• sofy

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-08-31 12:55:43 följande:
    Sofy, vad roligt, det kommer gå superbra! Men jag tror faktiskt inte man kan se hjärtat så tidigt, så oroa dig inte om du inte gör det den här gången.
    Jag är avis! Vill också göra VUL! Men jag är bara i 5+2 så det vore helt värdelöst. Måste stå ut 3 veckor till (ska ha ett VUL 8+2) men det ska jag nog för jag ska på semester om 1,5 vecka!
    Heeemma! :D Hinnsäcken hade växt och va nu 15 mm (!!) Den va 3 mm för 6 dgr sen. Yiha! Och så såg vi en gulesäck nu också, så de e ju great! Dock inge embryo eller så än men de e ju liite tidigt för vissa. Nästa fre på mitt VUL lär vi se de också :) Fortfarande inge blod i eller runt livmodern, blodtrycket va dock lååågt, 96/65.. men de e som de e! :) Inge konstigt i urinen heller men ja hade lite svamp (kan man få av proggisarna..) dock inge dom behandlar nu, vi avvaktar för jag har inga besvär.

Åååh, va kul me VUL då! Och va roligt me semester! :D Tiden går såå sakta när man väntar på VUL eller liknande.. men de e ju värt de sen!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-31 14:29:36 följande:
    Jag blir så glad av att läsa det här!! LOVELY!  Massa kramar till dig!!
    TAAACK!! :D Känns bra för en nojfia som mig o se att säcken växt iallafall. Eftersom den va så liten förra veckan så blev ja orolig att de avstannat eller så.. men nerå den e ba lite seg i starten på o växa så nu va den ikapp! :D
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:05:59 följande:
    sa ju det sofy :) tjohooo vilka nyehter det kom in idag...
    vilken vecka är du i nu?
    Jaa :D 5+6 idag..
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 15:20:08 följande:
    då gjorde jag mitt första vul :D
    hur stor va din säck då? :D va såg ni?
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 17:46:33 följande:
    då trodde han att han såg ett foster på 2mm.. men det är inte säkert...
    hunnsäcken mätte han inte, men sen var jag inne på akuten 2 dagar efter alltdå 6+1 och då var hinnsäcken 14mm..
    okaj :D dåså! då har ju säcken växt ikapp nu på 6 dagar.. den har alltså växt 2 mm om dagen, galet! eftersom den va 15 mm idag.. o så gulesäcken låg där i också. nu ere nedräkning till nästa VUL på fre nästa vecka, då ska ja se min lilla räka! så ere bara, haha :)
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-31 17:55:44 följande:
    det kommer du få göra :) allt kommer gå jätte bra för dig Sofy, inget snack om saken :)
    jadå, i hope so! :D nu känns de iallafall bättre, va ju så orolig för att hinnsäcken va så jäkla liten förra veckan. men den hade ju tagit igen de me råge så de känns ok! + gulesäcken som fanns nu. de e iallafall framsteg! :)

när reser ni bort?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-31 19:11:19 följande:
    Var det jag som sa att jag ville må illa... JAG TAR TILLBAKA DET... Fy fan va illa jag mår... ligger nu i soffan och orkar inte göra ngt, låg förut på golvet i duschen och ville bara kräkas men inget kommer... mår bara illa...

Mådde illa i går kväll också men inte så här illa, och idag lite grann under hela dagen och NU sedan en timme slog det  verkligen till....

Dööööda mig snabbt!!!
    Hahaha.. i know the feeling ;) Mådde sådär igår.. hemskt! Men köpte postafen som tar bort den värsta toppen iallafall.. Prova de imorn ;D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-31 19:16:09 följande:

Finns det på apoteket?

inget som skadar fostret?

Yep de gör det! :D Nej nej absolut inte, de brukar rekommenderas som ett första steg själv mot illamående, de är mot åksjuka annars och blockerar histaminet i skallen så man blir trött av de, men de e värt de om man inte mår sådär illa. Ja va soffliggandes hela dan igår, spydde o mådde förjävligt. Sen kom mannen hem me postafen o de tog bort de värsta, mest halsbrännekänsla kvar efter o de kunde ja leva me. Annars finns sea-band, ett armband me en liten kula på som man har på handleden, som en akupunkturpunkt.. Fungerar dock inte på mig! Så ja rekommenderar absolut postafen!! 39 kr för 10 tabletter. 1 tablett verkar i 12 tim :)
  • sofy
    Cjes83 skrev 2010-08-31 15:24:09 följande:
    Grattis!! :) superkul!
    Taaack :D ja de känns kanon!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-31 19:47:40 följande:
    Grattis Sofy, Längtan och Happiness till era fina VUL! Underbara nyheter må jag säga Glad
    Och tänk Odd att det är dags för RUL, det känns som en riktig milstolpe bara det! Min milstolpe just nu är att klara mig till inskrivningen om 27 långa dagar...

Ja ni skriver verkligen MASSOR och jag hinner inte heller med att kommentera allt men jag tänker alltid på er mina vänner!

Sugarrush: Vilken skithög till ex men det är väl också därför han är just ett ex. Flört När tvisten väl kommer till domstolen så kommer domaren försöka få er att komma överens, det kommer din advokat att gå igenom med dig, men det kan vara bra att vara medveten om att det är det normala förfarandet. Och det finns ofta fördelar med att komma överens än att det kommer så långt som till en dom. Ni får möjlighet att gräva stridsyxan så att säga och sen är det bara att skita i honom. GladDet brukar också vara en större sannolikhet att han betalar dig om ni frivilligt har kommit överens om ett belopp än att han får en dom på sig. Om du har några frågor på hjärtat så hjälper jag dig gärna, har arbetat som jurist ett par år på domstol.

MCT: Du skulle bara våga lämna den här tråden, då får du mig efter dig med blåslampa och det vill du inte! Cool
    Nej jag tycker verkligen seriöst att du ska sluta oroa dig över testerna!! DU ÄR GRAVID, basta! Du kan inte göra något åt eller påverka om något är fel, men det du KAN göra är att glädjas idag över att du äntligen är gravid igen och vara lycklig över det! Tills annat är bevisat! Eller hur?! Och du - du låter väldigt gravid! Gravid Skrattande KRAM!

Ok nu minns jag verkligen inte vad mer ni har skrivit i tråden så då går jag över på lite ego här...
    Jag vaknade i morse av att jag hade ont precis bredvid svanskotan. Detta har tilltagit under dagen och gör som mest ont när jag sitter ned och när jag reser mig upp och går lite. Berättade det för min sambo som genast googlade upp besvären och fick fram många sökresultat på att det kunde vara början på foglossning!! Men herregud ska det börja redan nu alltså?! Känns ju så där måste jag säga.Obestämd

Tack så jäättemycket! Känns kanon! :D En dryg vecka kvar tills nästa och då vill jag se hjärtaktivitet också ;)

Usch.. de kan ju inte va ngn höjdare om de börjar redan nu :( Du ligger ju lika me mig, 5+6 idag va? De låter tidigt men vet flera som fått de väldigt tidigt så de e ju ingen omöjlighet tyvärr :/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma