Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Muffe!!! Vad glad jag blir för din skull, jättefin bild, och vilken lättnad ändå att få se att allt är så bra med den lille! Kraaam Solig

Smålandsjänta: Jag har fått huvudvärk de senaste två dagarna, riktigt jobbig som börjat på eftermiddan. Jag är bara i ca 9+1 så undra om det har med hormonerna att göra även fast din bm sa att det är vanligt från vecka 14? Mår ju riktigt pyton sen i helgen med kräkningar varje dag, morgon som kväll, så det känns som att hormonet har ökat... Tänkte att det kanske var därför jag fått huvudvärk nu. 

Sofy och färnevik: Phew, jag går i era fotspår tänkte jag säga.... Mitt illamående har blivit värre senaste dagarna, får varken behålla frukost eller middag... Det är så hemskt när magen skriker efter mat och man inte känner sig sugen för fem öre... Det tar stopp efter några små tuggor! 

odd: Dessa spöken!! Jag vet vad du pratar om och hur jobbigt det är! Men vad skönt att höra att han ringde och att spökena försvann  Glad 

På måndag har jag inskrivningen! Känns overkligt att det äntligen är dags för det. Kände mig tvungen att berätta för chefen igår, och många frågar mig om jag mår bra och kommenterar att jag ser lite blek ut (var ju hemma sjuk mån-tis pga illamåendet)... Igår var det till och med en äldre manlig kollega som frågade om vi vill utöka familjen bara så där...! Jag tror starkt att han misstänker... Glad
    Ska iaf försöka prata med bm om att kanske få ett vul, för att se hur långt gången jag verkligen är och med tanke på mf.... kan försöka iaf! Vill ju också ha en sån där söt bild som Muffe fått idag. Glad

• Dag och natt

Hej sötisar!

Har inte skrivit på flera dagar och jag ser att det har hänt massor som vanligt när man själv inte riktigt har varit på alerten. Men tänkte iaf kommentera mabajas läge som verkligen börjar närma sig slutmålet! Det är ju så spännande!! Hoppas hoppas att det händer något mer snart!! Solig 

Och grattis till er som plussat och får hänga med oss i den här fina tråden Skrattande

Själv var jag på inskrivning idag, äntligen!! Kändes skönt att få veta att blodtrycket och allt annat var bra, oroar mig alltid över bt eftersom jag haft tendens att ligga lite högt, men nu låg det på 130/80. Besöket tog 1,5 timme men trots att det tog rätt lång tid så hann vi inte riktigt ta upp saker igen som vi hade pratat om tidigare i samtalet. Hon verkade tex öppen för att det skulle kunna gå att ta ett vul med tanke på min oro osv men sen blev det liksom inte tid över för att bestämma något. Hon erbjöd iaf möjlighet till KUB och vi sa att vi skulle fundera på det och höra av oss igen när vi tänkt över det. Vi har bestämt oss för att göra det nu så jag ska maila henne sen. Jag berättade om mitt illamående och jag ska nog även be henne att skriva ut lergigan comp så att jag får testa om det fungerar bättre än postafen. 

Nu är det läggdags här.... sällan jag går och lägger mig efter nio nuförtiden haha Skrattande
    Kram till alla!!

• Dag och natt

Nu har jag fått till för KUB, 18 okt! Vi bestämde oss för det igår efter att bm erbjöd det, för min del var det iaf gratis så det var skönt att veta.
    Vore så himla skönt att se att allt står rätt till med den lilla. Med tanke på att man mår som en apa så hoppas jag verkligen det. Skrattande
    Nu ska jag åka hem, får se om datorn fungerar hemma för den hade lagt av under dan...

• Dag och natt

Sofy och Muffe: Jag ska på Ultragyn på Odenplan och ta KUB då Glad
    Vad skönt att du fick antibotika Sofy, jag fick ju blåskatarr precis vid senaste ägglossningen (därför jag inte trodde på att jag skulle bli gravid) och bm frågade om jag varit på efterkontroll för att se att bakterierna var borta eller nåt så? Det har jag aldrig vetat att man brukar göra... hon tyckte iaf att det var bra om jag lämnade ett nytt urinprov till henne så de kunde kolla så att allt var ok.
    Nu är det lunchdags Glad

• Dag och natt

Tänker på er Sofy, rontgen och Happiness, usch tvi och blä för alla komplikationer ni drabbats av! Håller tummarna för att det inte är hepatos Happiness! Kramar till er alla tre {#emotions_dlg.flower}
    Och jag tror verkligen inte att det är någon fara för dig Muffe, du har ju haft blödningar flera gånger under graviditeten utan att det har varit något dåligt för det. Kram Glad

Jag hade en riktigt dålig dag igår då jag spydde fyra gånger på eftermiddan, vrålhungrig hela tiden men allt kom upp som jag fick i mig. Gick och lade mig med en vrålande mage och försökte lugna den med en banan innan jag somnade helt. Idag har det gått bättre, har fått behålla allt och jag tror det beror på att jag verkligen har försökt att äta nästan varenda timme i vaket tillstånd... Men jag är verkligen trött på att inte kunna äta som man brukar. Ska höra av mig till min bm imorgon och be om lergigan comp och se om det hjälper bättre. 

Ledsen att jag inte är inne oftare nuförtiden men jag orkar verkligen inte.... Men hoppas att Mabaja har fått ut barnet nästa gång jag är inne!!  Solig

• Dag och natt

Jag har inte en chans att läsa ikapp allt ni har skrivit senaste dagarna! Men bra för tråden att det skrivs så flitigt Glad
    Såg iaf att Mabaja fortfarande inte har fått sin sötis, när måste du sättas igång?

Sofy: Vad bra att du tycker så bra om Ultragyn, det är ju dit jag kommer att gå för mina UL. Nu är det bara drygt en vecka kvar till KUB där och vi får se vår lilla pruttis Glad

I onsdags fick jag äntligen lergigan comp och vilken skillnad!! Jag har inte spytt sen dess! Såååå underbart... Jag började känna mig riktigt matt av att inte få behålla nån mat. Trodde aldrig jag skulle må bra igen haha! 

Igår kände jag mig öm i svanskotan och på kvällen började jag känna "mensvärk". Antar att det är växtvärk för det kändes mycket i ligamenten och ja hela magen på nåt sätt. Men inatt vaknade jag av att värken i magen kändes mer så att jag inte kunde fortsätta sova. Gick upp och kissade två gånger men kunde inte somna om. Efter 2,5 timme tog jag alvedon som började verka kort därpå och efter ca 3-3,5 timme kunde jag äntligen somna igen. Hur ont har ni haft av växtvärken? Och har det varit starkare på natten för er som haft det?  

• Dag och natt
    GRATTIS MABAJA!!! Vad härligt att Wilda har kommit till er nu och på ett sånt häftigt datum Skrattande
    Underbart och vad skönt att ni har fått komma hem nu! Ser fram emot lite bilder på underverket! {#emotions_dlg.flower}

Hur klarar du av att ta dig till jobbet Muffe med ditt illamående? Jag klarar inte av det, igår morse när jag skulle försöka spydde jag tre gånger så det var bara att ge upp.

Har nu mailat min bm och bett henne ringa upp, jag vet inte vad jag ska göra, om jag får behålla lergiganet hjälper den i bästa fall i 3-4 timmar, och jag har bara blivit ordinerad 2-3 tabletter per dag. Igår kräktes jag fem gånger och blir helt tom i magen ju. Hon kanske säger att jag får ta fler per dag då, såg att Sofy tar 10 st så det borde ju finnas marginaler uppåt. Och när får man sjukskrivning egentligen, hur dåligt ska man egentligen må? 
  • Dag och natt

Har också KUB idag Skrattande
    Är nu sjukskriven 2 veckor pga mina kräkningar vilket känns skönt, varje dag är en kamp och det är anledningen till varför ni ser så lite av mig... Känner att jag inte kan sitta vid datorn och skriva längre. Drömde också en mardröm inatt, att min sambo kramade om min mage så hårt att bebisen höll på att ploppa ut... Förvånad
    Men håll tummarna för oss att allt ser bra ut idag!
    Kram allesammans 

• Dag och natt

Kl 14.30 ska vi vara där. Glad
    Nej jag är inte nervös, jag försöker bara klara av att inte spy hela tiden. Det vore i och för sig hemskt om jag spyr under undersökningen, huvva! Men jag antar att jag då är så koncentrerad på annat än hur jag mår så att jag inte gör det. Glad
    Men jag är ju känslig för när min sambo tar på min mage så jag kan känna mig illamående... hur ska det här gå egentligen? Obestämd

• Dag och natt

Haha ja vi är klara, för idag får jag väl säga! 
    Den stod nämligen rakt upp och ned och i helt fel läge för att hon skulle kunna mäta, och först sa hon att jag var kortare gången också, v 11+ nånting. Jag har ju hull på magen så det gjorde väl det också svårare att komma åt. Hon sa sen att hon lyckades få ett större mätdata på fostret, jag tyckte jag såg något om 54 mm på fostret men är lite osäker, jag vet inte vad det motsvarar för vecka.
    Så hur som helst, vi ska få komma tillbaka på onsdag och göra VUL istället så kanske de kan få fostret att lägga sig i rätt läge.  

Men det första hon sa till oss var att visa hjärtat som slog Hjärta Kändes sååååå skönt.....Solig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma