• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Åh måste gnälla i 2 sekunder...

Ringde till SpecMVC nu för jag tänkte kolla hur det är med min remiss dit och om jag ska boka tid själv för ul där eller om dem kallar mig. Då kollar den BM och ser att en läkare har gjort en anteckning att vi ska avvakta till EFTER rul för att vidare se hur kontakten med spec blir!

GAH!!!

Men jag förklarade läget för BM och hon förstod att jag behöver få komma innan så nu har jag fått en tid till UL redan nästa vecka....phu! 

Jag trodde ju att med tanke på alla kontroller med V och vad som sagts till mig på KK att jag skulle få följa samma "program" liksom, men tydligen inte om man träffar på fel läkare. Jaja...tur man har lite skinn på näsan och orkar förklara sig och nu blev det ju bra i slutändan i alla fall med ett extra ul innan rul...men stressen känns ju ändå! Så onödigt! läser dem inte ens journal innan dem tar sådanna beslut liksom?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Prutt också

Jag sökte till uska utbildningen med start i höst och fick nu reda på att jag INTE har kommit in med motiveringen att jag inte är prioriterad för jag har avslutat gymnasiet och har några högskolepåäng. Kul...

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-05-31 14:33:01 följande:
    Nej så surt!!! Men kom du med i någon kö ifall någon hoppar av?

Ja, men hon sa att jag var så lågprioriterad att jag inte ska hoppas.

Men men. Nu har jag deppat lite och pratat med min mamma och kommit på en massa annat jag ska göra istället. Mitt mål är ju Doula och Förlossningspedagog och för det behöver jag ju faktiskt inte vara uska.
  • Odetta

Vi kommer att köpa en sån här:

Vet av erfarenhet att en nästan 2 åring inte kommer åka vagn så länge som att det är värt att köpa en syskonvagn, så vi behåller Vidars vagn och sätter dit en sån. Ska vi ut på långa turer och vi är båda två så har vi en liten Emmaljunga sulky till V som vi använder mycket nu, men annars tror jag att en buggypod io räcker gott och väl

• Odetta

Har förresten haft rätt många modeller på syskonvagn och kan säga att Urban Jungle är JÄTTEBRA och Phil&ted SUGER! Hade en PT när Vidar kom och ok att V var stor, men med vinteroverall fick han faktiskt inte plats i åkpåsen i bebisdelen!!! Skitdummt.

Syskonvagnar på längden har en tendens att kännas tunga, så de fallet också bort (för mig i alla fall) och för gedigna (typ brio och Emmaljunga) är as att lyfta in och ur bilen.

Har klämt på bugga donkey och den verkar ju som en dröm, men på tok för dyr för våran plånbok också.

• Odetta
    KMW skrev 2012-06-01 16:01:51 följande:
    Ja vi hade gärna sluppit syskonvagn men bor mitt i centrala Gbg så det är inte riktigt läge att låta Ted traska omkring alltför mycket själv tyvärr.

Kollade du på youtube filmen? Sök annars på Buggypod io då går barnet inte utan åker med, den funkar upp till 20 kg så även rätt stora barn kan ju åka på den. Vi kommer köpa hem den redan nästa månad så E kan prova (istället för ståbrädan han har nu), kan berätta mer då
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2012-06-01 22:33:28 följande:
    TUL gick bra idag, pojken växer som han ska 

Dubbla tummar upp och ett hjärta efter
  • Odetta
    KMW skrev 2012-06-03 21:52:38 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har haft en bra helg. Jag har precis kommit hem efter en eftermiddag på spa med tjejerna. Fantastiskt!

Imorgon har vi tid för KUB-UL 11.00. Håll tummarna!

Jag är egentligen inte så nervös för själva KUB-resultatet utan mer för om det ens fortfarande finns nåt levande därinne. Har ingen bra känsla alls...

Det kommer att gå bra! Ska tänka på dig!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-06-04 13:37:26 följande:
    Helt sjukt! Det har gått bra. Det trodde jag ALDRIG! Var så övertygad om att den var död.

Perfekt storlek, 67 mm, 156 bpm och två armar och två ben. 13+0 enligt dem och bf 10 dec.

1:10890 för DS och 1:128522 och 1:302547 på dom andra två.

Är så sjukt lättad och totalt utmattad. Skulle behöva sova ett dygn känns det som...

YEAY!!!!!!
  • Odetta

Ul för mig idag...ser allt bra ut blir nästa först rul. Ska vara där kl 10....

Jag måste säga att jag är så glad över mitt angelsound! När jag har varit orolig så har jag bara lyssnat i några sekunder så har jag kunnat släppa oron. Så även om det känns läskigt med ul idag så vet jag att lillgrodan levde i förrgår och det tar bort den värsta oron. Så fiffig mojäng!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma