• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Tänkte inte på att nämna mina stora barn utan nämnde bara sedan jag började skriva i tråden...

Har allt som allt fem barn: tre från en tidigare relation och två med min älskade M. Barnen är 12 år, 9 år, 6 år, 3 år och så Vidar på 18 månader

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Lisa: stora stora kramar och jag skickar dig massor med extra styrka för dessa dagar. Sorgen efter ett barn blir aldrig mindre, men med tiden blir den lättare att bära och ändrar färg från becksvart till en varm och ljusare nyans. Massor med kärlek till er!!!

• Odetta
    Evsi skrev 2012-07-16 14:34:12 följande:
    Plussade i lördags. Men pojkvännen vill göra abort.. Vilket inte finns i min värld efter de 4 missfallen jag gått igenom.. Men klarar jag att va ensam med 3 barn? Usch va jobbigt de här blev :(

Välkommen och GRATTIS till plusset! Jag tror också att din man nog är lite rädd egentligen och detta är hans sätt att hantera. Prata med varandra Och ge honom lite tid så tror jag nog att ni kan komma fram till något bra tillsammans. KRAM!!!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-17 12:14:35 följande:
    RUL snart va Odd? Vill ni försöka ta reda på kön?

Vi har RUL på fredag och skönt nog känner jag mig ganska lugn. Känner bebisen sparka flera gånger varje dag och har ju kuben bakom mig där allt såg bra ut.

Men självklart blir man orolig när man hör historier som Lisas. Det får mig att inse att en graviditet ALDRIG är säker, oavsett vecka.

Kram igen Lisa!

Japp, rul på torsdag kl 13 och jag är OOOOOTÅÅÅÅÅLIIIIIIG! Vi ska definitivt försöka kolla vilken sort filuren är...två dagar kvar!!!
  • Odetta
    KMW skrev 2012-07-17 12:46:12 följande:
    Spännande!! Antar att du gärna vill se en liten flicka därinne, även om en liten pojke givetvis också skulle göra dig glad?!

Jag vill också gärna ha en flicka, men tror inte vi ska ta reda på vad det är. Maken vill inte så då får jag väl ge mig till tåls om han inte ändrar sig...

Jo...jag önskar mig faktiskt innerligt en liten flicka. Jag hoppas att det går att se för är det en till pojke så har jag lite sörjande att göra känns det som

Missförstå mig inte någon, en frisk bebis är ju viktigast och är det en till pojke så blir han lika älskad som om han hade varit flicka...älskar ju ALLA mina barn! Men när töserna berövades mig så berövades jag även att få vara flickmamma med allt vad det innebär...rosa klänningar, tofsar...alla tjejgrejjer helt enkelt. Och efter den här bebisen blir det garanterat inga fler och är det en pojke så får jag ju aldrig vara flickmamma igen...och jag trivdes som flickmamma.

Så jo...jag önskar mig så en liten flicka. Samtidigt sim det inte spelar någon roll, bara det går bra och vi kanske får en frisk bebis denna gången så man kan njuta lite istället för att förgås av oro.

Gud vad jag hatar att vara gravid, vill spola fram tiden...helst till bebis är året!
  • Odetta
    Cat79 skrev 2012-07-19 17:58:29 följande:
    Odetta: Grattis till er lilla tjej :) Skönt att allt såg bra ut och hon ser ut att se perfekt ut. Kram

Ja, allt såg verkligen jätte bra ut! Vi ville filma hela rul men BM var lite snäsig och ville att vi skulle sluta filma när hon började mäta och grejjer. Men hon var verkligen JÄTTE nogran och visade verkligen ALLT. Jag tror inte att jag fått se såhär mycket på något av mina tidigare rul, kändes jätte bra!

I morgon ska jag hålla tummarna för KMW! Ett tips: titta på youtube på könsultraljud och plugga in hur det ser ut på pojkar och flickor...pojkar ser ut som en liten grå sköldpadda och flickor har tre streck...tänk som en hamburgaren! När dem mäter lårbenet kan man OFTAST på en liten glimt! (jag såg att det var en flicka när hon gjorde första snabbgenomgången innan hon började mäta...och när hon tittade efter så sa hon att hon höll med mig och så visade hon från olika vinklar att det saknades en snopp )
  • Odetta

Tänker på dig KMW!!! Och hoppas du ser om du har möjlighet att filma så gör det, jag kan försöka tolka åt dig då om du vill

• Odetta

KMW: wooohoooo till lyckat RUL!!! Och vi kanske får samtidigt då, jag har visserligen bf 25/12 nu men lär ju bli igångsatt tidigare igen

Så kul att följas och jag håller med acure, fick ni några bilder på underverket?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma