• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Telge: det sitter i ryggslutet och strålar ner i benen.

Har tänkt ringa till mvc om nån månad- till dess är det bara att bita ihop.

• Mabaja

Nu inatt har det kommit för mig att det här kommer att gå åt pipan. Alltså inte kan utan kommer. Har tom satt i trosskydd för att vara beredd.

Jag kan ju vara dum men det är så jag känner!

• Mabaja
    Evve81 skrev 2011-06-25 09:58:29 följande:
    Det kommer gå bra! Men efter att man haft ett mf så bara väntar man ju på att något ska hända så jag förstår din känsla men försök tänka positivt. Jag tycker att man inte blev lugn förrän man känner bebis varje dag! Kram till dig och det kommer säkert att gå bra!
    Jag hoppas såklart, men jag tror inte att det går vägen. Men jag blöder inte ännu iaf. och det är ju positivt!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Jag har tänkt kolla med vul om en månad. Har inte ringt varken mvc eller för vul.

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 12:04:03 följande:
    Jag är också orolig trots starka plus.. har ett vul på tisdag för att uteslut att min grav sitter i äggledaren pga tidigare X... men sen vet jag itne.. på tisdag lär man ju som bäst kunna se en hinnsäck..
    Jag har ju fått remiss till ultragyn på danderyd för att följas sen och jag hoppas det finns en kallelse när jag kommer hem från New York! =)
    jag har ju inte ens fått starka plus! :( Så mycket ligger nog där med.. plus att jag inte har några direkta symptom.. Så lika bra att vara inställd att det går åt pipan.

Härligt med vul på tisdag iaf. Även om det är tidigt! Ett för att konstatera en graviditet på rätt ställe och sen ett eller flera för att konstatera att bebisen lever! Perfekt ju!
  • Mabaja

ok, jag kanske har lite hormoner i kroppen ändå. Sitter i pappas vardagsrum och hör hur pappas granne snackar skit om mig i köket. Så här sitter jag och tokgrinar i rummet bredvid. Jag vet inte ens vad jag har gjort för att förtjäna allt han sa...

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 21:49:34 följande:
    öhm... vad är det för idiot?! Herregud vad är det med folk?? Kan du inte säga honom ett par sanningens ord och dra därifrån??
    Sa bara att han kunde dra åt helvete... Skulle han säga något olämpligt och min man hör det- ja då blir det andra visor vill jag lova. Grannen har dessutom villkorligt så han kan inte göra något (han är rätt våldsam när han är onykter) så han måste verkligen hålla sig lugn.

Vi, jag och maken, har iaf bestämt hur våra midsomrar kommer se ut kommande år.. och det blir INTE mycket vistelse här hos pappa. Lunch på midsommarafton och sen träffas i Gropen. Därefter hålla oss ur vägen.

Det jag inte förstår är varför pappa inte försvarade mig utan bara svalde allt!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 22:02:11 följande:
    Ja det kan du ju ta med honom sen, hans prio ett borde ju vara att stå upp för sin egen dotter kan man tycka......  kan han vara rädd för grannen??
    Nej han är inte rädd för grannen! tycker bara att det är dålig stil att pappa inte står upp för oss!
  • Mabaja

Tvåbarnsmamma: länkar du verkligen till en familjelivstråd? Kan du inte länka till en medicinskt och forskning på det istället? Och det där med moderkakan tror jag inte ett dyft på eftersom det är lika farligt för ALLA kvinnor och barn om den lossnar efterso Barnet inte får syre! Även jag har läst om att man måste snittas efter två snitt pga att livmodern. Livmoderväggen är för tunn och för svag efter två snitt.

• Mabaja

2 barns mamma: Nu har jag läst lite i tråden och det är ju som sagt LIVMODERN som kan brista och inte moderkakan.

Jag vet bara att jag skulle prioritera min hälsa istället för att vilja föda vaginalt. Jag har fött ett barn på "rätt" sätt så skulle det inte gå fler ggr så är det lugnt för min del, men det är min åsikt... Jag skulle ALDRIG riskera att min livmoder brister för att jag är dum och SKA föda vanligt liksom... Men det är jag det!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma