rontgensyrran skrev 2010-09-21 14:25:29 följande:
Härligt att blödningarna avtagit. Måste vara skönt. Jovisst det hade jag eller rättare sagt fortfarande är det så ibland. Det är underbart när man känner på den lilla hårda kulan.Det är inte lång tid kvar! Snart är det dags, har du tänkt att ta reda på kön?
Jag mår bra, lite ont när jag överansträngt mig och sammandragningar men annars mår jag kanon. Kan verkligen inte klaga. Det kunde du...men jag tänker också på att om första graviditeten hade gått vägen så hade vi haft barn i juli. Men som min kompis sa till mig, hon fick barn i mars och har också haft mf tidigare. Att hon ändå på något sätt nu i efterhand var tacksam för sitt mf. För annars hade hon inte haft sin underbara dotter hos sig nu. Det barn hon har nu känns så perfekt och skulle aldrig byta bort henne mot nåt.
Ur negativa grejer kan ibland komma nåt positivt. Allt har sin mening, men ibland kan det vara svårt att finna den. Efter regn kommer solsken. Så försöker jag tänka även när det öser ner ibland...
Ja nu känns det härligt att vara gravid, när blödningarsn försvann började även oron försvinna mer och mer! Jo kön är vi helt överrens om att vi ska kolla, sambon är 100 på att det är en kille och det har jag oxå varit tills för någon vecka sedan helt plötsligt bara känner att det är en tjej. Återstår att se men glädjen är lika stor oavsett vad vi väntar, bara den lilla är frisk där inne!
Själklart är jag överlycklig över liten i min mage, men som du sa ur något negativt kommer något possitivt! nu vill jag bara att en vecka ska gå fort så vi får se vårat lilla pyre!
Har ni börjat fundera på vagn? eller redan införskaffat? nu börjar ju tankarna på vagn för oss, kan ju vara 20 veckors väntan på vagnen ju! vad har ni tänkt?