Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Röntgen; Du är inne redan :) De är fd Sofy förresten..

• needtobreathe

Mct; Adhd? Tror du? Oh no! ;) Haha inga piller! Lever på charmen från inatt fortfarande.. Mmm! Tyvärr kommer ja träffa honom igen.. ;) Ja råkade tjuvlyssna när han snackade me bakjouren ang Dev.. Ja blev typ 3m längre efter det ;) hihi

• needtobreathe

Haha! Jag har nog inte skrivit de här nej ;) Ansiktsboken äre som gäller! Tss. Han inflammerad tjock+ändtarm, blodig avföring o smärtor i buken.. Sätter mig vid datan strax o förklarar mer :)

• needtobreathe

Ska ba iväg snabbt o handla, back om 40! Då skriver jag :)

• needtobreathe

Telge; Är de samma snubbe eller nån ny? Time will tell. Kanske lite olägligt om du vore gravid o skaffa en till nu som läget är..

• needtobreathe
    telgebo skrev 2012-01-20 22:21:49 följande:
    Förstår inte din fråga MCT.

Det var inte planerat att vi skulle hamna i säng överhuvudtaget, det vara blev så, han ville tom på morgonen men jag avstyrde det.
    Han kände först oro när jag talade om den innan dess kände han ingen oro.

Nu har det snart gått 1 dag över nu inatt och fortfarande ingen mens.
    Haha, ursäkta men.. "inte planerat att hamna i säng.." näe, okej.. men du hade kunnat avböja även den gången när ni fullbordade det, du hade kunnat säga att du ville att han använde kondom, om HAN inte vill ha barn ska han väl inte spruta in sin sås i dig, för de är ju så barn blir till!?

Och fine, störst chans att bli gravid (risk att bli gravid) är ju runt ÄL, men du kan ju bli gravid egentligen närsom OM allt klaffar just då.. spermierna väntar lite o synkar me ägg o grejer.. poff - gravid ändå..

• needtobreathe
    telgebo skrev 2012-01-20 22:34:47 följande:
    Men dag 22 i cykeln är enligt mig en säker period när jag aldrig haft sådan sen ÄL förut. Jag vet hur barn blir till och jag förstår inte varför min ÄL skulle vara så sen. Inte kan man väl för sjuttsingen ha en sådan sen ÄL?
    Har inte haft en 30 dagars cykel på flera år utan alltid fått mens dag 29 som är idag så cykeln skulle ha dykt upp idag. Visst inte mycket försenat men tillräckligt för att sätta igång tankarna.
    Får köpa ett CB om några dagar och testa om inte mensen dyker upp men jag vill först testa när jag kan vara säker på resultatet på testet.

Jag vet inte varför jag lät det ske överhuvudtaget, det bara blev så.
    Men, märkligare saker har väl hänt än att en ÄL dyker upp senare under en menscykel?! Allt är möjligt. Hormoner ställer om sig efter förlossning, du är stressad och mår dåligt - allt inverkar säkerligen i din "försenade" mens. Min cykel förkortades me 2 dgr, inget jag hetsar upp mig över. Saker förändras, that's it. Bara för att de har varit så me dina andra barn o diverse annat så betyder de inte att de är skrivet i sten, att det ALDRIG blir annorlunda - nånsin. 

• needtobreathe
    telgebo skrev 2012-01-20 22:55:19 följande:
    MCT: Jag har skrivit att jag var säker på att jag var inne i en säker period när jag hade sex, hade jag vart nära ÄL, eller nära den tid i cykeln då jag har det runt dag 15 så hade jag inte vågat ta risken då hade jag nog inte ens träffat honom. Jag har ingen aning om det ens är möjligt att ha en sådan sen ÄL som dag 21-22, aldrig hört talas om det iaf och någon som blivit gravid , är nog väldigt osannolikt.
    Herregud. ÄL dag 15, ägget släpper inom 24-48 tim, spermierna överlever nåra dar - o pang - GRAVID! 

Nej, det är inte SÅ osannolikt, och cykeln kan rubbas.

• needtobreathe
    telgebo skrev 2012-01-20 23:52:28 följande:
    Då har man ÄL dag 16 eller dag 17 och jag hade ju sex dag 21-22 så.
    Ok.

Två scenarion.

Du är livrädd för att vara gravid, för du planerade inte sexet men tog inte ansvar för att skydda dig från ev graviditet. Du säger att de är högst osannolikt att man blir gravid om man inte har ÄL som du då är säker på att du inte hade för att du aldrig har haft sen ÄL - dåså. Då är du inte gravid utan inbillar dig alla symptom.

Scenario 2 - du hade senare ÄL, alt att spermierna låg och hade de skoj därinne i värmen i 4-5 dagar för o sen stöta ihop med ägget och du blev gravid - det är sånt som händer.

Men, troligen scenario 1 då eftersom du är säker på att du inte kan va gravid.

:) 
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2012-01-22 21:44:28 följande:
    mct mitt ex har skyddad adress fråga mig inte varför han påstår en massa idioti om mig att jag skulle vara farlig för att överdriva och få sympatier men jag vet var han bor då en av kp berättade om barnens dagis och då var det lätt att hitta det på nätet och då vet jag i vilken kommun de bor i och det ligger nära mig. jag har aldrig förslt skada mitt ex på nåt sätt men däremot har jag sett blämärken på barnen och har mina misstankar att barnen inte har det så bra hos sin pappa.

du måste lära dig mct att skilja på alice och det som hänt där och utredningen om mina äldre barn för det är två helt skilda saker, jag har ingen pappa som snackar skit om mig i alice fall och en pappa som motarbetar och har stora samarbetsproblem i mina äldre barns fall men ändå får jag skulden för att exet inte samarbetar när jag gör allt för att samarbeta och gott med på en massa för att anpassa mig till han och familjerätten och umgängen och gud vet allt.
    skilj på det mct
    Stackars Niklas.
  • needtobreathe
    Telge;

Men du minns väl vad ditt ex heter hoppas jag? Därav Niklas.  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma