboslut inte är. Hehe. Han är däremot äkta göteborgare (från majorna/frölunda). Jag kom till götet 2002 och har bott i majorna, lunden och gamlestan men nu alltså vasastan. Har trivts på alla ställen. Faktiskt är jag nog mest besviken över innerstan nu.

Vi hade helst velat ha hus men ingen av oss har ägt nån lägenhet så vi är inte inne i svängen vilket gör att man måste ha sjukt mkt sparpengar för att göra slag i saken i gbg m omnejd. Var inne på Ale ett tag och hade fått lånelöfte och var nära på att köpa tomt och bygga nytt men insåg att om räntan stiger kommer vi måsta slita som djur för att klara oss så nä. Vi la ner. Nu bytte vi till oss denna lgh i våras, 87 kvm mot vår gamla på 39 kvm i majorna så vi tog den. Visst 3.40 i takhöjd och mitt i stan är trevligt men ja... Det är inte så najs som man trodde när man var 20. Hehe.
    Var kommer du ifrån ursprungligen då?
  • Bjornis
    Pancakes skrev 2010-10-08 13:31:04 följande:

Snacka om att man är känslosam just nu.. Fick nästan tårar i ögonen av ditt inlägg Happiness. Vad fint :)

Agreed.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-10-08 14:18:29 följande:
    Nämen nu blir jag ju riktigt sugen. Var ligger bräckboden egentligen, och varför vet inte jag om att det finns en sån i Gbg? Förvånad
    Kungälv Kajsalisa men nästan göteborg! Här hittade jag öppettiderna:
    http://www.goteborgskex.se/om-oss/kontakt

Min klass på universitetet var på studiebesök på göteborgskex en dag jag inte kom ifrån jobbet och de fick med sig en hel låda kex. Självklart missade jag inte besöket på slakteriet. Haha.
  • Bjornis
    Happi: Ja, vasastan är fint och vi har hyres (bytte mot vår fina billiga tvåa i majorna). Bostadsbolaget, så vettig hyra ändå för nästan 90 kvm (7500 kr). Så visst har vi gjort ett kap på ett sätt men klart vi gärna sett att det varit en bra bostadsrätt med få lån på så vi kunnat komma in i husbranschen sen. Hehe.
    Men men, bara hoppas vi kan byta denna om nåt år mot nåt annat. Det är en 2,5:a. Stort kök och stoooort vrum och ett mindre "vuxen" sovrum och ett litet (typ 6 kvm) sovrum för en liten en. Så vi kommer växa ur denna lägenhet om vi får en till knodd vilket vi ju hoppas på inom ett par år eller så.

Och ja, vi äter mkt ute kan man väl säga. Men tar fortf bilen till majorna när det ska ätas sushi för där ligger stans bästa sushiställe!

Nu har jag städat (torkat golv till å me), tvättat och bakat både kärleksmums och mjuk pepparkaka. Se där ja vad man hinner med på ett par timmar. Haha.

Sofy: Han lät inte så rolig din svärfar. Han kan ju inte må särskilt bra. Han kan ju inte må särskilt bra om han säger såna saker?
  • Bjornis
    Pancakes skrev 2010-10-08 16:14:31 följande:
    Sofy, fy sjutton vilket rötägg till svärfar! Förstår att du blir ledsen och trist att ert barn ska få en sån farfar. Hoppas farmor, mormor och morfar blir bättre i alla fall!

Tjejer, ni gör fin reklam för Göteborg nu. Man vill ju nästan bo där själv. Gillar att åka till er skärgård på sommaren och frossa i skaldjur :) Men jag blir fast i Stockholmsområdet. Håller på att bygga hus här nu. Men om man blir jätterik en dag ska jag ha en sommarstuga på västkusten!
    Hehe. Ja, att man kan äta billiga räkor (i år har det dock varit dyrt) är himla gött med götet. Kan dock tänka mig att göra som du. Jag är ju östkustare från början och kan tänka mig att flytta tillbaka (typ Uppsala) och sen ha sommarhus här nere. Men ja, då får jag hosta upp lite cash först. Ehum och med våra jobb kommer det dröja ett tag. Hehe.

Sofy: Det sköna är ju att ni kan välja att inte låta honom ta del av ert liv. Man kan ju välja bort folk som inte tillför en nåt. Jag valde bort min egen pappa när jag var 11 och idag är han död och ibland har jag tyckt att det var synd att vi aldrig fick rensat luften men han var inte värd det då och så gjorde inte han heller nån ansats att ens försöka heller så.  
  • Bjornis
    Massa grattis till er dotter Mabaja! Och va härligt att allt ändå verkar ha gått bra (ja, förutom blodet då)!
  • Bjornis
    Mabaja: Oj, så liten men hon ser ändå rätt stor ut.
    Och så fin!!! Gud va mysigt!
  • Bjornis
    Odd: Vilken kalassammanställning! Ja, även om jag inte lyckades så bra. haha.
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-10-13 16:24:10 följande:

Ni som käkat albyl minor- har ni sagt det till er läkare? Känns som att man inte undanhålla något och jag har ju vid tidigare besök hos denna läkare frågat om trombyl kunde bli aktuellt...men att han inte ville skriva ut någon då.

Jag sa att jag äter albyl minor men att det kvittade vad bm (eller läkare sa) för jag kommer fortsätta ändå. Min bm sa sen att läkaren sagt att bara jag vet att jag äter det på eget bevåg så. Haha. Söta de är! Tror fortf det är den bästa livförsäkringen jag kunnat ge min knodd i magen!
  • Bjornis
    Grattis till pojken Sofy och lyckat ul! Härligt!

Jag är väl ett sånt där mittemellan när det gäller suget. Var supersugen på juice (apelsin och citron) fram till för nån vecka sen men sushi med massa soja har varit min enda craving nästan. Allt godis (utom riktigt sött, typ gott och blandat) har funkat men jag har iof ätit betydligt mindre godis sen jag blev gravid...
    Nu sitter jag här med mina sura uppstötningar dock. Som inte funkar ihop med soja, salt, lakrits osv. Men inte ihop med sött heller. Haha. Så jag får nog leva med mina sura uppsötningar eller bara lägga ner och äta!

Väntar ju också pojke men drömmen har ju varit en kallt glas apesinjuice OCH sushi med soja! Mmmm... Stekt falukorv i soja? Haha. Har aldrig provat. Kanske värt att testa.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma