Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Plus igen efter mf/ma

Kmw, bf är 25 nov. V 39 på söndag! Ja, den får görna komma tidigare... Men räknar med att gå över...

• pixerpie

Grattis Lisa! Vad skönt att höra att allt gått bra! Härligt att hon var så stor ändå!! Njut nu!!

• pixerpie

Igår em föddes vår lilla tös, förlossningen gick snabbt.

Jag hade med gett upp om att det skulle dra igång och varit rätt låg och inte så aktiv på fl, men nu är hon äntligen här och världens sötaste såklart! Vägde 3350 och 48 lång, när hon kom v 39+3.

• pixerpie

Vilken go kille dag och natt!! Snabbt gick det men vi hann vara på fl 7 h innan hon kom, blev ordinerad komma in snabbt och i liggläge eftersom hon ff var rörlig då vattnet gick, fick ok att röra på mig och då drog värkarna igång, från öppen 4 cm tills hon kom ut tog det 2 timmar, så det var intensivt!!

Spännande med fler bäbisar på gång!!!

Trist för er som mår dåligt, stryrkekramar!!!

Cat, klart du kommer få en lika söt bäbis till!! Min är kopior av varandra!! Och känslorna räcker!!

• pixerpie

Jag har aldrig sett skymten av någon slempropp, båda förlossningarna startat med att vattnet gått!
    Håller tummarna att det drar igång kmw, väntan är ju olidlig!! Samtidigt som jag ville hon skulle komma tidigare, kom i 39+4, så blev jag lite överrumplad- skulle ju göra lite till innan bäbis...

• pixerpie

Hur går det för dig odd?! Hur mår du med blodtryck mm, sätter de igång dig tidigare?!

• pixerpie

Spännande odd, hoppas allt går som planerat på onsdag!!

Kmw, hur går det för dig?

Jag börjar repa mig efter feber och bröstinflamation, ätit penicillin en vecka imorgon! Lillan har kombinerat ersättning och pumpad mjölk.

• pixerpie

Bustroll, jag tycker det låter klokt att ta hem de stora från dagis om du orkar ha dem hemma! Och pannkaksstekning funkade för mig... Stekte pannkaka till nio personer och på natten gick vattnet! Men hoppas han väntar tills dina föräldrar kommer!

• pixerpie

Lovar att bjuda om det blir en till bäbis som ska luras ut, 3barnsmamma... Hur går det för dig?

• pixerpie

Ta ett test och bra om du får komma till läkaren. Inget kul när kroppen strular... Hoppas det blir bra snart, eller en graviditet om det är det du/ ni vill!

• pixerpie

Bustroll, annars tror jag på att vila... Och må bra, umgås med vänner, njuta av barnen, ett varmt bad, choklad... oxykotin, du vet... sägs väl vara det enda som kan starta en förlossning...

• pixerpie

Grattis! Bra jobbat! Och jag som tyckte det gick snabbt för mig... Från 4 cm till ute 2 timmar... Vilken liten turbobäbis!!

• pixerpie

Spännande Mimmi, har ni pratat om land än? Får man välja eller slumpar det?
    Skit att behöva avbryta försöken! Men låter som du tagit det rätt ok ändå... Klart ni kommer få ett barn, även om det tar lite tid och kanske inte på det sätt ni planerade! Jag håller mina tummar för dig! Kram!!

• pixerpie

Grattis till nya graviditeter! Kul med syskon!!

Kämpar med samma bekymmer plutten... Dag 37 idag... Blir 4 mensen efter förlossning... Förra månaden kom den på dag 31... Men ammar ff så kan säkert va det som strular...
    Du då??

• pixerpie

Nja, vet inte vad vi håller på med... Men en trea skulle vara välkommen... Men kände samtidigt att " oj orkar vi detta och är jag redo..." Men nu är mensen här och det känns faktiskt skönt. Vill hinna jobba lite oxå...

Kram!!

• pixerpie

Just ja... Mitt illamående försvann när jag började ta extra b- vitamin... Vet ej om det var ev tillfällighet! Hoppas det släpper!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma