Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-09-20 16:28:10 följande:
    Alltså jag trooooooor att jag kände lite sprattel igår när jag satt ihopsjunken....trooooor...

Nu får jag vila... ska göra klart och skicka ett grattiskort bara! Sambon jobbar sent också.. lugn och ro. ;)
    Haha, nu börjar de MCT! Från och med nu kommer du inte få en lugn stund. Från och med nu till år 2029, typ....
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hmm...Måste fråga er rutinerade mammor om nu känner igen detta.
    Idag (BF-7) gick jag en rask promenad uppför stadens längsta trappor och nu gör det ont, det sticker till och värker och tränger liksom ner genom vaginan... Svårt att förklara men jag har aldrig känt ngt liknande. Gör rätt ont faktiskt.....

• sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-09-21 18:24:56 följande:
    Sugar det låter som något är på g :)

Har du några sammandragningar ?
    Nja, jo endel, men inte regelbundet och inte så att de gör as-ont direkt. Men visst är de kraftigare än innan. Magen blir hård som ett bowlingklot.
    Hur går det med dig och winston?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-09-21 18:50:15 följande:
    Jodå vi ligger och räknar ner. Tröttsamt men har inget annat att göra riktigt.

Låter som det är på gång gumman. Fortsätt att röra på dig lite. Så blir det bäbis snart :)
    Muffe skrev 2011-09-21 18:55:34 följande:
    Oj Sugar... det låter som det är på G om du känner så nedtill. För mig började det ung. som mensvärk som blev kraftigare och kraftigare och till slut gick vattnet...

Lycka till... håll oss uppdaterade!
    Hoppas ni har rätt, kära leaeva och Sötis!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-09-21 19:47:30 följande:
    Gud vad spännande.... tänk om det blir bebis snart!
    I know! Lovar att berätta om jag åker in till sjukhuset. Så fram tills dess kan ni slappna av.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Jag spelade wordfeud med Kjaam jag också. Under själva förlossningen till och med! Fantastisk kvinna!

Jamen du vågar ju inte wordfeuda med mig ju! Cool

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Inget här inatt, inte en enda sd. Alicia, hur var natten för dig?

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-09-22 10:14:54 följande:
    bara 6 dagar kvar nu
    Japp. Eller 20, who knows...
    Just idag vaknade jag upp och kände för första gången att jag var riktigt trött på att vara gravid. Jag har ju liksom varit (mer eller mindre) gravid i 16 månader. Ni andra förstår nog hur jag menar... man är gravid och sedan ogravid och gravid och ogravid.. och hela tiden så lever man som om man är gravid (även om man för tillfället inte är det) och hela livet cirklar runt att få den där vackra tjocka magen.
    Nu vill jag ha ut vår BEEEEEBIS!!!!!! (Får nog ta en tur i stadens största trappa idag igen, kanske ger det någon effekt...!)
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2011-09-22 10:33:21 följande:
    Fnys, inte en endaste känning.
    Jag har fortfarande till och från en lätt molande "mensvärk". Inte i värkform, dvs att det kommer och går med jämna intervaller utan det här kan sitta i i en kvart-tjugo minuter.
    Ingen aning om vad det betyder....
    Jag blir SÅ trött på alla som ska fråga om det inte hänt något nytt ännu. Pappor på dagis man inte ens vet namnet på. Har sån lust att ställa mig och skrika "Nej, uppenbarligen inte?! Magen är kvar och tror du jag hade stått här om jag hade haft värkar???"

Skulle jag gå över två veckor så kommer säkerligen en sådan incident att inträffa.... Don't mess with a pregnant (overborn) woman!

Alicia
    Ah, vad drygt.
    Jag höll själv på att spy igår på en kärring som jobbade på åhlens. Det var megalång kö och så öppnade denna tant en ny kassa när jag stod som nr 3 i kön, så jag ställde mig där först i hennes nya kö. Då vägrade hon betjäna mig för att hon sade att "nej det är en annan före dig i kön" TROTS att hon som stod före mig i kön högljutt sade "Gå före du, du som är hög-gravid"  Men tanten i kassan fortsatte att säga, "nej hon den andra var före, här ska det vara rättvist!". Medan tjejen som ju var före sade återigen "men du kan gärna gå före!" till mig.

När jag väl blev betjänad försöker kärringen sälja åhlenskort till mig, vilket jag förstås inte köpte. Hon argumenterade för detta en stund, "JAG VILL INTE HA DITT JÄVLA KORT" ville jag skrika, men jag höll tyst. Sedan säger hon "jaaaa du, det kan inte vara långt kvar, du är ju jättestor, det ser ut som om du ska tappa den där magen när som helst". Jag bara tänkte att om hon inte höll käften snart skulle jag nog tappa den här på åhlens...

Fan vad förbannad jag var!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Liberté skrev 2011-09-22 11:25:37 följande:
    Hej!

FÅr man vara med här?

Jag är gravid med tredje barnet, har två pojkar men hade innan de kom 3 missfall varav två ma. Hann skriva in oss på infertilitetsklinik när jag blev gravid för fjärde gången och det gick vägen.

Är nu sjukligt orolig över denna graviditet, är bara i v. 4+5 och denna väntan till 13+0 är olidlig..... Är helt inställd på ett missfall och kan inte alls glädjas över graviditeten. Är redan nervös så att jag mår illa över VUL om 3 veckor....

Hur tar ni er igenom de första månaderna? 
    Välkommen!
    De där första veckorna är riktigt tuffa. Jag hade mitt första VUL i 6+2, och det kändes olidligt långt att vänta dit för att få något slags besked på om det ens fanns ett frö, och inte bara en hinnsäck (jag plussade redan i v. 3+2)
    Sedan hade jag många VUL, varannan vecka ungefär, och för varje koll så kändes det liiiiite bättre.
    Så boka gärna flera koller, om det kan få dig att må lite bättre.

Jag är fortfarande orolig, är så "van" att ens lilla tas ifrån en. Nu är jag så långt gången att det mest handlar om att jag är rädd att bebisen ska sluta sparka, eller att den inte ska klara förlossningen (har BF om 6 dagar, så snart vet vi om den klarar sig..!). Jo förresten, en annan sak som hjälpt mig, jag har fått samtalsstöd under graviditeten, kolla med ditt sjukhus, de flesta har kuratorer och psykologer som finns att nyttja.

Lycka till, och häng gärna här i tråden, här finns många som upplevt missfall och känner igen sig. Här fann jag enormt med stöd när jag mådde dåligt. Tjejerna här är bäst i världen.

Kram!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma