Liberté skrev 2011-09-22 11:25:37 följande:
Hej!
FÅr man vara med här?
Jag är gravid med tredje barnet, har två pojkar men hade innan de kom 3 missfall varav två ma. Hann skriva in oss på infertilitetsklinik när jag blev gravid för fjärde gången och det gick vägen.
Är nu sjukligt orolig över denna graviditet, är bara i v. 4+5 och denna väntan till 13+0 är olidlig..... Är helt inställd på ett missfall och kan inte alls glädjas över graviditeten. Är redan nervös så att jag mår illa över VUL om 3 veckor....
Hur tar ni er igenom de första månaderna?
Välkommen!
De där första veckorna är riktigt tuffa. Jag hade mitt första VUL i 6+2, och det kändes olidligt långt att vänta dit för att få något slags besked på om det ens fanns ett frö, och inte bara en hinnsäck (jag plussade redan i v. 3+2)
Sedan hade jag många VUL, varannan vecka ungefär, och för varje koll så kändes det liiiiite bättre.
Så boka gärna flera koller, om det kan få dig att må lite bättre.
Jag är fortfarande orolig, är så "van" att ens lilla tas ifrån en. Nu är jag så långt gången att det mest handlar om att jag är rädd att bebisen ska sluta sparka, eller att den inte ska klara förlossningen (har BF om 6 dagar, så snart vet vi om den klarar sig..!). Jo förresten, en annan sak som hjälpt mig, jag har fått samtalsstöd under graviditeten, kolla med ditt sjukhus, de flesta har kuratorer och psykologer som finns att nyttja.
Lycka till, och häng gärna här i tråden, här finns många som upplevt missfall och känner igen sig. Här fann jag enormt med stöd när jag mådde dåligt. Tjejerna här är bäst i världen.
Kram!