Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-12-08 17:59:37 följande:
    Håller allt jag har . Du hade ju så bra siffror på KUB testet. Det är ju omöjligt att någon kromosomavvikelse skulle kunna smita igenom där. Eller kan man se annat på FVP? Jag har för mig att man endast kan få svar på kromosomavvikelser.....NÄ det kan absolut inte vara något...Förstår inte varför läkarna går i taket för att det diffar 2 veckor. Är det inte fler i tråden där det har diffat FLERA dagar? KRAM
    miraclee skrev 2010-12-08 18:20:44 följande:
    Tror de va för att KUB stämde precis med hennes veckor då, och sen på RUL så var det 2 veckors diff, dom hade inte reagerat sa hon OM de inte varit så att hon gjort KUB o de stämt bra.

:)
    Stämmer som miraclee skrev. Men samtidigt så var siffrorna vid KUB bra så det borde inte vara någon av de kromosomfelen och jag tror inte heller att det är det. Och det borde rent statistiskt vara ännu mindre risk att det är någon av de ännu mer ovanliga kromosomfelen. Så frågan är vad den lilla bebbens små mått beror på, funkar moderkakan inte som den ska eller vad kan det annars vara? Man blir bra fundersam!
  • Dag och natt
    kajsalisa skrev 2010-12-08 18:16:34 följande:
    Röntgensyrran; visst är det mysigt?! Pyttekläder till en pyttebebis. Jag kan inte heller fatta att jag snart håller MITT barn i armarna. Jättekonstigt...
    Åååh vad mysigt
  • Dag och natt
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.
    Nämen guuuuuud så puttinuttigt då!! Smälter ju massor här.... Drömmer
    rontgensyrran skrev 2010-12-08 19:26:10 följande:

Jag håller både tummar och tår. Då får ni ett besked imorgon då iaf, skönt.

Tack ja det känns bra att i vart fall få se om den har fortsatt att växa i samma tillväxtkurva den senaste tiden! Eller kanske ännu mer... Har känt den rätt mycket och livmodern verkar växa som den knakar iaf. Glad
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-08 18:39:46 följande:

Havsklippan;

Jag va hos min BM igår, o nämnde att jag "hört om en" som hade rätt mått + vecka vid KUB o sen blev flyttad två veckor på RUL, och lugn som hon är sa hon bara "Ja, men de har ju visat sig att flickfoster växer lite långsammare så nu vill dom ändra riktlinjerna så man inte ska bli flyttad så mycket om det är en tjej, dom växer ikapp senare.."

Samma som du skrev häromdan :) Hon verkade verkligen inte orolig alls när jag nämnde det, så jag tror inte det är ngn fara! :) Vissa bebisar är ju lite mindre. {#emotions_dlg.flower}

Våran kille däremot växer så de knakar! Och stark är han, haha! Obehagliga sparkar. Min livmoder är ju tydligen STOR också, de tycker jag är roligast när de knappt syns att jag är gravid ;)

Oh där ser man, ja jag hoppas verkligen att det kan vara en förklaring - eller ÄR förklaringen rättare sagt!! Tack för att du nämnde det, det är skönt att höra andras syn på det hela också.
  • Dag och natt

Jag har också drömt en massa under graviditeten, mest konstiga drömmar haha! Två drömmar minns jag hade små björnar som var jättesöta!! Nästan varenda dröm utspelar sig hemma hos mamma och pappa och det är även vanligt att de är med i drömmarna. Inatt drömde jag bara tokiga mardrömmar, har redan glömt bort ena av dem men den andra handlade om en onykter RYSS som drack en massa snaps (nån annan som såg Jamie Olivers program som utspelade sig i Stockholm igår - där han drack en massa snaps? ) och var bedrövligt ledsen, så jag vaknade av tårar i ögonen. Kanske speglar min nervositet för idag...

airamamma: Du ska se att det går bra idag, håller alla mina tummar och tår jag med!

odd: Har inte vågat mig på boandet ännu, vi ska ju förresten flytta 1 mars till en annan lägenhet så jag sparar mig tills dess! Även fast jag gärna skulle köpa några gulliga saker redan nu...!  

• Dag och natt

Nu kom jag på vad den andra drömmen handlade om, som vanligt var jag hemma hos mamma och pappa och var alldeles förbannad över att de lät huset förfalla, man kunde inte stänga efter sig om man gick på toaletten osv, och några andra släktingar som är i 20-årsåldern idag var plötsligt små barn igen. Jag skällde ut mina föräldrar och sa att de får faktiskt ta och flytta till hyresrätt om de inte klarar av att ta hand om huset... Jag var så arg så jag kokade! (Nog för att huset skulle behöva tas hand om lite bättre än vad de har orkat med men det här var ju ett riktigt ruckel i drömmen haha). Som sagt - mamma och pappa och huset är ständigt i mina drömmar! 

• Dag och natt

Haha ja huset kan nog vara mig själv! Känns som jag har ständigt dåligt samvete över att jag inte tränar något (har ju inte kunnat göra det förrän nu) och att jag har fått så mycket bristningar på magen, jag vet att jag inte hade kunnat undkomma dem eftersom både mamma och syrran har rejäla "barntatueringar" från sina barn men känns ändå lite trist att de kom så tidigt som för flera månader sen. 

Vi ska på UL kl 15, känns som en evighet tills dess!  

• Dag och natt

miraclee: Jisses så du blir förmodligen igångsatt! 17 veckor låter ju som ingenting, känns som de första 17 veckorna gick fort även fast man mådde konstant dåligt så lade man vecka efter vecka efter sig.

• Dag och natt
    Odetta skrev 2010-12-09 10:08:22 följande:
    Ja, ofta bearbetar man ju oroliga tankar i sömnen....jag har aldrig fattat vitsen med det faktiskt. Är det inte bättre att få sova gott så man är utvilad och kan hantera sin oro?

Vilken tid ska ni till läkaren idag? Jag ska hålla mina tummar och tår vänne, besked idag bara MÅSTE vara bra, nått annat accepterar jag inte! Sedan får du berätta om ditt boande när ni har flyttat klart...jag gillar att flytta, inte allt nerpackande, men UPPackandet är ju så mysigt! Då får du boa en hel lägenhet....rena lyxen ju!

***bamsekramisar***
    Nä precis jag vill ju sova skönt! Men det har säkert sina poänger med dessa mardrömmar också. Innan vi somnade igår låg vi och pratade om vi ville ta reda på könet eller inte. Jag hade tidigare på kvällen sagt att jag hade funderat på om det inte vore skönt att få "bekräftat" att det är en tjej vi väntar för då förklarar det kanske en del av varför bebisen är så liten. Vi har redan från befruktningen varit säkra på att det är en tjej haha, så det har inte funnits nåt annat i mina tankar. Men som sambon sen sa i sängen så vet vi ju inte och tar vi reda på könet kanske vi får reda på att det är en pojke - och då stämmer ju plötsligt ingenting och då finns ingen förklaring till varför han är liten... Så vi ska iaf avvakta med att ta reda på vad det är såvida vi inte får dåliga besked idag. 

Ja det ska bli helt underbart att boa en helt ny fräsch lägenhet!! Tänk att få göra i ordning barnrummet (som kommer stå oanvänt hur länge som helst haha) och bara få pyssla... aaaah längtar!
  • Dag och natt
    mallanis skrev 2010-12-09 11:09:57 följande:
    17 veckor....nu är ni galna det är ju HUR långt som helst!!!!! Beroende på var man befinner sig i graviditeten förstås! *asg*

Jag har väll ca 180 dagar kvar jag =) hmmm det är ju faktiskt bara 25,7142857143  veckor kvar...=)

Havsklippan- Jag har tolkat din dröm ;) Du behöver en heldag med en vänn på spa, skämma bort dig, få fotvård, dricka ett glas gott nånting och tugga på en jordgubbe och så står mamma och pappa för hela kalaset ;)

Lycka till idag det kommer se fint ut!
    Haha!! Du kommer också känna så sen och undra vart veckorna tog vägen!
    Åh vad härlig din drömtolkning låter, jag kanske ska ta och kolla upp lite alternativ lite närmare! Känner mig faktiskt lite sliten och skulle behöva bli lite omhändertagen. Flört
    airamanna skrev 2010-12-09 11:33:42 följande:
    Hjärta Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett Skrattande
    Myyyyss!!! Glad för din skull, stort grattis!! Vet precis känslan, det är så härligt att se det lilla hjärtat ticka på skärmen och man blir alldeles lugn i kroppen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma