Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Ja bor i Sumpan och får gå på ultraljudsundersökningarna vid Odenplan så det tar bara nån kvart för oss att ta oss in så det är ingen fara. Vi köpte ingen bild den här gången men tänkte göra det på onsdag istället när det förhoppningsvis går lite bättre med undersökningen. 

Jag har förresten berättat på jobbet mer offentligt i förra veckan (några visste sen innan), jag var ju sjukskriven till och från flera dagar i flera veckor pga mina kräkningar så folk började undra hur jag verkligen mådde. Men det kändes bra att berätta!  

• Dag och natt

När skulle du in Muffe, var det på torsdag? 
    Måste säga att hon var underbar på Ultragyn, verkligen jättesnäll, gullig och förstående! Hon fick trycka väldigt hårt på magen så det kändes som alla organ trycktes undan. Minns inte alls vad hon hette men det är som vanligt med mitt namnminne. Glad 

• Dag och natt

Haha ja jag visste inte att det var så noga med att de måste ligga i rätt läge men det var det visst och jag tror nog att vi har en envis rackare i magen. Flört Nu känns det som testet spelar mindre roll, jag är så glad över att det levde!! 

• Dag och natt
    Happiness skrev 2010-10-18 19:56:35 följande:
    Havsklippan: GRATTIS till att du fick se den lille . Hoppas det den liger bättre till nästa gång. Jag fick både dricka vatten för att det skulle synas tydligare och BM skakade med UL på min mage för att få den att ligga rätt. Tror det tog 30 min. Men det är ju kanon att de inte vill chansa och göra ett kasst jobb. Vilken vecka är du då i nästa vecka?
    Tack!! Åh det var så skönt... En lättnad. Enligt sista mens är jag på onsdag då jag gör VUL v 13+0. Men jag tror att jag är kortare gången än så och de ultraljud vi gjort hittills denna graviditet tyder just på det. 
    sugarrush skrev 2010-10-18 20:13:54 följande:

Hej på er igen tjejer. Hoppas alla mår bra.
    En hypotetisk fråga såhär på måndagkvällen. Tänk er att någon får missfall. Efter 2,5 vecka är hcg-hormonet helt borta. Samtidigt slutar blödningarna. Men trots lite småblödningarna har denna person  (tänk er någon som ser ut som en solros ungefär) sexat med sin älskling emellan blödningarna.

Fem dagar efter att testen började bli snövita (alltså 3,5 veckor efter missfallet) tar personen några gravtest. De blir positiva. Betyder det att personen är gravid, eller är hormonerna bara busiga...
    Som sagt, bara en väääldigt hypotetisk fråga..

Den där solrosen verkar vara superfertil Flört

• Dag och natt
    rontgensyrran: Fy faban vad tråkigt att höra, skickar en massa massa rå-om-kramar och hoppas att det på nåt sätt ändå ordnar sig för er..... {#emotions_dlg.flower}

Igår spydde jag massor av gånger så fort jag försökte få i mig nåt så till slut pallade jag inte med det så vi åkte till gynakuten efter rådgivning från vårdguiden. Tog flera timmar men jag fick till slut dropp och stolpiller Cool. Fick se pyret igen med UL på magen när den höll på att gymnastisera! Skrattande Precis innan vi skulle åka hem såg jag att jag hade börjat blöda från underlivet men vi åkte hem eftersom allt hade sett bra ut. Och idag var vi iväg för KUB igen och då var det ju med VUL och hon såg att blödningen hade avtagit och att det inte kom från livmodern. Fick 1:2686 så risken för DS var låg. Nu kunde hon mäta mycket bättre än vad de kunde göra i måndags, CRL var 66 mm och jag beräknades vara i v 13+0. Vi fick inget papper med all data som ni andra verkar ha fått? Hon sa att de brukar de inte ge. Vi fick iaf en bild med oss Skrattande dock inte någon jättebra men min sambo ska hjälpa mig ikväll med att försöka få över den till datorn.

Känns så underbart skönt att veta att den verkar må prima i magen! Sämre med mamman men ååh vad alla kräkningar känns värt det när man fått se den tre gånger den här veckan bara.... Solig 
  • Dag och natt
    Muffe: Mina bröstvårtor har börjat ändra färg, är känsligare och har blivit lite torra faktiskt... försöker smörja så gott det går. Jag har inte haft ont i rumpan men jag har haft ont kring svanskotan vid några separata tillfällen. Jag har frågat läkaren på MVC om detta och hon sa att det är förmodligen tidig bäckenuppluckring. Men mitt har släppt efter ett par dagar och sen har det varit normalt igen så jag hoppas att den håller sig borta för särskilt skönt var det inte....!
  • Dag och natt

Muffe: 0,003 % risk är det med ditt exempel! Du hade en nolla för mycket.
    Tror också att det kan vara ischias som du känner av, jag hade det för några år sen och det var just i rumpan ner i låret och ända ner i vaden som det strålade. Ville varken stå eller sitta när jag hade det... Lite jobbigt. Flört

Tack Happiness, det känns jätteskönt! Vad bra att du sa det, jag ska fråga BM nästa gång om det. 

Ja Sofy det stämmer ju väldigt bra överens med SM! Så nu kör jag på det och firar att vi har gått in i fjortonde veckan!! Skål Har ditt illamående lagt sig helt nu förresten??

• Dag och natt
    färnik skrev 2010-10-20 13:31:59 följande:
    Är det verkligen så? 1 av 100 är väl 1% risk? 1 av 300 ca 0,33%

Eller är min gravida hjärna helt snurrig? Obestämd
    Ja det stämmer ju bättre tror jag Flört
  • Dag och natt

Nämen grattis till POJKEN Sofy!! Jag är dålig på att tyda UL-bilder så jag litar på er andras skarpsinniga ögon

• Dag och natt

Hej allihopa, 

Är inte så aktiv här längre som ni kanske märkt. Gick ner 5,5 kilo pga alla uppkastningar och känner inte att jag har orken eller lusten att sitta vid datorn. Men jag går in ibland och läser och tänker på er alla som har det jobbigt av olika anledningar. Massa kramar till er!

Är förresten helt sjukt känslig för dofter och har varit så ett tag men det känns verkligen jättejobbigt eftersom bara det kan få mig att må illa igen. Sambon, som nästan uteslutande äter ute varje dag, kommer hem och stinker vitlök och jag kan knappt andas när han pratar.... Och när han sover bredvid mig i sängen är riktigt jobbigt ibland... KräksSå samlivet känns så där om man säger så, det existerar typ inte mer än snabba pussar när vi båda håller andan (haha sant!! Så illa är det). Är man överkänslig för dofter hela graviditeten eller kan jag räkna med att det försvinner om ett tag? Är i v 15+1 idag.

KRAM!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma