Plus igen efter mf/ma
Happiness skrev 2010-10-08 13:05:08 följande:
Ja jag bor bara ett par kilometer därifrån..men i den staden
. Får jag lov att fråga i vilket område du bor i GBG?ja choklad och min´t är en fin blandning. Har köpt 250 grams chokladkaka Marabou mint/choklad nu några gånger.
Jag bor numera i Vasastan. Är f.d. Sundsvallsbo men tycker själv jag är grym på göteLAborska något min man hävdar att jag aboslut inte är. Hehe. Han är däremot äkta göteborgare (från majorna/frölunda). Jag kom till götet 2002 och har bott i majorna, lunden och gamlestan men nu alltså vasastan. Har trivts på alla ställen. Faktiskt är jag nog mest besviken över innerstan nu.
Vi hade helst velat ha hus men ingen av oss har ägt nån lägenhet så vi är inte inne i svängen vilket gör att man måste ha sjukt mkt sparpengar för att göra slag i saken i gbg m omnejd. Var inne på Ale ett tag och hade fått lånelöfte och var nära på att köpa tomt och bygga nytt men insåg att om räntan stiger kommer vi måsta slita som djur för att klara oss så nä. Vi la ner. Nu bytte vi till oss denna lgh i våras, 87 kvm mot vår gamla på 39 kvm i majorna så vi tog den. Visst 3.40 i takhöjd och mitt i stan är trevligt men ja... Det är inte så najs som man trodde när man var 20. Hehe.
Var kommer du ifrån ursprungligen då?