Plus igen efter mf/ma
:)

Jag håller både tummar och tår. Då får ni ett besked imorgon då iaf, skönt.
Havsklippan;
Jag va hos min BM igår, o nämnde att jag "hört om en" som hade rätt mått + vecka vid KUB o sen blev flyttad två veckor på RUL, och lugn som hon är sa hon bara "Ja, men de har ju visat sig att flickfoster växer lite långsammare så nu vill dom ändra riktlinjerna så man inte ska bli flyttad så mycket om det är en tjej, dom växer ikapp senare.."
Samma som du skrev häromdan :) Hon verkade verkligen inte orolig alls när jag nämnde det, så jag tror inte det är ngn fara! :) Vissa bebisar är ju lite mindre. 
Våran kille däremot växer så de knakar! Och stark är han, haha! Obehagliga sparkar. Min livmoder är ju tydligen STOR också, de tycker jag är roligast när de knappt syns att jag är gravid ;)
Jag har också drömt en massa under graviditeten, mest konstiga drömmar haha! Två drömmar minns jag hade små björnar som var jättesöta!! Nästan varenda dröm utspelar sig hemma hos mamma och pappa och det är även vanligt att de är med i drömmarna. Inatt drömde jag bara tokiga mardrömmar, har redan glömt bort ena av dem men den andra handlade om en onykter RYSS som drack en massa snaps (nån annan som såg Jamie Olivers program som utspelade sig i Stockholm igår - där han drack en massa snaps?
) och var bedrövligt ledsen, så jag vaknade av tårar i ögonen. Kanske speglar min nervositet för idag...
airamamma: Du ska se att det går bra idag, håller alla mina tummar och tår jag med!
odd: Har inte vågat mig på boandet ännu, vi ska ju förresten flytta 1 mars till en annan lägenhet så jag sparar mig tills dess! Även fast jag gärna skulle köpa några gulliga saker redan nu...!
Nu kom jag på vad den andra drömmen handlade om, som vanligt var jag hemma hos mamma och pappa och var alldeles förbannad över att de lät huset förfalla, man kunde inte stänga efter sig om man gick på toaletten osv, och några andra släktingar som är i 20-årsåldern idag var plötsligt små barn igen. Jag skällde ut mina föräldrar och sa att de får faktiskt ta och flytta till hyresrätt om de inte klarar av att ta hand om huset... Jag var så arg så jag kokade! (Nog för att huset skulle behöva tas hand om lite bättre än vad de har orkat med men det här var ju ett riktigt ruckel i drömmen haha). Som sagt - mamma och pappa och huset är ständigt i mina drömmar!
Haha ja huset kan nog vara mig själv! Känns som jag har ständigt dåligt samvete över att jag inte tränar något (har ju inte kunnat göra det förrän nu) och att jag har fått så mycket bristningar på magen, jag vet att jag inte hade kunnat undkomma dem eftersom både mamma och syrran har rejäla "barntatueringar" från sina barn men känns ändå lite trist att de kom så tidigt som för flera månader sen.
Vi ska på UL kl 15, känns som en evighet tills dess!
miraclee: Jisses så du blir förmodligen igångsatt! 17 veckor låter ju som ingenting, känns som de första 17 veckorna gick fort även fast man mådde konstant dåligt så lade man vecka efter vecka efter sig.

Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett