• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-07-26 09:29:27 följande:
    Käften! ;P

Har jag iofs, men jag somnar ju! Hahah!
    HAHAHA
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Soma: jag var ju bara tvungen! ;)

Prommis: tabletten är guld värd! Fick den när jag hade svamp på brösten i vintras. Hade behandlat med salva i 2 mån (gick med det i 14 v) men utan resultat. Sen fick jag pillret och en vecka senare var det helt läkt!

Nu ska w och jag snart åka och träffa min pappa! Ska ta ett varv till alla gravarna; mamma, lillebror, morbror, farbror, farmor och farfar, pappas mormor och morfar och pappas morbror. Ska även gå förbi en kompis grav (född 1990 och dog för två år sen)

• Mabaja

Det kan nog stämma. Jag ammade ju så w var på utsidan! :)

• Mabaja
    Labolinas skrev 2011-07-26 21:47:14 följande:
    Hej! 

Skrev här för ett tag sedan, hade ett ma i maj månad men blev gravid igen nu i juni, osäkert när egentligen (tror väl mln 14 och 20 juni) eftersom jag hade mellanblödningar var & varannan dag. Idag var jag på tidigt UL iaf och vi fick se hjärtat slå, helt underbart med tanke på att jag tänkt alla tankar som finns om att det inte skulle vara bra denna gången heller. Innan UL var jag jättenervös och jag kände hur jag spände varenda fiber i kroppen, innan BM sa att det såg bra ut och att hon kunde ge mig ett positivt besked. Luften bara gick ur mig & jag höll på att börja storgråta, helt slut efteråt. Troligtvis är jag i v 7+2, så beräknat BF är 11 mars en vårbebis om allt nu går som det ska.  

Känner dock att jag oroar mig fortfarande, ävenom jag vet att risken för att få mf sjunker om man väl sett hjärtat slå. Hur upplevde ni andra det - när kunde ni släppa oron lite & bara glädja er åt gravditeten?    
    Jag har inte släppt det då jag har sjukt ont i ryggen! Men även här slog hjärtat på vul...
  • Mabaja

Jag är bara 9+3. Och så har jag ett ma innan dottern och inte efter så jag borde inte vara jätteorolig! Men det är jag ju såklart!

• Mabaja

Gissa vem som börjar få svårt att dölja magen? =) och ja jag är ju fet från början men magen är lika stor som när jag var i typ v 16-18 med Wilda förra våren,. :)

Lycka till SoMa! Det kommer gå kanon! Det här är en bra tråd med många bebisar som tittar ut!

Sugar: JAAAA det ska gå bra... Idag är jag inte lika orolig... För ryggontet har börjat flytta sig ner kring höfterna så det är nog "bara" foglossning jag känner.. :)
  • Mabaja

Haha jag har som sagt inte en muskel (nästan) i min stackars mage så är väl inte jättekonstigt om magen står ut redan nu! :)

• Mabaja

Soma: tack men känns samtidigt som att det är i tidigaste laget att redan vara så stor. :)

• Mabaja

Haha. Jag vill ju ha tvillingar och har alltid velat det men nej är bara en där inne. Får träna lite bättre inför knodd nr 3. ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma