• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Mabaja: GRATTIS till er lilla Wilda! Underbart att ni snosar bebis nu. KRAM

• Cat79

Mabaja: Underbart att allt gick så bra och smidigt. Häftigt datum ni fick, lätt att komma ihåg. Njut nu familjen. KRAM

• Cat79
    Mamma till W skrev 2010-10-11 21:21:30 följande:
    vi har fått komma hem. de ville hålla kvar mig till idag då mitt hb är nere på 95. annars hade vi nog kommit hem redan igår. det känns jättebra, vi har börjat förstå lite smått vad hon vill och inte vill. vi känner att vi har fullt ansvar men att jag är mamma? nej det känns inte riktigt hemma.

bilder kommer så fort jag hittar usb-kabeln... min man har ingen minneskortsläsare och min dator är paj.
    Mys att vara hemma hela familjen nu. Kan tänka mig att det är en omställning och svårt att förstå att hon är er :) Vi längtar efter en bild på underverket. Kram
  • Cat79

Muffe80: Skönt att det händer mycket nu för dig och spännande med KUB o s v. Alltid skönt ju längre veckorna går och desto fler kontroller på att allt är som det ska. Denna gången går det vägen för oss alla här.

Ni som har en del krämpor o s v hoppas att det blir bättre och att ni får den hjälp som behövs. Peppa peppa ta i träd, för min del njuter jag för fullt i detta status. Idag har det varit mer action är vanligt där inne och i helgen höll min sambo handen vid magen o då gjorde liten världens kick så handen flög iväg och min sambo hoppade :)

Snart är det sova som gäller. Ta hand om er. Kram

• Cat79

Mabaja: Hon är ju alldeles alldeles underbart söt! Vilket hår hon har som nyfödd och hon var inte stor som du sa för att vara 10 dagar efter beräknat. Dem byxorna hon har på sig har jag med köpt till liten men tillhörande body också.

Kram

• Cat79

mallanis: Underbart med ditt växande lilla liv i magen - njut nu!
    happiness: Skönt att undersökningen är gjord, starkt av dig.
    kajsalisa: min sambo tycker med det är lite obehagligt med sparkarna :) jag tycker det är skönt med bekräftelser.
    muffe80: lycka till imorgon!

Hoppas ni andra som mår dåligt med illamående o s v känner er bättre.

Idag har jag varit i Ullared och shoppat! Så kul att äntligen få handla till sin egna blivande bebis. Blev lite av varje; badbalja, badolja, snuttefilt, kudde, täcke, gosedjur, amningsbehå o s v.

Ta hand om er. KRAM

• Cat79
    Odetta skrev 2010-10-16 19:36:07 följande:
    mh...äppelpaj som finns i kylskåpet eller en snabb kladdkaka "that is the question" Vilket får mig at skriva bättre tror ni?
    Jag hade kört på kladdkaka, choklad ge dig energi till att skriva :)

Ni är så aktiva i tråden så jag hinner inte med.... har ej varit inne på någon dag och det finns ingen chans att kommentara allt.

Grattis till nya plus - välkommen till en toppentråd!

Så underbart med helg! Sitter i myskläder framför TV och brasa!
    Kram på er!
  • Cat79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 22:59:57 följande:
    Nu har jag legat och kännt på sparkarna i ca 30 min, en lite kickboxare tror jag att det är! Bad sambon sätta hande på magen om han ville känna, tog någon minut men så fick han känna första sparken! Snabb som bara den drog han bort handen, frågade om han tyckte det var läskigt men nej då sa han, med tanke på reaktionen blev han nog lite chockad! Mina båda hjärtan!
    Min sambo reagerar likadant vid sparkar, speciellt de första. Han tycker det är lite läskigt och häftigt. Som sagt så är det skönt med bekfräftelser. Visst är det så mysigt :)
  • Cat79

färnevik: mangosorbet lät mycket gott, var köper du den? Lite kallt nu kanske när det är så kallt ute. Behöver tips på gott som inte är mjölk i (är överkänslig mot detta och undviker det för min mages skull).

• Cat79

Muffe80: Underbart med 12 fulla veckor nu! Hoppas du är piggare. Kram
    Sofy: Du är en riktig kämpare, hoppas så att du mår toppen resten av graviditeten. Mysigt att berätta för nära o kära. Kram
    Färnevik: Ska till ICA snart och då kanske det ska inhandlas glass i kylan :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma